آشنایی با مفهوم زیارت در «سرزمین نورهای خوشحال»

کتاب «سرزمین نورهای خوشحال» برای گروه سنی کودک نوشته شده است و کودکان را با مفهوم حرم و زیارت آشنا می کند.

به گزارش مشرق، می‌توان برخی از مفاهیم دینی و اخلاقی را در قالب قصه به کودکان آموزش داد. قطعا آموزش این مفاهیم نباید به صورت لفظی و صرفا بیان مطالب باشد. کتاب سرزمین نورهای خوشحال درباره تعدادی نور رنگی است، که هرکدام از یک منبع نوری جدا شده و سرگردان هستند و به دنبال سرزمینی می‌گردند. آن‌ها شنیده اند همه نورها به آنجا می‌روند و به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند.

این سرزمین که کوهی از طلا دارد، خودش منبع بزرگ نور است، نورها سفرشان را شروع می‌کنند و در سفر با نورهای جدید و ماجراهای هیجان‌انگیزی روبه‌رو می‌شوند، آن‌ها بالاخره به سرزمین نورهای خوشحال که یک مکان مقدس و آرامش بخش است می‌رسند.

این کتاب برای گروه سنی کودک نوشته شده است و کودکان را با مفهوم حرم و زیارت آشنا می‌کند.

قسمتی از متن کتاب

هفت‌تایی پرواز کردیم و رفتیم بالا. زیر پایمان یک حوض قشنگ بود با آدم‌هایی که ما را به هم نشان می‌دادند و می‌گفتند: «وای! نگاه کنید! چه رنگین کمان قشنگی!» هرچه به کوه طلایی نزدیک‌تر می‌شدیم، حس می‌کردم غم‌های دنیا بیشتر از دلم بیرون می‌رود. دو تا بچه از زیر پایمان رد شدند و گفتند: «بریم زیارت!»

گفتم: «زیارت یعنی چه بچه‌ها؟»

آبیلو گفت: «زیارت یعنی دیدن کسی که خیلی دوستش داری.»

گفتم: «من صاحب این سرزمین را خیلی دوست دارم. چون وقتی هیچ‌کس ما را توی خانۀ خودش راه نمی‌داد، اجازه داد بیاییم پیشش.»

بنفشک گفت: «یعنی وقتی برسیم آن بالا چه می‌شود؟»

نیلی‌لی گفت: «نمی‌دانم! فقط دست همدیگر را ول نکنیم.»

(صفحه ۲۸ و ۲۹)

کتاب سرزمین نورهای خوشحال نوشته سیده‌نرگس میرفیضی و تصویرگری الهه صادقیان در ۳۲ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزارتومان، زمستان ۱۴۰۱ توسط گنجشک‌های جمکران (دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس