شرایط به سمت درگیری مستقیم روسیه و ناتو حرکت می‌کند

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید با تلاش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا شرایط موجود در حال حرکت به سمت رویارویی مستقیم روسیه و ناتو است.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا تأکید کرد که روابط بین روسیه و کشورهای عضو ناتو در حال حرکت به سمت بدترین سناریوی ممکن است.
در آستانه نشست ناتو، تلاش و جنب‌وجوش نهادهای اطلاعاتی آمریکا به‌شدت افزایش یافته و همه چیز در حال آماده‌سازی است تا افکار عمومی در آمریکا را متقاعد کنند که تصمیم‌های ضدروسی را بپذیرند؛ تصمیم‌هایی که قرار است در ساعات آینده در ویلینیوس (محل نشست سران ناتو) گرفته شود.

شرایط در حال حرکت به سمت بدترین سناریوی ممکن است؛ یعنی رویارویی مستقیم کشورهای ناتو با روسیه.

نشست دو روزه سران ناتو امروز سه‌شنبه و فردا در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی برگزار خواهد شد و گفته می‌شود بررسی پیوستن اوکراین به ناتو از محورهای اصلی این نشست است. بحث پیوستن اوکراین به ناتو و هم‌مرزشدن این سازمان نظامی به مرزهای روسیه از مهمترین عامل‌های عملیات نظامی پیش‌دستانه روسیه علیه اوکراین بود و طرح مجدد این موضوع در این برهه زمانی، موجب تشدیدشدن تنش‌ها در میدان نبرد خواهد شد.

با این حال یک رسانه مطرح انگلیسی (گاردین) دیروز دوشنبه فاش کرد که در آستانه برگزاری نشست سران ناتو در لیتوانی، مقامات اوکراین کماکان به سیاست اعضای این سازمان نظامی در طرح عضویت کی‌یف به ناتو در نشست ویلنیوس خوشبین نیستند.

وبگاه روسیا الیوم شامگاه یکشنبه به نقل از یک روزنامه اوکراینی گزارش داد که نظام کی‌یف تنها در صورتی به اعضای ناتو از جمله انگلیس، آلمان، آمریکا و فرانسه دلگرم خواهد بود که به برنامه پشتیبانی تسلیحاتی خود از اوکراین در درازمدت ادامه دهند.

در خبری مرتبط، روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع مطلع فاش ساخت که مقامات واشنگتن و برلین پیشتر اعلام کرده‌اند که هنوز وقت انضمام کی‌یف به سازمان ناتو نرسیده، زیرا اوکراین بایستی اصلاحات عمیق ساختاری برای زمینه سازی عضویت در ناتو کند.

این روزنامه انگلیسی فاش کرد که مقامات واشنگتن و آلمان به سران ناتو دیکته کرده‌اند که در بیانیه پایانی ناتو در لیتوانی صرفاً بندهایی مبهم در شروط عضویت اوکراین به ناتو اکتفا کنند.

سازمان ناتو در اجلاس بخارست در آوریل / فروردین ۲۰۰۸ میلادی با انتشار بیانیه‌ای بر الحاق نهایی کی‌یف به ناتو تاکید کرده بود، اما هرگز پیش نویس مقدماتی عضویت این کشور به ناتو فراهم نشد. در فوریه / بهمن ۲۰۱۹ پارلمان اوکراین با انجام اصلاحاتی قانونی خواستار پیوستن به ناتو شد که تاکنون فراهم نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو در این جنگ نیابتی بجنگید چون خود ارتش ارباب فرصت و جرأتش را ندارد از آنسوی اقیانوس بیاید و بجنگد
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 10
    خدا کنه درگیر بشین تا بفمید در زمان جنگ های اول و دوم جهانی چه برسر ایران آوردی خرس پیر مکار
  • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 0
    مشرق نظرت راجب دوستای خوبمون چین و روسیه که جزایر سه گانه ایران رو مال امارات میدونن چیه نکنه مسئولین نظام و دولت نه غربی نه غربی هنوز بیدار نشدن که میخوان ایران رو مستعمره خودشون کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس