فعلاً اطلاعات دقیقی از شاسی بلند جدید ایران خودرو در دسترس نیست، اما این احتمال میرود که مشخصات فنی و سیستم انتقال قدرت آن برگرفته از سمند فعلی خواهد بود؛ بنابراین پس از تکمیل پروژه پلتفرم و طراحی گنو، احتمالاً پیشرانه EFP ایران خودرو را روی این SUV مشاهده کنیم.
این پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۱.۷ لیتر حداکثر قدرتی برابر با ۱۷۰ اسببخار و ۲۴۰ نیوتنمتر تولید میکند. البته طبق اخباری که اخیراً از سمت شرکت ایران خودرو مبنیبر توسعه پیشرانههای سه سیلندر منتشر شده، احتمال دیگر، این است که پرقدرتترین نمونه این پیشرانه با تکنولوژی TGDI، روی سمند شاسی بلند و سنگین وزن این شرکت قرار گیرد.
باید در نظر داشت که این محصول فعلاً در حد کانسپت و نمونه فرضی بوده و حتی پلتفرم آن مشخص نشده است؛ بنابراین طراحی پلتفرم و بدنه و داخل کابین سمند شاسی بلند، باتوجه به میزان زمانی که این شرکت برای دیگر محصولات تولیدی خود صرف کرده است، حداقل دو الی سه سال زمانبر خواهد بود.
ایران خودرو واکنش نشان داد!
این شرکت نسبت به تصاویری که در فضای مجازی با نام سمند شاسی بلند منتشر شده واکنش نشان داده و اطلاع داد، رندر اولیه طرح ارائه شده در سال ۱۳۹۵ توسط شخصی به نام آلاد تهیه شده و این رندر در سال ۱۳۹۷ بهروزرسانی شد.
باتوجه بهاینکه این رندرها از طراحی زیبایی برخوردارند، اما امکان پیاده کردن کامل آن بر روی خودرو وجود نداشته و امکانسنجی ساخت و تولید نیز بر روی گنو انجام نشده است؛ بنابراین احتمال لغو تولید این شاسی بلند بالا بوده و ایران خودرو میتواند پس از اندکی پیشرفت در پروژه، درصورت بالا رفتن هزینههای تولید، پروژه را به کلی مختومه کند.