کد خبر 1504167
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
آمریکا

آمریکا با رای اکثریت اعضای یونسکو بار دیگر به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد بازگشت.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا روز جمعه با رای اکثریت ۱۹۳ کشور عضو یونسکو بار دیگر به عنوان یکی از اعضای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

به گزارش یورونیوز، آدری آزولای مدیر کل یونسکو گفت: با این بازگشت، یونسکو در موقعیتی قوی‌تر برای اجرای وظایف خود قرار خواهد گرفت.

پنج سال پس از خروج از یونسکو در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ایالات متحده اوایل ماه جاری اعلام کرد که می‌خواهد به این سازمان بازگردد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که این تصمیم ناشی از نگرانی پر کردن شکاف ایالات متحده در سیاست‌گذاری یونسکو توسط چین، به ویژه در تعیین استانداردهایی برای هوش مصنوعی و آموزش فناوری در سراسر جهان است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از رای به عضویت فلسطین در سال ۲۰۱۱، کمک مالی به یونسکو را متوقف کردند. پس از آن، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در سال ۲۰۱۸ به طور کلی از یونسکو خارج شد.

در همین ارتباط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با اظهار سپاسگزاری از رای مثبت اعضای یونسکو برای بازگشت ایالات متحده به این سازمان، نوشت: اعضا پیشنهاد واشنگتن برای بازگشت آمریکا به این سازمان را پذیرفته‌اند و این امر به ما اجازه می‌دهد به گام‌های خود برای پیوستن مجدد به یونسکو را ادامه دهیم.

وی افزود: زمانی که ما با بقیه جهان تعامل داشته باشیم، ایالات متحده قوی‌تر، امن‌تر و مرفه‌تر است.

از سوی دیگر منابع خبری به نقل از دیپلمات‌های غربی و مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی گزارش دادند، عربستان سعودی به نمایندگان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌های یونسکو که قرار است ماه سپتامبر در ریاض برگزار شود را نداده‌ است.

پیش تر قرار بود که نشست یونسکو سال گذشته در روسیه برگزار شود اما به دلیل تهدید برخی از کشورهای عضو در رابطه با تحریم این رویداد، عربستان میزبان نشست یونسکو شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    رای ایران چی بوده ؟؟؟
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      0 0
      ایران گفته حالا که امریکا گفته غلط کردم بیاد توووو خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس