عربستان به رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌ یونسکو را نداد

منابع خبری به نقل از دیپلمات‌های غربی و مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی گزارش دادند، عربستان به نمایندگان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌های یونسکو که قرار است در ریاض برگزار شود را نداده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های غربی گزارش دادند، عربستان سعودی به نمایندگان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) را نداده است.

بر اساس این گزارش، عربستان هنوز سندی را که به موجب آن به نمایندگان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در نشست‌های ماه سپتامبر یونسکو در ریاض داده می‌شود را امضا نکرده است.

دیپلمات‌های غربی و مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کردند که عربستان به طور مشخص به رژیم صهیونیستی در مورد عدم امضای این سند اشاره نکرده است، اما آنها به صراحت اعلام کرده‌اند که (رژیم) اسرائیل مشکل اصلی است.

در این گزارش آمده است: عربستان سعودی همچنان درباره هرگونه اقداماتی که راه را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل هموار کند، با احتیاط برخورد می‌کند.

این گزارش می‌افزاید، در صورتی که عربستان با حضور نمایندگان اسرائیلی در ریاض برای شرکت در نشست‌های کمیته میراث جهانی موافقت کند، این اولین باری است که به مسئولان صهیونیستی به صورت رسمی و علنی اجازه ورود به عربستان داده می‌شود و در صورتی که مسئولان عربستانی با حضور نمایندگان (رژیم) اسرائیل در نشست‌های یونسکو مخالفت کنند این مساله به معنای انتقال مقر برگزاری این رویداد بین‌المللی به یک کشور دیگر است.

پیش تر قرار بود که نشست یونسکو سال گذشته در روسیه برگزار شود اما به دلیل تهدید برخی از کشورهای عضو در رابطه با تحریم این رویداد، عربستان سعودی میزبان نشست یونسکو شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای تحقق اهداف انتخاباتی خود برای عادی سازی روابط با عربستان تاکنون ناکام مانده است، پیش تر در اظهاراتی گفته بود که صلح با دولت ریاض یک گام منحصر به فرد رو به جلو به شمار می‌رود چرا که سعودی پرنفوذترین کشور نه تنها در جهان عرب، بلکه در میان کشورهای اسلامی است.

۱۷ خردادماه یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ۱۰۰ دقیقه درباره طیف گسترده‌ای از مسائل اعم از (رژیم) اسرائیل گفت وگو کرده است.

رسانه‌ها اعلام کردند به احتمال زیاد بخش عمده‌ای از گفت وگو میان بلینکن و محمدبن سلمان تحت تاثیر عادی‌سازی احتمالی روابط میان عربستان و اسرائیل باشد این درحالی است که مقامات احتمال هرگونه پیشرفت فوری یا عمده در این موضوع را منتفی دانسته‌اند.

این مقام آمریکایی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: «دو طرف در مورد ظرفیت عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل گفت وگو و با ادامه گفت وگو درباره این موضوع موافقت کردند.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    درود بر کشور انقلابی و برادرانه عربستان که دوشادوش با برادر خونی خود ایران در مقابل صهیونیسم جهانی می جنگند، مدیونید فکر کنید اینا دشمنان ۱۴۰۰ساله بودن🤭🤭
  • ش. AE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    3 0
    از قدیم گفتن با هر کی نشست و برخاست کنی خلق و خوی اون رو میگیری عربستان چند صباحی نیست که با ایران روابط برقرار کرده جانم فدای ایران
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    ببخشید..در سالمرگ شیخ نمر و جمال قاشقچی میتونیم بگیم مرگ بر ال سعود یا خیر...لطفاً پاسخ بدید‌‌.
  • گاو پیشونی سفید IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 1
    روح شیخ نمر و جمال قاشقچی اومد بخوابم و میگفتند پارسال دوست امسال آشنا..!! ینی بهم تیکه انداختن..!!
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    صهیون ویهود هیچگاه پایشان به سرزمین وحی باز نخواهد شد. این خواست واراده خداوند بر این قوم طرد شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس