درگیری لفظی بن گویر با نتانیاهو و رئیس شاباک در جلسه امنیتی

تماس های «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با «محمود عباس» منجر به خشم «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و درگیری لفظی او با نتانیاهو و گالانت در یک جلسه امنیتی شد.

به گزارش مشرق، بن گویر در یک جلسه امنیتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کرد و یو آوگالانت و «رونین بار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک » و تعدادی دیگر از افسران صهیونیست نیز در آن حضور داشتند، با حمله به حسن الشیخ گفت: "او یک تروریست و یک اسیر آزاد شده است و به این اتهام به مدت ۱۰ سال در زندان بود."

وی افزود: "از یک تروریست که ۱۰سال در زندان بود، عذرخواهی می کنیم؟ آیا ما به این نیاز داریم که از یک نفر که حقوق تروریست ها را می دهد عذرخواهی کنیم؟"

بن گویر در این جلسه امنیتی از یورش ها و حملات شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی ها دفاع کرد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادامه داد که یک هفته است که خواهان برگزاری جلسه کابینه بعد از عملیات ضد صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین «عیلی» در شمال رام الله در کرانه باختری است، اما هیچ کس درخواست او را نپذیرفته اما اکنون طی یک روز، خود را در نشست فوری به دلیل اقدامات شهرک نشینان در کرانه باختری می بیند.

گالانت، رونین بار و تعداد دیگری از سران امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کردند که خطر حملات شهرک نشینان در کرانه باختری برای این رژیم را نباید دست کم گرفت زیرا این حملات به موقعیت رژیم صهیونیستی در جهان آسیب می زند.

بر اساس این گزارش، جلسه مقامات رژیم صهیونیستی بدون نتایج و تصمیمات واضح به پایان رسیده است.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز در تماس تلفنی با «حسین الشیخ» مشاور «محمود عباس» و اصلی‌ترین گزینه جانشینی وی، مبارزه نیروهای مقاومت فلسطین بویژه در کرانه باختری را به زعم خود "تروریسم" خواند، گفت: نیازمند اقدام فوری و قاطع علیه مراکز تروریسم (مبارزه فلسطینی‌ها علیه اشغالگری) هستیم.

در حالی که تشکیلات خودگردان فلسطین مسئول امنیت مناطق فلسطینی‌نشین است، این مقام صهیونیست اعلام کرد که ارتش این رژیم آماده مقابله با مبارزان فلسطینی در همه مناطق مورد نیاز است.

باوجود تاکید قطعنامه های سازمان ملل بر دخالت نکردن رژیم صهیونیستی در امور امنیتی کرانه باختری و برچیده شدن تمام شهرک‌های صهیونیست نشین این منطقه، تل آویو هر روز شهرک‌ها را توسعه داده و نظامیان بیشتری را به این منطقه اعزام می کند.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز دیروز در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر مبارزه قاطع با به زعم خود "تروریسم" (مبارزه فلسطینی‌ها علیه اشغالگری) تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو روز پیش در نشست با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) گفته بود که این رژیم آماده دوران گذار از «محمود عباس» می شود.

وی افزود: ما به تشکیلات خودگران نیاز داریم و باید مانع از فروپاشی آن شویم، ما آماده کمک مالی به آن هستیم، زیرا حفظ آن به نفع ماست. این تشکیلات در منطقه حضور خود، برای ما کار می کند.

این مقام رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی درباره آرزوی تشکیل دولت فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان نیز گفت: ما باید آرزوی آنها را برای تشکیل کشور از بین ببریم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس