کد خبر 1504471
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
حسین شریعتمداری: تحریف اظهارات رئیس قوه قضائیه اقدامی موذیانه بود

سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمی‌شود؟

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- یک ماه و چند روز قبل، وقتی در یادداشتی با عنوان «‌لایحه‌عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!‌» به ارزیابی لایحه موسوم به «‌حجاب و عفاف‌» پرداختیم و با بررسی مستند برخی از مواد آن نتیجه گرفتیم که این لایحه نه فقط از پدیده پلشت بی‌حجابی جلوگیری نمی‌کند، بلکه به گسترش بی‌حجابی نیز دامن می‌زند، شماری از مسئولان و دوستان دلسوز گلایه کردند که تند رفته‌اید! و حال آن که یادداشت مورد ‌اشاره با استناد به متن لایحه عفاف نوشته شده بود و... امروزه اما، اگرچه لایحه یادشده هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است ولی انتشار متن لایحه می‌توانست و البته توانست به این تلقی دامن بزند که گویا اراده چندانی برای پیشگیری از پدیده عفت‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب، وجود ندارد! و نتیجه، آن شد که این روزها همانگونه که پیش‌بینی شده بود شاهد گسترش محسوس بی‌حجابی هستیم.

در این‌باره از دستگاه محترم قضایی که لایحه را تهیه کرده است و از دولت محترم که آن را تایید کرده و به مجلس فرستاده است و از نمایندگان محترم مجلس که لایحه را در دست تصویب دارند، پرسش‌هایی در میان است که انتظار می‌رود برای آن پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشند. بخوانید!

۲- ابتدا به بخشی از یادداشت مورد ‌اشاره کیهان با عنوان «‌لایحه‌عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!» که جان مایه آن یادداشت بوده است توجه کنید؛ «‌بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف‌شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه(در این‌جا کشف حجاب‌) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد.

مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست‌) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند.

حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کرده‌اند «‌در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند»!

به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز (حداکثر ۲ میلیون تومان) تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!

و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم‌مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و... خودتان قضاوت کنید.

آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یادشده غیراز رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟!

۳- فرض محال که محال نیست! حالا فرض کنید که در جامعه‌ای «سرقت‌» شیوع پیدا کرده و سارقان نیز شناخته شده هستند ولی برای پیشگیری از جرم و مقابله با سارقان اقدامی صورت نمی‌پذیرد! از مسئولان ذی‌ربط سؤال می‌کنید که چرا با سارقان و تجاوزکنندگان به اموال مردم برخورد نمی‌کنید؟! پاسخ می‌دهند که برای مقابله با سارقان لایحه‌ای تهیه کرده و برای تصویب به مجلس فرستاده‌ایم! می‌پرسید؛ مگر سرقت جرم نیست؟ آیا برای مقابله با سارقان هیچ قانونی ندارید؟! پاسخ می‌شنوید که سرقت جرم است و برای مقابله با آن نیز قوانین مشخص و تعریف‌شده‌ای داریم! می‌پرسید؛ چرا با استناد به همان قانون از سرقت جلوگیری نمی‌کنید؟! پاسخی نمی‌شنوید! از مجلس می‌پرسید که شما در کسوت نمایندگان مردم چرا مسئولان و مراکز دست‌اندرکار را برای مقابله با سرقت، ملزم به اجرای قوانین موجود نمی‌کنید؟! پاسخ‌های متفاوت می‌شنوید، عده‌ای با شما همراهند و تعدادی هم، سکوت را ترجیح می‌دهند!

حالا در این تمثیل، جای «سرقت» را با «کشف‌حجاب» عوض کنید! آیا بی‌اعتنایی به کشف حجاب که به فرموده حکیمانه رهبر معظم انقلاب «‌هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی» است، با آنچه در این تصویر و تمثیل فرضی آمده است کمترین تفاوتی دارد؟! لطفاً از کوره در نروید! اگرچه بسیاری از کشف‌حجاب‌کنندگان از واقعیت پلشت این پدیده خبر نداشته و فریب خورده‌اند و به قول حضرت آقا اگر بدانند که حقیقت ماجرا چیست، از آن دست می‌کشند، ولی اولاً در مثل مناقشه نیست و ثانیاً، کشف حجاب پدیده‌ای عفت‌سوز و خانواده‌برانداز است و از این منظر، اگر پلیدتر از سرقت نباشد، دست‌کمی هم از آن ندارد!

بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته باشد! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمی‌شود؟ آیا این بی‌توجهی مصداق صریح قانون‌شکنی و «‌ترک فعل‌» نیست؟! بدیهی است که هست.

۴- شاید این احتمال را بدبینانه تلقی کنید! ولی درباره تهیه و تدوین لایحه حجاب نکاتی هست که علت و چرایی آن را در ‌هاله‌ای از ابهام فرو برده است. از جمله آن که؛

الف: با توجه به قوانین روشن و تعریف‌شده‌ای که در نظام حقوقی کشور برای مقابله با کشف‌حجاب وجود دارد، چه نیازی به تهیه و تدوین لایحه جدید بوده است؟!

ب: ممکن است گفته شود در قوانین موجود نواقص و کمبودهایی بوده است که باید اصلاح می‌شد! خُب، از آنجا که حجاب علاوه‌بر حکم شرع، یک ضرورت بنیادین در حفظ عفاف و بنیان خانواده است، قانون جدید باید در مقایسه با قانون موجود از تلاش و اهتمام بیشتری برای حفظ حجاب و نجات جوانان از چنبره فریب دشمنان و بداندیشان برخوردار باشد. که متاسفانه این‌گونه نیست. بنابراین لایحه جدید برای چیست؟!

ج: لایحه عفاف و حجاب همان‌گونه که به آن ‌اشاره شد، ضمن آن که نقش قابل قبولی در پیشگیری از بی‌حجابی ندارد، مسیر ارتکاب این جرم را هموارتر نیز می‌کند و در دیگر سوی، از هنگامی که خبر تهیه این لایحه مطرح شده است، همان برخورد نیم‌بندی که بر اساس قوانین موجود با پدیده کشف حجاب صورت می‌گرفت نیز کاهش چشمگیری داشته است! چرا؟! آیا این حرکت مصداق «‌بازی دو سر باخت‌» نیست؟!

۵- بدیهی است صف عوامل وابسته به سرویس‌های بیگانه که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند و برخی از آنها نیز دستگیر شده‌اند، از صف دختران و خانم‌های فریب‌خورده و جوزده جداست. مسئولان محترم باید طیف فریب‌خورده را از افتادن در گردابی که دشمن برای آنها تدارک دیده است، نجات بدهند.

البته برخورد با هرکدام حساب جداگانه‌ای دارد ولی پیشگیری از کشف حجاب در هر دو طیف ضروری است. مقابله با عوامل وابسته و مامور برای پیشگیری از ‌اشاعه عامدانه بی‌حجابی و جلوگیری از کشف‌حجاب فریب‌خوردگان با انگیزه و هدف نجات آنها.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 35
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    42 43
    #عافیت طلبی مسئولان مربوطه
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      17 17
      کاش اسم اسلام را یدک نمیکشیدید وضعیت حجاب در عربستان و حتی امارات نوکر صهیونیسم به مراتب از ایران بهتر است
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      26 54
      این لایحه کذائی و تبعاتش که هنوز نیومده رو سر جامعه آوار شده، ما رو یاد برجام اصلاح طلبان میندازه، که هر چی دلسوزان جامعه و کارشناسان خبره تذکر دادند تو گوششون نرفت که نرفت، بلکه چند تا حرف هم بار منتقدین کردند. کسائی که بی بند و بار هستن که تکلیفشون مشخصه اما کسانی که مسئولیتی دارن و خودشون رو ایرانی و مسلمون میدونن فردا روز جواب خون شهداء و اشک های فرزندان و پدر و مادر های شهداء رو چی میخوان بدن؟!
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      12 7
      شدیم مصداق حداکثر مظلوم😔😔
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      21 58
      حجاب زمانی خراب شد که خواستید زن را بیاورید در کنار نامحرم کار کند و حتی تحصیلات بالا و این یک نمونه عاقبت کوچک آن هست
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      3 14
      خطاب به ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱ چرا چرت و پرت میگی ...کجا وضعیت حجاب بهتره ... اخیرا یعه فیلمی هم پخش شد که تو خیابون دوبی راه میری کلی کارت ارائه خدمات جنسی!!! ( روسپی گری ) ریخته شده است
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      16 0
      مشرق آسمان جل کامنت من چی شد؟
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      13 32
      سایت الف شده حامی بی حیاها و بی بندو بارها، این مقاله را می گذارد ولی در نظرات یکطرفه.....
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      15 0
      پرخوری سو هاضمه میآورد. اینقدر پیامها را نخور . سانسورچی اعظم.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    22 59
    باید خود مردم کفن پوش شوند و از حکم قطعی خداوند دفاع کنند و بعد سراغ مسئولان بی کفایت و نفاق صفت بروند.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    21 52
    خدایا به حق مهدی فاطمه به این انقلاب تا ظهور واقعا رحم کن با این اوضاع و کشف حجاب کنندگان و این لایحه و...
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      31 9
      تو و امثال تو تا ظهور لال بشید
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    23 54
    احتمالا برنده این لایحه کشف حجاب کنندگان اصلی باشند. پناه بر الله
  • کاظم IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    29 12
    من نمی دونم حاج حسین نمی دونه که امسال سال انتخاباته و این شل گرفتنا مال همینه
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      6 6
      سال های قبل چی؟!!!
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      13 19
      لعنت به اون شخصی که میخاد با این شل گرفتنا، رای جمع کنه.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    16 47
    لایحه حمایت از مفسدان و بی حجاب ها
  • تهرانی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    15 50
    دو ماه قبل گفتم این لایحه مشکوک تبدیل به ترمز اقدامات خوب پلیس و گروه‌های مردمی شد. شهدا ازتان نگذرد با این کار کردنتان و آن حقوق ها!
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      14 25
      اصلا مرگ امینی هم مشکوک بود
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    62 15
    بهتره چشماتو تو این سن وسال درویش کنی کیهان خان کمتر به پرو پای مردم بپیچ. یه پاش لب گوره نگاه مردم میکنه کی چی تنشه
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      7 12
      بی ادب
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      8 18
      دوست عزیز ایرانیان حتی قبل از اسلام ابرو و حیا داشتند و زنان هم پوشیده و عفیف بودند
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      40 42
      متوجه نیستی دیگه حاج حسین سردار قلم دانشجوی پزشکی و مبارز و دربند ساواک و کمیته مشترک قبل از انقلاب مومن و مسلمان زاهد و ساده زیست واقعی انشا ءالله با این نوشتنها راهنمایی ها دلسوزی ها و امر به معروف نهی از منکر های خالصانه برای بندگان گمراه ثانیه به ثانیه ان اجر عظیم دریافت میکند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    37 35
    حفظ صندلی برای اغلب مسئولین ، مهم تر از اجرای حکم خداست
  • احمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    10 39
    مسئولین دنبال پست خودشونن ولی سیلی این بی توجهی به خواست نیروهای انقلاب رو تو انتخابات میخورن بازی رو که ما با خونمون پیروز شدیم رو وادادان تو خیابون داره علنا فحشا میشه
  • س، ن IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    16 25
    ببینم شما این بی حجابی رو جمع میکنید یا نه؟ آقایون خودشون هم نمیدونن می‌خوان چکار کنن
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    10 20
    آقای مطهری و پزشکیان که طرح گشت ارشاد را در دوران احمدی نژاد تصویب کردند آنموقع گفته فاحشه خانه باز کنند اگر گشت ارشاد راه نیفتد، الان اقای مطهری و پزشکیان که داعیه دار ززآ شدند لابد فاحشه خانه هم راه انداختند که لال شدند
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    26 20
    تندروهایی مثل شریعتمداری باید در مظان اتهام دستگاههای امنیتی باشند،نفوذی بودن اینها یک احتمال جدی است مانند مورد اکبری معاون شمخانی،وگرنه بعید است اینها اینقدر احمق باشند،احتمال قوی نفوذی اند
  • سپیده IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    48 12
    مثالی از قانون‌شکنی عمومی: توی یک روستا ماشینها به هم چراغ می‌دهند که «خطر پلیس» چون اگر بخواهند حد سرعت مجاز را رعایت کنند انقدر تردد از داخل روستا به بیرون طول می‌کشد که عملاً ارتباط قطع است. دولت هم جاده بهتر نساخته. پس آنها خودشان از حفظ با سرعت بالا مسیر را می‌روند و بقیه نمی‌توانند بروند. راهکار: باید قانون مورد قبول اکثریت مردم آن مکان باشد و قابل اجرا. به زور نمی‌شود همه را یکی کرد چون رأی اکثریت در هر مکان زور بیشتری دارد اما آن هم حدی دارد و نمی‌شود مثلاً قانون گذاشت قلی باید فداکاری کند. آزادی دینی یعنی خود افراد انتخاب کنند و نباید قانون بگوید دین داشته باشید چون حد غیر قابل قبولی از دخالت در زندگی طرف است مثل اجبار به قبول همجنسگرایی. قبل از انقلاب هر کسی خودش انتخاب می‌کرد. دشمن: فعلاً دنبال توسعه‌ی آشوب (آنارشیسم) است و فرانسه هم قربانی آن. اجبار قانونی در شرایطی که از خارج فشار در آن جهت است خوب نیست.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      8 5
      لطفا حرف مفت نزن ... نه تو قبل انقلاب رو دیدی و نه خبر داری اون موقع چطور بود
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      8 36
      فعلا که در اروپا دارند به زور همجنس بازی رو رواج میدن و توسعه هم پیدا میکند کما اینکه تا حالا توسعه دادند حرامزادگی هم همینطور پس لطفا چرت و پرت نگو
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    40 13
    با توجه به اینکه در اسلام کشور وجود ندارد ، شما غیور مردان مسلمان در ایران دقدقه ی بی حجابی در ترکیه و آذربایجان و عراق و سوریه و عربستان و ... را ندارید ؟
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      8 35
      در اسلام هم کشور داریم و هم امت .... شما بی وطنهای غرب پرست چی دارید؟
    • بلاهت IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      14 15
      اصلا فهمیدی چی گفتی؟! در اسلام به کشور می گویند" بلاد" و برای هر بلادی، حاکمی است و برای هر حاکمی، حاکمیتی.
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    14 28
    جناب شریعتمداری خیلی دقیق و درست فرمودین اما گویا اخذ رای و حفظ صندلی از اجرای احکام خدا واجبتر است از گندم ری هم نخواهند خورد
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    11 11
    مسئولین انقلابی اند دیگه!
  • اﻳﺮاﻥ IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    52 9
    ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻓﺮاﻭاﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﻛﻞ اﻗﺎﻳﺎﻥ ﻓﺮاﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻣﺸﻜﻞ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺑﻴﻜﺎﺭﻱ ﻏﻴﺮﻩ ﺩﻳﮕﻪ اﻭﻟﻮﻳﺖ اﻭﻝ ﻧﻴﺴﺖ
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      3 32
      بی حجابان فقط هرزگی میخواهند برشان اقتصاد و مذهب هیچ مهم نیست اونا با امریکا اسراییل در هرزگی متحدند
  • بی بی IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 25
    دولت عرزه این را نداردبه با بی حجابی واعتیاد مبارزه کند هر روز خرابتر می کنند که بهتر نمی کنند
  • علی IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    5 25
    در مقابل ذهن کجی به فرمان خدا در جامعه بی خیال و بی عرضه، اما در مقابل بخشنامه وزارت کشور برای سلامت انتخابات آینده میخان خودشون رو هلاک کنن
  • علی IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    43 16
    درد تو و امثال تو حجاب نیست بلکه گمراه کردن و گل الود کردن فضا برای خالی کردن بیت المال هست.کجای دین اجبار هست که حجاب اجبار باشه؟خدا به پایه گذار دین تو گفته فقط تذکر بده .احتمالا برای یکی مثل تو کتک زدن هم نوعی تذکر هست
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      20 41
      هر وقت فهمیدی بی حیایی می شود خانه خراب کن و سقوط خانواده
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      11 33
      هر دینی به نظر قانون داره ... هر قانونی باید و نباید داره ... هر بایدو نبایدی هم اجبار ... خواهر تو باید حجاب داشته باشه، افراد دیگر هم نباید به خواهر تو تجاوز و تعرض کنند همون قانونی که میگه حجاب داشته باش، همون قانون میگه تجاوز نکن اگر قانون حجاب رو قبول نداری، قانون عدم تجاوز رو هم دیگری قبول نداره
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      6 39
      خدا کجا گفته فقط تذکر بده و کاری نداشته باش که چی میشه؟ خوبی؟
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      3 41
      در قرآن آیه هست زنی که به حرف شوهرش گوش نکرد بعد مرتبه سوم تنبیه بدنی میشود کم و کیفش هم برپ از مراجع بپرس
  • محمد IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    10 9
    انشالله قانون تصویب شود تا همدلی در جامعه بیشتر شود مگر هر عملی را جرم پنداشت و چوب چماق به جان مردم افتاد همه ایرانی هستیم و باید به همدیگر وعقتید هم احترام بگذاریم نه اینکه داد بزنیم اگر این طور باشد خانمان سوز است پس باید جهان چون زنان روسری ندارند خانواده ها از هم پاشیده است
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      7 14
      بالاخره باید امثال شما یه جوری بفهمن کی رئیسه.
  • ابی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    39 4
    یه مثلی هست میگن سیر خبر نداره از گشنه آخه شما با حقوق و درآمدهای میلیاردی چطوری میخاین برای یه ملت گشنه تصمیم بگیرین
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    7 6
    ای مسئولان مسلمان کمک!به داد جوانا و خانواده ها برسید. به خدا قیامت راسته و از مسئولیت تان سؤال می‌شود.
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    41 8
    مغز فندقی کوچولو
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      7 31
      مغز فندوقی امثال تو هستند که نمیفهمند حجاب حرف خداست
  • علی IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    8 30
    بخدا قسم با اینهمه سختی دلبسته این انقلابم از نظام دل خوشی ندارم.اما اگر این رویه جمع نشه قید انقلابم زدم.این سیاسیون احمق یا منافق چی تو سرشونه.کشور به لجن کشیده شده.
  • قادر IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    26 12
    هر وقت تونستی به اجبار به خانوادت بگی چی بپوش. فلان ساعت بیرون برو .فلان لباس را بپوش .فقط فلان شغل را باید انتخاب کنی ‌.فقط باید موهای سرت را با شماره فلان بزنی اونوقت میتونی درباره نظر مردم هم دخالت کنی
  • حسنی IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    35 8
    نمونه ای از افراطی (داعش وطنی) که مملکت را به این روز انداختند. مردم برای نان شب محتاجند، دنبال بی حجابی می گردند. خود فروشی ناموس مملکت بخاطر فقر و فلاکت، جلوی فقر و بدبختی ملت را اگر مغز زنگ زده و فسیل خود اجازه بده، بگیرید.
  • سیا IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    34 10
    با سلام دوستان خود من دوست دارم زنم خواهرم و مادرم حجاب کامل را رعایت کنند و بخاطر شرایط عشایری که در آن بزرگ شدم بی حجابی پذیرا نیست ولی گیر دادن و اجباری کردن به نظرم درست نیست چون نتیجه عکس میده همین زنانی که الان کشته می‌شوند برای بی حجابی زمانی که رضا شاه میخواست به زور حجاب را بردارد ان زمان کشته می‌دادند برای داشتن حجاب داشتن
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      5 28
      کدام زن برای بی حجابی کشته شده؟ از خودت چرت و پرت نگو
  • شریفی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    12 14
    به نظر من بهتر است که لایحه حجاب توسط کیهان و عقل کل کشور شریعتمداری و میرسلیم و ذوالنور و نبویان و وووووووو نوشته شود تا دیگر ایرادی نداشته باشد.
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
      8 14
      دلقک خوبی هستی
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    4 11
    ای بابا کجایید، کارمندان کلینیک ها خیلی از مراکز من خودم کلینیک چشمبزشکی گاندی رو دیدموخیلی از مراکز کارمنداشون یکی در میان بیحجابند نمیتونید اعمال کنیدذبعد بی حجاب تو خیابون رو،،،
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 19
    جناب استاد شریعتمداری هرگاه درباره دشمنان اسلام و انقلاب یعنی جبهه استکبار و صهیونیزم و خصوصا اذناب و اعوان و انصار داخلی شان می نویسید به راستی که قلم تان برنده و تاثیرگذار است و شایسته عنوان سردار قلم هستید. اما یک دسته از مسائل وجود دارد که مواجه شدن با آنها نیاز به ظرافت خاصی دارد که حضرت عالی فاقد آن هستید. مثلا در مقطع اغتشاشات شما معتقد بودید باید به نیروی انتظامی سلاح گرم داد. فکر می کنید اگر عقلانیت و ظرافت نظام نبود و به این توصیه عمل می کردند اغتشاشات به این زودی جمع می شد؟ در مورد لایحه حجاب هم که البته خالی از اشکالات ( از جمله بعضی مواردی که حضرت عالی فرمودید ) نیست، همین طور است. وقتی در استدلال تان بجث حجاب را با سرقت و . . . مقایسه می کنید یعنی حساسیت و ظرافت موضوع را درک نمی کنید. نمونه اش همین که شما اینجا با انبوهی از دختران 15 و 16 ساله طرف هستید که برخورد با آنها به همین سادگی ها نیست.
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    15 30
    باید با پدیده بی حجابی با قاطعیت برخورد بشه و در مدارس و حتی مهد کودک ها حجاب و ارزش آن به کودکان آموزش داده بشه
  • مندلي IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    9 5
    احسنت توجيه بهتر از اين نميشه كاش جهت اين گراني توجيه داشتي كه عفت سوز اصلي است
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 9
    شاه میبخشه وزیرش نه
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    11 9
    بسوز بسوز که خوب داری میسوزی شریعتمداری
  • احمد IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    36 9
    چرا اصرار به تعزیر و جریمه دارید در صورتی که دین چنین دستوری ندارد؟
  • هادی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    8 24
    این مصلحت اندیشی عاقبت چیزی از اسلامیت نظام باقی نمیذاره. وقتی پدیده بی حجابی رو بازی مشتی بچه سال میدونی نه توطئه دشمن عاقبت همین میشه
  • علی IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    8 22
    مثل اینکه برای اشوب های خیابانی خیلی دلتنگی می کنید!
  • ابراهیم IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    9 35
    قانون الهی را باید رعایت کرد حتی اگر ناچار باشیم به قوه قهریه متوسل شویم. بعنوان مثال اگر خانم بی حجاب در اجتماع مشاهده شد میتوان اورا به سمت ارایشگاه زنانه هدایت کرد تا موی سرش را از ته بتراشند وسپس رهایش کرد
  • محمد IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 8
    حجاب ی فرهنگ ، ی فرهنگ باید جامعه شناس ،روانشناس و متخصصین دیگر چند سال عالمانه روش کار کنن و چند دهه طول میکشه تا این فرهنگ به وجود بیاد. حالا خودتان فکر کنید چه کردید و باید چه بکنید
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    29 5
    همون افراط تفکر امسال شریعتمداری باعث این تفریط شده. برخورد جنایی با مقوله فرهنگی نتیجه معکوس داره
  • ارش IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 34
    چرا باخت با بسیج همگانی علیه بی حجابی و کم حجابی ما 90 درصد خواهان حجاب کامل چادر و 9 درصد هم مانتو و نیم درصد هم بد حجاب تر هستند کاری نداره از خدمات اجتماعی و پارک و خرید و گشتن در خیابان مممنوعشون کنید
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    51 9
    آقای شریعتمداری برای وضعیت معیشت اسفناک مردم هم یه مقاله میدید؟؟؟
  • سهیل IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    23 2
    دقیقاً به نکته ی خوبی اشاره کرده، وقتی جلوی سارق و مختلس ایستادگی کردید، بیایید و بی حجاب را با خاک یکسان کنید، پس تا آن شرایط دهن را ببند، با اون آرسن لوپن بازی های احمقانه است...
  • حسن IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    8 22
    آقای شریعتمداری عزیز خودتا نکش؟اراده ای برای مبارزه با بی حجابی نیست اگر بود قانون سالها معطل نمیشد هروقت آمدیم اعتراض کنیم گفتند مشکل شما با چندتا موی دختران است؟تا شد این/ بخدا دروغ میگویند نیروی انتظامی سالهاست از انجام وظیفه اش در برخورد با بی حجابی سر زده ومیزند. اول برید نیروی انتظامی ر ا درست کنید خیلی از آنها باور به حجاب ندارند.
  • GB ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 7
    حفظ حرمتها و شعایر دینی بصورت منفرد و مجزا میسر نیست
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    6 8
    کم نیست ضرباتی که مردم و کشور و انقلاب از امثال آقای اژ در طول چند دهه اخیر خورده اند
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    12 40
    بنده حاضرم هر روز نان خشک و آب جوش بخورم ولی در جامعه بی حجابی و بدحجابی نبینم .
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    2 10
    اول اینکه بی حجابی و بد حجابی باید درجه بندی شود ونحوه برخورد با هر مرتبه ای فرق دارد
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    15 29
    درود بر حسین شریعتمداری که یک تنه لشکر قوم لوط رسانه ای مفسدطلبان داخل و خارج را حریف است. کاش ده تا روزنامه مثل کیهان داشتیم
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    11 10
    اولین و آخرین بازنده شریعتمداری!
  • شراره IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    9 29
    اگر در معرفی دین کوتاهی کنیم، دشـمنان دین، دسـت مـردم را از رسـیدن به دین واقعی کوتـاه خواهند کرد از کنار آرامسـتانی عبـور میکردم در همـان حوالی گروهی مشـغول رقص و آواز بودند. آلـود امـروز، خطـاب بـه آرمیده هـا گفتـم: آیـا صـدای گناه آلـود امروز نتیجـه سـکوت گناه آلود دیروز شـما نیسـت؟!
  • فریبا دلکنده IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    11 30
    گفت: مگر حجاب اولویت است؟گفتـم: باور بفرمایید حجاب اولویت اول ما نیسـت، ولی اولویت اول دشـمن است. گفت: خب چه فرقی میکند؟ گفتـم: آیـا مقابلـه بـا دشـمنی دشـمن اولویـت دارد یا ندارد؟ دشـمن هم صرفـا نمیخواهـد حجـاب را بردارد، می خواهد تو را از روی زمین بـردارد... هم خودت را، هم هویتت را، هم خاکـت را و هم دینـت را... این را بفهم
  • مسعود دیپلمات IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    مجددا" به آقای شریعتمداری یادآور می شوم که قانون قبلی اگر کارآیی داشت، کار به اینجا کشیده نمی شد. قانون قبلی هم مانند پیش نویس قانون فعلی نواقصی داشت، که باید آنرا منسوخ شده فرض کرد و قانون جدیدی که قابلیت اجراء داشته باشد وضع کرد. مگر نشینده یا نخوانده است که: مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا
  • حسین IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    احسنت طیب الله
  • مسعود دیپلمات IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    مجددا" به آقای شریعتمداری یادآور می شوم که قانون قبلی اگر کارآیی داشت، کار به اینجا کشیده نمی شد. قانون قبلی هم مانند پیش نویس قانون فعلی نواقصی داشت، که باید آنرا منسوخ شده فرض کرد و قانون جدیدی که قابلیت اجراء داشته باشد وضع کرد. مگر نشینده یا نخوانده ای که: مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس