سازمان تبلیغات خودرا مکلف به پاسداشت پیرغلامان اهل بیت(ع) می‌داند

حریزاوی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سازمان متولی تبیین اندیشه اسلام ناب که همان مکتب اهل بیت و مکتب عاشوراست؛ خود را مکلف به اهتمام به پاسداشت پیرغلامان و پیشکسوتان می‌داند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، تکریم و تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان دستگاهِ حسینی را از اهم دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و در خصوص نکوداشت پیرغلامان و پیشکسوتانِ خدمت به دستگاه حسینی که در سال قبل تحت عنوان برنامه‌ی «یک عمر نوکری» و همچنین " «مادران فاطمی» انجام شد گفت: باید از توجه، اهتمام و فعالیت‌های خوب بنیاد در این زمینه تشکر ویژه کرد.

وی افزود: در روایاتی که از اهل بیت علیهم السلام به دستمان رسیده، داریم وقِّروا کِبارِکُم؛ طبیعتاً بزرگان و پیشکسوتان جریان تعظیم مکتب اهل بیت علیهم السلام شایسته تکریم و نکوداشت هستند.

وی در همین رابطه اظهار داشت: ارزیابی من از این حرکت بنیاد دعبل خزاعی در این زمینه، ارزیابی مثبتی است و امیدواریم با اهتمام و خلاقیت بیشتر در سال‌های آینده این حرکت ادامه و امتداد یابد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این نکته که کسوت پیرغلامی که نسل به نسل امتداد یافته و به بلوغ رسیده؛ جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سازمان متولی تبیین اندیشه اسلام ناب که همان مکتب اهل بیت و مکتب عاشوراست؛ خود را مکلف به اهتمام به پاسداشت پیرغلامان و پیشکسوتان می‌داند. این امر فرهنگساز است و فضای فکری و فرهنگی جامعه را تلطیف می‌کند و قداست می‌بخشد.

حریزاوی افزود: در تعظیم و تکریم این عزیزان مسائل و محورهایی برای ما مهم است. اول اینکه شأن و منزلت پیشکسوتان باید حفظ شود. آنها به دلیل کهولت سن و مشکلات دیگر اگر امکان حضور در مجامع را ندارند؛ ما باید خدمتشان برسیم و بهره‌مند از حضور و نَفَس آنها بشویم. دوم تجربه‌ها باید منتقل شود. تجربه نگاری تبلیغ را ما از وظایف خطیر خودمان محسوب می‌کنیم و در بخش‌های مختلف سازمان این موضوع دارد به صورت جدی پیگیری می‌شود. در این میان تجربه‌ی گرانبار پیرغلامان را باید ثبت و ضبط کنیم. در این حوزه، جهاد روایت را باید جدی بگیریم. برای این موضوع نیاز به طرح‌های نو و ابتکاری داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در کنار توجه به پیرغلامان توجه به جوانان مهم است، گفت: اگر می‌خواهیم اصالت‌های مکتب و روش‌های تبلیغی به نسل دیگر به شایستگی منتقل شود باید تجربه افزایش جوانان را جدی بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس