کد خبر 1505680
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
گستاخی جدید سفیر انگلیس در تهران

سفیر انگلیس در تهران در توئیتی گستاخانه درباره سقوط هواپیمای اوکراینی مدعی شد که ایران در ارائه پاسخگویی یا پرداخت غرامت در این زمینه کوتاهی کرده است.

به گزارش مشرق، روز پنجشنبه هشتم تیر ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اوکراین، سوئد، کانادا و انگلیس از ایران بابت آنچه «سرنگونی پرواز هواپیمای اوکراینی» ‌خوانده شده، شکایت کرده‌اند. این چهار کشور خود را گروه واکنش و هماهنگی بین‌المللی برای قربانیان PS۷۵۲ معرفی کرده و مدعی شده بودند که نتوانسته‌اند با ایران به توافقی دست یابند.

این اقدام روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه در نشست هفتگی ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مورد پرسش قرار گرفت که وی در این باره گفت: درباره شکایت ثبت شده آنها خبر قطعی و دقیق ندارم. در ارتباط با موضوع هواپیمای اوکراینی، ایران در راستای اصل حسن نیت و اعتقاد به تعامل سازنده با دولت‌هایی که اتباع و شهروندانشان در این سانحه دلخراش جانشان را از دست دادند بر انجام مذاکره در همه ابعاد سانحه تأکید داشته و داریم و آمادگی مجدد خود را برای انجام مذاکره در آخرین یادداشت ارسالی خود به اطلاع کشورهای مربوطه رساندیم. ایران همچنین در حمایت حداکثری از خانواده‌ها اقداماتی را انجام داده است.

درباره رسیدگی به سانحه، ایران براساس اصل صلاحیت سرزمینی و با توجه به اینکه این سانحه در قلمرو حاکمیتی ایران اتفاق افتاده و متهمان مرتبط با رخداد تابعیت ایرانی دارند، رسیدگی کیفری خود را با جدیت و دقت لازم انجام داده و دادگاه صلاحیتدار رای غیرقطعی خود را در مورد ۱۰ نفر از متهمان صادر کرده است. جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سانحه دلخراش مسؤولیت‌های ملی خود را تاکنون انجام داده و در چارچوب اصل حسن نیت با دولت‌های دارای اتباع و شهروندان در این حادثه دلخراش ارتباط دارد و به صورت رسمی آمادگی خود را برای مذاکره اعلام داشته است.

در همین ارتباط «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران امروز (چهارشنبه) ۱۴ تیر ماه در توئیتی گستاخانه نوشت: «ایران در ارائه پاسخگویی یا پرداخت غرامت برای سرنگونی پرواز PS۷۵۲ کوتاهی کرده است. ما متعهد به پیگیری شفافیت، عدالت و پاسخگویی در این زمینه برای قربانیان و خانواده‌های آنها هستیم. امروز، کشورهای بریتانیا، کانادا، سوئد و اوکراین روند دادرسی مربوطه را در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز کرده‌اند.»

گستاخی جدید سفیر انگلیس در تهران

۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر خطای انسانی و شلیک موشک بعد از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و ۱۷۶ سرنشین آن شامل اتباع ایرانی، کانادایی، افغانستانی، سوئدی، انگلیسی و کادر پرواز اوکراینی جان باختند. بنا بر اعلام دولت کانادا، ۶۳ نفر از مسافران این هواپیما تابعیت کانادایی داشته‌اند. در این هواپیما ۱۱ اوکراینی، ۱۷ سوئدی، چهار افغان و چهار انگلیسی نیز حضور داشته‌اند.

۲۷ فروردین سالجاری پس از برگزاری مجموعا ۲۰ جلسه دادگاه که در آن در مجموع ۱۱۷ شاکی شکایت خود را ثبت کرده، ۵۵ نفر از شاکیان در جلسات دادگاه صحبت و قرائت لایحه داشتند و ۲۰ وکیل نیز به وکالت از شاکیان شکایت و ادله مربوطه را بیان کردند، شعبه دوم دادگاه نظامی یک تهران با توجه به تحقیقات مفصل انجام شده در دادسرا و دادگاه، اظهارات و گزارش‌های ضابطان نظامی و دادگستری، گزارش‌های پزشکی قانونی، نظریات علمی و تخصصی هیأت‌های کارشناسی، تحقیقات بین‌المللی، اظهارات مطلعان و کارشناسان و شاکیان و دفاعیات متهمان اقدام به صدور رای کرد.

براساس رای صادره از سوی دادگاه، متهم ردیف اول پرونده به اتهام مباشرت در قتل شبه عمد سرنشینان هواپیمای اوکراینی مستند به مواد قانونی به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد. این متهم همچنین به دلیل لغو دستور ابلاغی و با توجه به گستردگی آثار و تبعات این اقدام به حداکثر مجازات (۱۰ سال حبس تعزیری) نیز محکوم شد. متهم ردیف اول علاوه بر حبس به پرداخت دیه در حق اولیای دمی که مطالبه دیه داشته‌اند نیز محکوم و دادگاه برای این متهم مجازات تکمیلی نیز در نظر گرفت. دادگاه برای متهمان ردیف دوم تا دهم نیز مجازات‌هایی را اعلام کرد.

یک روز بعد ناصر کنعانی در ۲۸ فروردین در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره صدور رای پرونده هواپیمای اوکراینی نیز اظهار داشت: ایران به عنوان جغرافیای وقوع این سانحه تاسف بار همه وظایف خود را منطبق با کنوانسیون شیکاگو و قوانین و مقررات داخلی خودش انجام داده است. دادگاه ویژه تاسیس شد و ماموریت محوله را با دقت انجام داد. شعبه دوم دادگاه نظامی یک تهران با توجه به تحقیقات مفصلی که در دادگاه و دادسرا و اظهارات و گزارش‌های ضابطان نظامی و دادگستری و گزارش‌های پزشکی قانونی و نظرات علمی هیأت‌های کارشناسی و... و. صورت گرفت، اقدام به صدور رای کرد. این دادگاه رای خودش را پس از حدود سه سال بررسی همه جانبه و برگزاری ۲۰ جلسه دادگاه صادر کرده است و ۱۱۷ شاکی شکایت خود را اعلام و ۵۵ نفر از شاکیان در جلسه دادگاه حضور و لایحه خو درا قرائت کردند و ۲۰ وکیل به دفاع شاکیان پرداختند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت:‌ تلاش ایران در ارتباط با این پرونده تلخ این بود مسؤولانه به وظیفه خود عمل کند و در این مجموع عمل کرده است و این احکام بدوی است و شاکیان و متهمان می‌توانند در ظرف ۲۰ روز قانونی پس از ابلاغ حکم درخواست تجدیدنظر کنند. پرداخت‌های مالی برای قربانیان در نظر گرفته شده که در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت. ایران آنچه بر عهده‌اش بود مسؤولانه انجام داده است.

ادعای سفیر انگلیس درباره پرداخت غرامت در حالی است که براساس گفته کنعانی در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ «در خصوص دلجویی و جبران خسارت مادی مبلغی در حدود عرف بین‌المللی و حتی بیشتر از تعهدات ایران ذیل کنوانسیون‌های بین‌المللی تصویب شده و ستاد پرداخت دیه در حال اجرای مصوبه است. برخی مراجعه کرده و گرفتند و در مورد بقیه، ایران مشکلی ندارد و آماده انجام تعهداتش در این زمینه است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ثارالله IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    42 9
    مرگ بر روباه پیر اگه جرات داری بیا تو خیابون واق واق کن عوضی های مکار چقدر به ایران عزیز در طول تاریخ کشورمان شما لعنتی های عوضی ضربه زدید مرگ بر انگلیس
    • ایرانی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      22 6
      و اما سوال همیشگی، باوجود قرن ها جنایت در حق مردم ایران، چرا باید انگل ستان در ایران لانه جاسوسی داشته باشد؟
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      4 0
      اجداد بسیاری از انگلیسی ها نئاندرتال ها و اجنه ها هستند
    • میهن گرا AT ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      7 1
      پس از سرنگونی رژیم پوشالی محمدرضا پالوونی و انقلاب»»در راًس همۀ کشورهای اروپایی»سه کشور بدخواه و استعمارگر انگلیس،فرانسه و آلمان قرار دارند که همواره در حق ایران و مردم ایران،آشکار و نهان بدجنسی و خباثت کرده اند»»از ارسال خونهای آلوده به ایدز تا تحریمهای همه جانبۀ تسلیحاتی.هسته ای.فناوری و...و کوشش داشته و دارند تا با جذب جاسوس و مزدور ازمیان ایرانیان داخل و خارج از کشور به اهداف شوم خود که همانا>نابودی فرهنگ و سنت های اصیل ایرانی و گسترش غربگرایی بویژه بخش منفی و منحط فرهنگ غربی»همچون هجنس بازی/فمنیسم/سگ بازی و.../جلوگیری از پیشرفت نظامی و صنعتی با بکارگیری عوامل نفوذی در لباسهای گوناگون قومگرا/غربگرا/یقه سفید... .
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 0
      لعنت به انگلیس نفت دزدِ اَبَرتروریست
  • ثارالله IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    56 6
    چه جوان ها و عزیزانی که از زمان قاجاریه تا کنون از کشور عزیزمان با حیله و نیرنگ شما عوضی های شیطان صفت، که خونشان به زمین نریخته چه با ایجاد قحطی و چه با جدا کردن پاره های کشور و چه با ایجاد فرقه های شیطانی و از این قبیل غلط ها. حالا برا ما داخل کشور ما بر علیه ما حرف میزنی
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 0
      عامل اصلی غصب شدن فلسطین و کودک کشی صهیونیست ها، انگلیسی های عمروعاص صفت بی پدرمادر هستند، لعنت خداوند بر انگلیسی های مکار دشمن بشریت
  • الف IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    8 58
    راست گفته
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      24 7
      تو یا یک انگلیسی خبیث هستی یا یک خائن مزدور
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      16 5
      که انگلیس واق واق می کنه
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 0
      انگلیسی های اَنگل همان داعشیون، ولی اتوکشیده کت شلواری بدون ریش هستند، به لیست بلندبالای دزدی ها، استعمار و جنایت هایشان نگاه کنید این موضوع رو به خوبی متوجه میشوید
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    28 4
    کشور انگلیس که در قتل و غارت جامع بین الملل سرآمد، کجا و کی غرامت داده
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      17 5
      حرامزادگان انگلیسی قاتل قائم مقام فراهانی، امیرکبیر، رئیسعلی دلواری و بسیاری دیگر از شیرمردان و دانشمندان ایران هستند، انگلیسی ها برای تجزیه ایران و غارت منابع آن ابتدا رهبران بزرگ را ترور و شهید میکردند سپس فرومایگان و غربزدگان را در رأس قرار میدادند، حتی در این اواخر با کمک رسانه های متعدد، دروغ های مکرر و هزینه سنگین میلیون ها دلاری توانسته بودند شیخ ولنجک نشین عبا ایتالیایی با اون برادر و احزاب غربزده با وزیران فسیل میلیاردر با اون فرزندانشان را در انتخابات ایران روی کار بیاورند و امنیت و اقتصاد ایران را ضعیف کنند
  • BE ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    46 4
    غلط کرده پدر سوخته
  • BE ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    48 4
    روباه مکار جیشو
  • امید IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    24 4
    علت سقوط هواپیمای اوکراینی ، جاسوسی انگلیس از فرودگاه بغداد و لو دادن موقعیت شهید کردن سردارد قاسم سلیمانی بود. انگلیس و آمریکا و اسرائیل مثلث شیطان و تجاوز در جهان هستند و این مردک باید این بفهد که روزی انتقام کلیه جنایت مثلث شیطان ازشان گرفته می شود. سفیر جزیره را به نحوه مقتضی ادب کنیم .
    • لنگی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      13 2
      گرای اصلاح طلبان برای ترور سردار سلیمانی را یادت رفت
  • عبدالله IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    34 5
    این حیوان را به آغلش برگردانید!!!
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      34 5
      انگلیسی ها تا کنون صدها میلیون نفر از جمعیت جهان را با استعمار، راه اندازی جنگ ، ترور، ساخت و شیوع دادن ویروس و غارت منابع کشورها کشته اند
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      30 3
      به سفیر ها و نظامیان انگلیسی پیشنهاد میکنم اول پوشک بزرگسال ببندند سپس اراجیف بهم ببافند!
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      39 2
      انگلیسی های بیشرف تا کنون میلیون ها ایرانی را قتل عام کرده اند، نفت، کتب خطی و ثروتمان را غارت کرده اند و اکنون میخواهند تفرقه افکنی و فرار به جلو کنند. بیشرف تر از انگلیسی جماعت نمیشه پیدا کرد، مرگ بر انگلیس جنایتکارِ دزد
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    7 32
    خب درست میگه دیگه
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      تو و اون غلط کردید مرگ بر انگلیس خبیث و بر خائنان و نوکرای انگلیس
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      18 2
      خب هم توغلط کردی هم انگلیس
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 0
      مرگ بر بریتانیای کثیف
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    45 3
    پس شما کی غرامت ده میلون نفری را می دهید که با ایجاد قحطی در ایران در جریان جنگ جهانی اول کشتید
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    49 4
    مرگ بر انگلیس
  • حمیدرضا IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    16 12
    افسری که به هواپیمای اوکراینی شلیک کرد همانی هست که گلوبال هاوک پیشرفته آمریکایی رابه زیر کشید!!!اگر کذاب سرخه ای را محاکمه میکردند مجهولات این فاجعه حل میشد وزبان انگلیس ونوچه های داخلیش کوتاه!!
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 0
      با یک تیر چند تا نشون زدی ها! این اطلاعات را از کجا آوردی؟ از توالتهای تیرانا؟
  • کارمند ساده IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    42 4
    این سفیر دارد امتحان می کند اول ما را و بعد خودش را که ایزی لایف در هنگام سخنرانی و توعیت و ... نیاز دارد یا نه .....مقداری از آن را بر و بچه های خوب تهران جلو سفارتشان، دکه کنند که اگر نیاز بود بخرد ....
  • FI ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    38 1
    بیاندازید آشغال را بیرون از خاک پاک ایران
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    33 4
    بهش بگویید دهان نجس اش را ببندد وگرنه ملت غیور ایران حسابش را کف دستش می گذارند.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    35 3
    بپا دوباره شلوارتو خیس نکنی شفتالو
  • ایرانی اصیل IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    34 4
    وقتی به این سفیر کشور خبیث ازادی که به ایش دادند باور کن در کشور خبیث خودش نخواهد داشت ، باید اینگونه پروی کند ، جوابش و بفرستم در همان کشور خبیث خودش ، تا بفهمد یک من چند کیلو است...
  • ش. AE ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    30 4
    فعلا در دهنت رو ببند که زیاد تر از سمت وراجی میکنی
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    28 2
    اخراجش کنید تا حساب کار دستش بیاد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 1
    تامین مالی تروربیم ممنوع
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    40 4
    مرگ بر بریتانیای صغیر
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    31 2
    عامل تمام بدبختی ها ومصیبت های ایران چرا باید در کشور سفارتخانه یا بهتر بگوئیم لانه جاسوسی داشته باشد
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    37 2
    شما خفه شید هروقت به تمام مردم دنیا بابت دزدیها واستعمار وپدرسوختگی ونیرنگتون غرامت دادین بعد حرف بزنین👎🦊🦊🦊🦊🦊🦊😈😈😈😈😈😈🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤧
  • صادق IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    18 1
    باید مبلغ دیه را آماده کنند ولی به دلیل تحریم‌های مالی از انتقال آن جلوگیری کنند.
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    140 1
    این کثافتها رو از ایران بیرون کنید. یکمرتبه بیرونش کنید، دفعه بعد از ابن غلط ها نمی خورند.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 19
    چرا گستاخی ؟؟
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      ببخشید به ارباب پدرسوخته‌تون جسارت شد !
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    41 2
    خیلی خیلی شکر خورده با جقول بغول اضافه
  • حسين DE ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    28 2
    آقاى اميرعبدالهيان شما چكاره ائى؟
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    32 2
    این حیوان لایعقل در مورد هواپیمای ایرباس ۳۰۰ ایران چیزی نگفته الحق که انگلیسی ... همین است
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    35 2
    حالشو باید گرفت که دیگه از این غلط ها نخوره
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    21 1
    .... خندیده
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    4 1
    این شکایت بلافاصله بعد از چند روز از ثبت شکایت ایران از کانادا در دادگاه بین المللی لاهه توسط چهار کشور فاشیست سوئد، اوکراین و کانادا و انگلیس در همان دادگاه برای عرض اندام و پروپاگاندا به ثبت رسیده است. البته این چهار فاشیست به خوبی می دانند که رأی دادگاه کاملأ ایران را تبرته می کند اما تنها برای سر و صدا و کم اثر کردن محکومیت کانادا به این کار اقدام کرده اند که اقدام سفیر انگلیس خبیث هم بعد از بی محلی و نادیده گرفته شدن این اقدام چهار فاشیست در مطبوعات و رسانه ها در همین راستا یعنی سر و صدا و شلوغ بازی انجام شده است. شایسته است که ایران این نجاست را از خاک ایران پاک کرده و به همان مزبله ای که از آن آمده است بازگرداند.
  • بنده خدا IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    11 0
    این هم عین سفیر قبلیشون هوس کرده خودشو خیس کنه خخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 2
    اودنگی با‌پس گردنی اب دار
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 1
    ذات ودرنده خویی انگلیس برای کسی پوشیده نیست وباید ازاینها غرامت سالهادخالت درایران راگرفت
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    10 5
    ... زیادی خوردی! اونی که باید غرامت بده شما وحشیای جنایتکار هستید که باعث قتل میلیونها هموطن ما در صدساله اخیر شده‌اید! پس زر زر نکن چون خیلی تنمون میخاره باغ قلهک رو از وجود شما موشهای چندش پاکسازی کنیم
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 1
    خفه شو انگلیسی!
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    سفارت داشتن بریتانیای صغیر حقیر در ایران چه نفعی برای ما داره؟ همش ضرره اون از تصاحب باغ تاریخی فوق باارزش قلهک بوسیله این شغالهای خبیث اینم از پررو بازی و دخالتهای گاه و بیگاه سفیرای منفورشون!
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    مرگ بر انگلیس خبیث، مرگ بر انگلیس خبیث،مرگ بر انگلیس خبیث، مرگ بر انگلیس خبیث، مرگ بر انگلیس خبیث،مرگ بر انگلیس خبیث، مرگ بر انگلیس خبیث، مرگ بر انگلیس خبیث،مرگ بر انگلیس خبیث، مرگ بر انگلیس خبیث، مرگ بر انگلیس خبیث،مرگ بر انگلیس خبیث،مرگ بر انگلیس خبیث، مرگ بر انگلیس خبیث،مرگ بر انگلیس خبیث،
  • سید روح اله IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    ایران ایضا در مورد ۹ میلیون ایرانی که بوسیله انگلیسی های کثیف کشته شدند کوتاهی کرده است. خداوندا ایون قوم یهودی خزری را به حق تمام مظلوم های عالم نیست و نابود کن
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 5
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    12 4
    مرگ بر انگلیس ام الفتنه
  • عبدالله IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    5 0
    سفیر انگل انگلیس رو مثل توله سگ بندازیدش بیرون.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 0
    ارباب اصلاحات چی ها ستون پنجمی
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    3 0
    از اینکه سایمون از مأموران امنیتی دستگاه دیپلماسی پادشاه است شکی نیست چرا ما در ایران به او میدان می‌دهیم الله اعلم
  • طاهری IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    همینه که هست !! خب که چی ؟؟
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 0
    میرفت پیش اژه ای شکایت می‌کرد رسیدگی خوبه خخخخ
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    اولا این جاسوسخانه ی روباه پیر تعطیل شود ودر ثانی پیگیر جنایت آمریکا و انگلیس در جریان شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران باشیم.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    همانطور که این چند کشور اروپائی هر اقدامی خواستند علیه دیپلماتهای ما انجام دادند و همدستی منافقین و نفوذی های داخلی انها را با اتهام های واهی به زندان انداختند ما هم بایستی با روشهای بسیار داهیانه یک فقره " پوست خربزه " یا پوست موز " با کیفیت زیر پای یکی از دیپلماتهای انها مینداختیم و با استفاده از قانون مقابله به مثل او را به زندان مینداختیم تا حساب و کتاب دستشان بیاید.
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    گستاخِ فرومایه
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    6 1
    خفه شو، اگه ایران غرامت به یک هواپیما بدهکار است ونپرداخته شما انگلیسی های استعمارگر به تمام مردم یران بدهکارید ویک ریال هم پرداخت نکردید
  • پیرو ولایت IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    اونوقت چرا مسولین کشور ما در رابطه با قحطی بزرگ 1917 که کلی ایرانی جانشون رو از دست دادن هیچ اقدامی علیه انگلیس کثیف انجام نمیدهد؟
  • شهرام IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    سفارتخانه انگلیس در ایران در طول تاریخ مرکز ساماندهی تجزیه و ایجاد آشوب بوده است.
  • حسین IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    این سفیر گشنه باید جای دیگه ای برای شکرخوری پیدا کنه
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    بایدپرونده های مربوط به این وحشیهارااز جنگ جهانی تاکنون به جریان انداخت
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    3 1
    ایران هم از راه اندازی وحمایت انگلیس که باعث شورش و کشت و کشتار در ایران می‌شود در خواست غرامت کند.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    مرتیکه بی شرف باز هم گستاخی. لانه جاسوسی انگلیس را باید بست و داغ حضور در ایران را باید مثل آمریکا بر دلش گذاشت. وقت آن رسیده که برد موشکهایمان را تا انتهای کشورهای اروپایی تقویت کنیم آن هم از نوع خرمشهر 4 و هایپرسونیک
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 2
    چقدر عالی میشه اگر ولادیمیر پوتین ی دونه موشک اتمی صاف بزنه وسط جزیره شیطانی انگلیس.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    3 1
    گونی که با خودش آورده بزنید زیر بغلش با یه اردنگی، هررری
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    6 1
    چرا بیرونش نکردین، منتظرین کلیدساز پس بندازن؟
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    8 3
    انگل های انگلیسی یک گزارش بدهند 1- بابت قحطی و کشتار میلیون ها از گرسنگی مردم ایران 2- بابت حمله به عراق با همدستی امریکا با تهمت دروغ وجود سلاح های شیمیایی که موجب ( یک میلیون کشته و مجروح و معلول و...تجاوز بر جای گذاشت به غیر از نفت و جواهرات و طلا و اشیای تاریخی که به سرقت رفت ) پرداخت کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وجدان دارید تا خودتان اعتراف کنید چه جنایت هایی را در هند و چین و افغانستان و عربستان و فلسطین و کشورهای افریقایی و امریکای لاتین و کانادا و استرالیا و اسکاتلند و ولز و ایرلند و...را انجام داده اید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 1
    مرگ بر انگلیس عمروعاص صفت
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    5 0
    سفیر را احضار و به او اخطار دهید. ضمناً این انگلیسی ها بسیار بی چشم و رو هستند. اگر سفیرشان را اخراج کنید، ضرر نمی کنید
  • خسرو IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    استفاده از عبارت گستاخی ، خیلی ایران رو تحقیر میکنه در برابر جهان . این ینی ما به این حرکت او معترفیم
  • عمیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 1
    زنده باد اوکراین انگلیس !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس