اسرائیل

با رسیدن به فصل تابستان، طرح اصلاحات قضائی مجددا در کنست رژیم صهیونیستی به رای گیری گذاشته خواهد شد، مسئله ای که همزمان میتواند باعث ایجاد تشنج مجدد در سرزمین های اشغالی شود.

سرویس جهان مشرق - تظاهرات علیه اصلاحات قضائی شب گذشته در سراسر فلسطین اشغالی با محوریت اصلی تقاطع کاپلان در تل آویو برگزار شد. در هفته گذشته به دلیل عدم موفقیت مذاکرات در خانه رئیس رژیم صهیونیستی و با توجه به اظهارات فرمانده پلیس تل آویو درباره علت برکناری خود، اعتراضات در برابر تجدید قانون اصلاحات قضائی شدت گرفت. پس از آن هزاران صهیونیست به طور خودجوش برای تظاهرات بیرون رفتند.

در روزهای اخیر، به دنبال انتشار خبر برکناری رئیس پلیس تل آویو، معترضان دولت نتانیاهو در تل آویو تجمع کرده و اقدام به مسدود کردن بزرگراه ایالون کردند. در این تجمع، پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهر کنندگان درگیر شد. رییس پلیس تل آویو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد به حضورش در پلیس رژیم صهیونیستی پایان میدهد، او اعلام کرد که "به دلایل سیاسی" از سمت خود برکنار شده است. او در اظهارات خود مدعی شده بود که با سربلندی بهای سنگینی را برای جلوگیری از جنگ داخلی می پردازم.

بیست و هفتمین هفته تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی/ معترضان دولت رژیم صهیونیستی را تهدید به اعتراضات شدیدتر کردند + عکس و فیلم

در پایان تظاهرات شب گذشته، برخی از تظاهرات‌کنندگان به سمت بزرگراه ایالون راهپیمایی کردند و توانستند نزدیک به یک ساعت این بزرگراه را مسدود کنند - تا اینکه پلیس رژیم صهیونیستی تظاهر کنندگان را با استفاده از ماشین آب پاش و وسایل دیگر، از بزرگراه بیرون کرد.

در عین حال، دست اندرکاران این اعتراض تشریح کردند که در صورت تصویب احتمالی طرح اصلاحات قضائی در قرائت اول، چه اقداماتی را انجام خواهند داد: «سه شنبه آینده اولین روز مقاومت در ماه جولای اعلام خواهد شد. تشکل ها در روز مقاومت از ساعت ۸ صبح، به تظاهرات، راهپیمایی و ایجاد اخلال در نقاط مختلف خواهند پرداخت. ساعت ۱۶:۰۰ تظاهرات گسترده ای در فرودگاه بن گوریون برگزار می شود و از ساعت ۲۰:۰۰ نیز تظاهرات و راهپیمایی های مستمر در شهرهای سرزمین های اشغالی برگزار می شود.»

بیست و هفتمین هفته تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی/ معترضان دولت رژیم صهیونیستی را تهدید به اعتراضات شدیدتر کردند + عکس و فیلم

لازم به ذکر است که در این تظاهرات حدود ۱۴۰ هزار صهیونیست حضور پیدا کردند که نشان از افزایش معترضان نسبت به هفته های گذشته است. در سایه اتفاقات هفته گذشته، به نظر می رسد که اعتراضات متوقف نشده و حتی برای هفته آینده افزایش خواهد یافت. سازمان دهندگان تظاهرات در سرزمین های اشغالی اعلام کردند: "اگر دولت نتانیاهو تصمیم به قانونگذاری (طرح اصلاحات قضائی) بگیرد - واکنش مردم اسرائیل قدرتمندانه خواهد بود. قانونگذاری بر خلاف خواست مردم، دولت فعلی را به یک دولت نامشروع تبدیل می کند و واکنش عمومی نیز بر همین اساس خواهد بود. "

انجمن خلبانان خطوط هوایی مخالف طرح اصلاحات قضائی تهدید کرد که "همه ما روز سه شنبه برای دفاع از دموکراسی با قدرتی که تا به امروز دیده نشده است، قیام خواهیم کرد".

بیست و هفتمین هفته تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی/ معترضان دولت رژیم صهیونیستی را تهدید به اعتراضات شدیدتر کردند + عکس و فیلم

در روزهای قبل معترضان صهیونیست اقدام به حضور در فرودگاه بن گورین و ایجاد اختلاف در رفت و آمد ها در این نقطه کردند. در جریان این اعتراضات ترمینال ۳ مسدود شد و ۳۷ معترض دستگیر شدند. پلیس رژیم صهیونیستی اقدام به افزایش نیرو در فرودگاه کرد و معترضانی را که وارد ترمینال شده بودند به زور بیرون کرد. نیروهای امنیتی نیز به پلیس کمک کردند. در جریان این تظاهرات، طبقه ورودی ترمینال ۳ توسط حدود ۷۰۰۰ معترض که به فرودگاه رسیدند، بسته شد.

کنست رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته آینده بخشی از طرح اصلاحات قضائی را در صحن کنست به رای گیری خواهد گذاشت. به موجبات این طرح، اختیارات دیوان عالی در قبال کابینه دولت کاهش و محدود خواهد شد مخالفان طرح اصلاحات قضائی می‌گویند که این اقدام دولت نتانیاهو، گام خطرناک دیگری در جهت کاهش استقلال قضایی است که در نهایت دیوان عالی را به سیاستمداران واگذار می‌کند. هدف نهایی نتانیاهو از این طرح، فرار قانونی از پرونده های قضائی است که در سالهای اخیر درگیر آن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 4
    ما با اسرائیل کاری نداریم
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 1
    به خاطرشدت موجودیت خودشون تظاهرات کردن بخاطریک قانون قضایی
  • امید IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 3
    نصر من الله وفتح قريب نابودی اسرائیل وعده خداست و ما شاهد نابودی این ژریم خون خوار بشریت خواهیم بود .ان شاء الله
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      1 1
      بروبابا ایران واردجنگ بشه صدهزاردرجه بدترازجنگ ایران وعراق میریزن سرمون کشورم دیگه اون موقع نیست اینقدرچاپیدن ونزول دادن که مردم کلافه شدن تازه اتم هم دارن
  • مهرداد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 1
    اونجا اسمش تظاهراته اینجا اغتشاش !
  • TR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    تا ساینهایی مانند اقتصاد نیوز هست مسدودی اینستاکرام کاری از پیش نمیبرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس