کد خبر 1507323
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
گراسیموف

ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور روسیه ژنرال «والری گراسیموف» را از فرماندهی جنگ اوکراین برکنار کرده مورد تردید قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌های غربی ساعاتی پیش مدعی شدند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ژنرال «والری گراسیموف» ۶۷ ساله را کمتر از شش ماه بعد از انتصاب از فرماندهی جنگ اوکراین برکنار کرده است.

روزنامه دیلی‌میل گزارش داده بود «میخائیل تپلینسکی» جایگزین گراسیموف شده است. این روزنامه مدعی شده بود گراسیموف مسئولیت خود به عنوان رئیس کل ستاد مشترک ارتش روسیه حفظ خواهد کرد اما فرماندهی جنگ اوکراین به تپلینسکی واگذار خواهد شد.

کانال تلگرامی روزنامه مسکوتایمز هم در مطلبی به نقل از منابعی که آنها را «خبرنگاران نظامی» عنوان کرده همین ادعا را مطرح کرده بود. دیلی‌میل و مسکوتایمز هر دو مدعی شده‌اند اخراج گراسیموف از تبعات شورش گروه واگنر در تاریخ ۲۴ ژوئیه است.

اما ساعاتی بعد از انتشار این خبر ادعاهای این دو رسانه نادرست از آب درآمد. کانال تلگرامی وزارت دفاع روسیه فیلمی از گراسیموف منتشر کرد که او در آن گزارشی از آخرین تحولات میدانی جنگ اوکراین ارائه می‌کند.

کانال تلگرامی وزارت دفاع روسیه در توضیحی درباره اظهارات گراسیموف نوشته است: «فرمانده گروه نیروهای متحد ژنرال والری گراسیموف گزارشی را از رئیس ستاد مشترک نیروهای هوا فضا در خصوص تخریب چهار هدف بالیستیک اوکراین استماع کرد.»

گراسیموف در اظهاراتش در آن جلسه می‌گوید: «من نیروهای هوا فضا و اداره کل اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح را موظف می‌کنم فعالیت‌های نظام‌مند در خصوص شناسایی سایت‌های انبار و پرتاب موشک‌ها و سایر تسلیحات دشمن را برای انجام حملات پیش‌دستانه شناسایی کنند.»

بعد از انتشار این خبر، روزنامه مسکوتایمز که مقر آن در آمستردام است خبر قبلی‌اش را پس گرفت و نوشت: «حضور گراسیموف و سرگئی شویگو (وزیر دفاع روسیه) بعد از شورش مسلحانه [گروه واگنر] نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین درخواست پریگوژین برای اخراج آنها را نادیده گرفته است.»

گراسیموف از آن جهت در مرکز ادعاهای رسانه‌های ضد روسیه قرار گرفته که یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر، ماه پیش قبل از آغاز شورش خود علیه روسیه مدعی شده بود که فرمان حمله به نیروهایش از سوی گراسیموف صادر شده است.

روسیه ادعای حمله به نیروهای واگنر را رد کرده و تصاویر منتشرشده را «جعلی» توصیف کرد. یک روز بعدتر اعلام شد که رئیس‌جمهور بلاروس با پریگوژین به توافقی برای پایان دادن به این شورش رسیده است.

امروز کرملین اعلام کرد پریگوژین روز ۲۹ ژوئن، یعنی ۵ روز بعد از شورش ناکام خود با ولادیمیر پوتین دیدار کرده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که پوتین ۳۵ نفر از جمله فرماندهان واحدهای گروه واگنر را به این نشست دعوت کرد و این جلسه سه ساعت به طول انجامید.

بنا بر اعلام سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، فرماندهان واگنر به ولادیمیر پوتین گفتند که آنها سربازان او هستند و به نبرد برای او ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 1
    من که دوستان میدانند کامنتهام هست همیشه طرفدار اوکراین هستم ولی پوتین حرف خوبی زد: غرب امپراطوری دروغ است....
  • ایرانیان IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس