تل آویو: برنامه‌ای برای حمله پیشگیرانه علیه ایران نداریم

به‌ گفته مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران به غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم نزدیک نشده است.

به‌گزارش مشرق، یک مقام صهیونیستی با عقب نشینی از ادعاهای پیشین مقامات تل آویو اذعان کرده که تل آویو برنامه نظامی پپیشگرانه علیه ایران در دست ندارد. «زاچی هانگبی»، مشاور امنیت ملی کابینه رژیم صهیونیستی گفت ارتش و نیروهای مسلح در حال حاضر برنامه‌ای به‌منظور حمله پیشگیرانه به تأسیسات اتمی متعلق به ایران ندارند؛ بویژه از آن جهت که دور جدید مذاکرات میان واشنگتن و تهران، که با هدف کاهش تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، همچنان در جریان است.

این مقام ارشد رژیم صهیونیستی در عین‌حال گفت همچنان نتایج مذاکرات میان واشنگتن و تهران مشخص نیست و او نمی‌داند این دور از مذاکرات با چه سازوکاری برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را زیر نظر خواهد داشت و از سطح تنش‌های موجود می‌کاهد.

هانگبی این اظهارات را در گفتگو با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل مطرح کرد، اگرچه همچنان ادعای حفظ آمادگی و توان ارتش رژیم صهیونیستی در برابر ایران را تکرار کرد. این مقام صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا تل آویو به تصمیم‌گیری برای حمله پیشگیرانه به ایران نزدیک است یا نه، چنین موضوعی را رد کرد و گفت: «نزدیک نیستیم، چرا که ایرانی‌ها مدتی است فعالیت‌های خود را متوقف کردند و اورانیوم را تا حدی که از نظر ما خط قرمز است، غنی‌سازی نمی‌کنند.»

پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر جنجالی رژیم صهیونیستی، «خط قرمز» تل آویو را غنی سازی ۹۰ درصدی اورانیوم در ایران اعلام کرده بود.

به تازگی نیز «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با همتای آمریکایی خود، «لوید آستین» در بلژیک دیدار کرده است. رسانه‌های عبری زبان گفتند که این دیدار میان مقامات تل آویو و واشنگتن با هدف گفت و گوهایی در مورد ایران برگزار شد.

دیدار میان مقامات آمریکایی و صهیونیستی در بلژیک در حالی انجام شد که همزمان «کارن ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران مدعی شده بود که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد و اولویت واشنگتن در برابر ایران میز گفتگو و دیپلماسی است.

این مقام آمریکایی همزمان به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و گفت: «سیاست ما در مقابل ایران تغییر نکرده است. ما بر محدود کردن رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق فشار با همکاری نزدیک با متحدان خود متمرکز بوده‌ایم، اگرچه دولت بایدن موضوع تبادل زندانیان آمریکایی را جدی می‌گیرد. در طول دو سال گذشته ما توانسته‌ایم بیش از ۱۲ آمریکایی بازداشت شده را آزاد کنیم.»

پیش از این همزمان با گمانه‌زنی رسانه‌های غربی از احتمال احیای برجام، وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران در ریاض گفته بود: در حال حاضر تمرکز واشنگتن بر احیای مذاکرات هسته‌ای نیست.

آنتونی بلینکن با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه ایران در مقصر دانستن تهران در شکست مذاکرات هسته‌ای مدعی شد: «از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن، بارها با شرکای اروپایی، چینی و روسی خود تلاش کردیم این توافق حاصل شود، اما ایران یا قدمی برنداشت و یا تلاشی در جهت انجام اقدامات ضروری در بازگشت به توافق هسته‌ای بر نمی‌دارد.»

وی بار دیگر با مقصر خواندن تهران در شکست مذاکرات برجامی، دیپلماسی را بهترین شیوه برای جلوگیری از آنچه تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای خواند، دانست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    اسراییل هیچ غلطی نمیکند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    تو گفتم ما باور کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس