کد خبر 1498898
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
اوکراین: هدف نهایی ضدحمله، بازپس‌گیری کریمه است

معاون رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که هدف نهایی ضدحمله این کشور علیه روسیه، بازپس‌گیری تمام قلمرو به خصوص کریمه است.

به گزارش مشرق، «ایگور ژوکوا» معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد که هدف نهایی ضدحمله اوکراین، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله «کریمه» است.

در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان ارتش اوکراین و روسیه به خصوص در جنوب اوکراین، کی‌یف به طور مکرر گفته است که قصد دارد در ضدحمله خود علیه مواضع روسیه، قلمروهای کشورش را بازپس گیرد.

ژوکوا به سی ان ان گفت: «هدف نهایی کمپین ضدحمله، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله کریمه است».

پیش از این، کی‌یف در خصوص بازپس‌گیری کریمه تأکید کرده بود که نیازمند دستکم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۶ است تا بتواند به مرزهای خود در سال ۱۹۹۱ (بازپس‌گیری تمام مناطق تحت سیطره روسیه از جمله شبه‌جزیره کریمه) برسد.

از طرف دیگر، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داده بود اگر اوکراین به شبه‌جزیره کریمه که با برگزاری همه‌پرسی به روسیه ملحق شده است، حمله کند، قیامت به‌پا خواهد شد.

معاون رئیس دفتر زلنسکی همچنین تصریح کرد که یکسری اقدامات ضدحمله در جریان است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

با این حال، این مسئول اوکراینی تصریح کرد که نباید انتظار داشت که ضدحمله اوکراین به سرعت به نتیجه برسد و گفت که ممکن است چندین ماه زمان ببرد تا کی‌یف به اهداف خود در ضدحمله علیه روسیه دست پیدا کند.

ژوکوا همچنین تصریح کرد که حملات فعلی اوکراین علیه مواضع روسیه، اولین ضدحملات این کشور محسوب نمی‌شود و گفت که در ماه سپتامبر و اکتبر، طی عملیات نیروهای اوکراینی، نظامیان روسیه از منطقه خارکیف و بخش شمالی خرسون عقب‌نشینی کردند.

وی با اشاره به این موارد ادامه داد که ضدحمله فعلی، «احتمالاً آخرین عملیات ضدحمله نخواهد بود».

معاون رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در مصاحبه خود به وابستگی ارتش اوکراین به غرب برای پیروزی در مقابل روسیه اشاره کرد و گفت که اوکراین برای پیروزی به مهمات و توپخانه‌های بیشتری از سوی غرب نیاز دارد.

مقام‌های روسیه بارها با انتقاد از پمپاژ تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داده‌اند که این تجهیزات تنها درد و غم اوکراین را بیشتر خواهد کرد و به طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین منجر می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 1
    باشه همشو بگیر، حومه مسکو هم محیط مناسب و خوش آب و هوایی است اونجا رو هم یه توک پا برو بگیر. تا پوتین رفته دست به آب.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    ارتش پوشالی روسیه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    ارتش سرخ و ارتش Z ، خبری ارشون نیست ؟
    • عمیر IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      زیر فشار شیربچه های اوکراینی دارن له میشن
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    کریمه و دونباس آزاد خواهد شد پوتین سرنگون خواهد شد و ناوالنی جای او را خواهد گرفت
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    بعید میدونم دیگه هیچ ادم عاقلی طرفدار اوکراین باشه شاید چند روز اول جنگ چرا حساب کن با اون همه عظمت سلاح های مخوف فقط یه روستا رو گرفتین شما اگر جای فلسطین تیرکمون به دست بودید چیکار میکردید
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      اوکراینیها سال گذشته با یه حمله سریع خریدن و خارکیف رو پس گرفتن اما الان اوضاع فرق میکنه . روسها خط دفاعی بسیار مستحکم هزار کیلومتری ایجاد کردن و نیروهایشان را اضافه کردن انتظار داری جنگ با بزرگترین ارتش دنیا راحت باشه ؟؟
  • ش. AE ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    احمق تر از این زلنسکی و حکومت‌های اوکراین خودشون هستند اوکراین و ارتش اوکراین وقتی وارد کریمه میشه که روسیه از روی زمین حذف بشه حالا هی رویا پردازی کنید
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      کی فکرش رو میکرد قدرت دوم جهان مجبور بشه از خیلی جاها عقب نشینی بکنه روسیه قدرت دوم جهان از پس اوکراین بر نمیاد چند روزه میخواستن پایتخت اوکراین رو بگیرن و ارتش اوکراین رو خلع سلاح کنند بیش از یک سال گذشته روسیه به اهداف خود نرسید
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    روسیه هم رفراندوم بذاره برای چچنستان تاتارستان و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس