ایران محور رایزنی وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی

واشنگتن از رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتای صهیونیست خود با محوریت ایران، فلسطین و تحولات کرانه باختری خبر داد.

به گزارش مشرق، در ادامه رایزنی‌های ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی، وزرای خارجه جو بایدن و بنیامین نتانیاهو به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا و مقام‌های رژیم صهیونیستی از رایزنی تلفنی عصر سه شنبه (شب گذشته به وقت تهران) آنتونی بلینکن و الی کوهن وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به روایت واشنگتن، مسائل مرتبط با ایران و تحولات در کرانه باختری فلسطین محور گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن با الی کوهن درباره «موضوعات مورد علاقه دوجانبه، از جمله تلاش‌ها برای پیشبرد ادغام اسرائیل در منطقه و مقابله با رفتار ثبات زدای ایران» گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه دولت دموکرات جو بایدن همچنین درباره تحولات کرانه باختری و خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از یک سو و مقاومت فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها رایزنی کرد.

به روایت وزارت خارجه آمریکا، «بلینکن نگرانی خود را نسبت به تشدید خشونت اخیر که مستقیما بر شهروندان آمریکایی در کرانه باختری تاثیر گذاشته است، ابراز کرد و بر لزوم تلاش همه طرف‌ها برای کاهش تنش بیشتر تاکیدکرد».

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این رایزنی تلفنی بدون محکوم کردن جنایت‌های ادامه دار و سیستماتیک صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، «حمله تروریستی اخیر علیه شهروندان اسرائیلی در کرانه باختری را تسلیت گفت».

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم روایت خود را از گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی منتشر کرد.

به گفته کوهن، او و وزیر خارجه آمریکا درباره تقویت توافق سازش موسوم به «توافق ابراهیم» با دیگر کشورها حرف زدند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او در این رایزنی تلفنی «تروریسم فلسطینی» را به شدت محکوم و تاکید کرده که این رژیم هر کاری لازم باشد برای محافظت از شهروندانش انجام خواهد داد.

وزیر خارجه کابینه بنیامین نتانیاهو همچنین از رایزنی ضد ایرانی خود با وزیر خارجه دولت جو بایدن خبر داد.

به گفته وزیر خارجه تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا، او و بلینکن «درباره در افزایش مبارزه علیه یک ایران اتمی صحبت کردیم».

الی کوهن در شرایطی با وزیر خارجه آمریکا علیه ایران و برنامه هسته‌ای صلح آمیز صحبت کرده که اخیرا او در فلسطین اشغالی میزبان سران لابی آیپک بود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توضیح خود درباره دیدار با سران اصلی‌ترین لابی این رژیم در آمریکا با انتشار یک توییت نوشته بود: «ما در مورد نیاز به اقدامات سخت سیاسی و اقتصادی برای جلوگیری از ادامه فعالیت‌های تروریستی ایران و اهمیت بسیج جهان برای مبارزه با برنامه هسته‌ای (ایران) گفت‌وگو کردیم. ایران نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای کل جهان خطرناک است».

تشدید رایزنی‌های مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران همزمان با ادامه اظهارنظرات تند شخص نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه او علیه ایران و ادعاهای آنها درباره مخالفت رژیم صهیونیستی با مذاکرات دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای برجام انجام شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس