رفتار نامتعارف وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به پکن

رفتار نامتعارف وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به پکن با موج گسترده‌ای از انتقادها و تمسخر او روبه رو شد.

به گزارش مشرق، رفتار نامتعارف «جنت یلن»، وزیر خزانه داری آمریکا، در سفر به چین دستمایه طنز و تمسخر کاخ سفید در شبکه‌های اجتماعی شد.

به گزارش العربیه، او در سفر اخیر به پکن و در دیدار با نایب رئیس شورای دولت چین با هدف خوشامدگویی، چندین بار خم شد و تعظیم کرد؛ که این رفتار را برخی کاربران به تسلیم و خضوع آمریکا در برابر چین تعبیر کرده اند.

خم شدن طوطی اقدامی ذاتی است، اما این کار به دیپلماسی آمریکا شباهت دارد. حال در این تصویر (دیدار جنت یلن و مقام چینی) شوکت و عظمت آمریکاست که در برابر چین خرد می‌شود. این تشبیه تمسخر آمیزی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی از این اقدام که به دردسری برای آمریکا تبدیل شده است، داشته اند.

اتفاق‌های لحظات اولیه دیدار وزیر خزانه داری آمریکا با نائب رئیس شورای دولت چین، چیزی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت؛ تعظیم‌های پیاپی‌ای که از طرف مقابل هیچ واکنش مشابهی را به همراه نداشت و حتی به تعبیر کاربران، طرف چینی به گونه‌ای رفتار کرد که میدان را برای خضوع بیشتر آمریکا در برابر چین فراهم می‌کرد.


این رفتار موجب دردسر برای آمریکا شد و آمریکایی‌ها نیز به روش خود، خشمشان را از این اتفاق ابراز داشتند و رفتار جنت یلن را زیر سئوال بردند. برخی نیز این رفتار را سقوط دیپلماتیک بزرگ‌ترین مسئول اقتصادی دولت بایدن و نوعی اشتباه پروتکلی تعبیر کردند که می‌تواند بیانگر ذلت اقتصادی کاخ سفید باشد.

انتقادها از جنت یلن، بابت این رفتار نامتعارفش نیز فراتر رفت؛ برخی از منتقدان به سخنان یلن در پکن اشاره کردند و نوشتند: اظهارات دوستانه مقام آمریکایی تا حد تملق و چاپلوسی پیش رفت؛ چون او در طول این دیدار در پی توجیه سیاست‌های آمریکا در برابر اتهام‌هایی بود که به صورت مکرر و غیر مستقیم از زبان مقام چینی بیان و به موجب آن آمریکا به اتخاذ سیاست‌های غیر عقلانی متهم می‌شد.

نایب رئیس شورای دولت چین گفت: امیدواریم طرف آمریکایی موضعی عقلانی و قابل اجرا در پیش بگیرد و با چین در میانه راه همراه شود.

وزیر خزانه داری آمریکا در این سفر بار دیگر متعهد شد کشورش سیاست باز اقتصادی را در پیش بگیرد و به قول او در این زمینه پیشرفت‌های حاصل شده است. اما دیدار او از چین نشان از حساسیت بالا در روابط میان دو کشور بود که به سرعت به موجی از انتقادها رسید. هر چند ابتدا و انتهای این دیدار با رفتار دیپلماتیک همراه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    21 1
    وقتی بایدن همبازی بچگیشو می فرسته پکن برامذاکره
    • سید IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      4 1
      این خود به به خود واقعیت را می رساند! فقط باید نوشت بدون شرح! عاقلان خود تفسیر و شرحش را متوجه می شوند!!!!
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 1
    خخخخخخ
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    8 1
    سر خم کردن مستکبرین چه لذتی داره
  • مهدیار سعیدی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 1
    قدرت های بزرگ دارن خرد میشن الله اکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس