کد خبر 1504465
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
شرط محال زلنسکی برای مذاکرات با روسیه

رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در دیدار با نخست وزیر اسپانیا گفت تا زمانی که روسیه به مرزهای سال ۱۹۹۱ باز نگردد، وارد مذاکرات با این کشور نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در سخنانی هرگونه امکان دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک درباره جنگ در اوکراین پیش از رسیدن این کشور به مرزهای سال ۱۹۹۱ را رد کرد.

منظور زلنسکی از مرزهای سال ۱۹۹۱، عقب نشینی روسیه از منطقه دونباس، زاپوروژیا، خرسون و شبه جزیره کریمه است.

وی که این سخنان را در کنفرانس خبری با «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا مطرح می‌کرد، گفت: «این مرزهای ما نبوده و ما بار دیگر تاکید می‌کنیم اوکراین تنها در صورتی آماده گفت‌وگوهای دیپلماتیک با روسیه خواهد بود که به مرزهای واقعی خود بر اساس قوانین بین‌المللی باز گردد».

شبه جزیره کریمه پس از همه پرسی که روسیه در مارس ۲۰۱۴ برگزار کرد، به روسیه ملحق شد. در این همه پرسی که پس از کودتا در اوکراین برگزار شد، ۹۶.۷۷ درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی، الحاق به روسیه را تایید کردند.

اوکراین همچنان شبه جزیره کریمه را بخش اشغال شده از اراضی خود می‌داند اما مقامات روسیه بارها اعلام کرده‌اند که ساکنان شبه جزیره کریمه، به پیوستن به روسیه رای داده و بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، این منطقه بخشی از روسیه به شمار می‌آید. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز تاکید کرده است که موضوع شبه جزیره کریمه به طول کامل بسته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    4 3
    همین حرف چرندش نشون میده بدبخت مرد سیاست نبوده
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    5 3
    داداچ وقتی مردم کشورت نمیخوانت تکلیف چیه همون شهرهایی که گفتی بعیده حتی توش یک نفرم طرفدار تو باشن دیگه میفهمی نخواستن یعنی چی
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    5 3
    عجب کوکائینش مرغوب بوده!!! خخخخخخخخ
  • ش. AE ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    4 3
    یکی نیست به این ابله بگه روسیه برگرد به مرز های ۱۹۹۱ که تو و نئونازی ها به کشتار و نسل کشی تون در شرق اوکراین ادامه بدید ؟؟؟؟روسیه این همه کشته داده برای حمایت از دونباس و اوهانسک
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    5 3
    خواب این اقا در توسعه ناتو به شرق و تحت فشار قرار دادن دولتهای مستقل تعبیر نخواهد شد انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس