کد خبر 1507257
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
دروغ‌های بایدن در مورد اوکراین به روایت اسپوتنیک

شبکه خبری اسپوتنیک روسیه فهرستی از دروغ‌های جو بایدن در مورد جنگ اوکراین تهیه کرده است که نشان می‌دهد واشنگتن در عمل به وعده‌های خودش هم صادق نیست.

به گزارش مشرق، ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که تحویل مهمات هویتزر به اوکراین را تسریع می‌بخشد این در حالی است که واشنگتن پیشتر استفاده از این سلاح ها را جنایت جنگی توصیف کرده بود. دولت بایدن در ارتباط با اوکراین تاکنون دروغ‌های بسیاری گفته است که در اینجا فهرستی از آنها آورده شده است:

بمب های خوشه‌ای

آمریکا در سال ۲۰۱۶ گفته بود که استفاده از سلاح‌های خوشه‌ای ممنوع است چون موجب تلفات غیرنظامیان می‌شود و متعهد شده بود که این سلاح ها را از فهرست سلاح‌های ارتش خود حذف کند ولی ظاهراً وقتی پای اوکراین و منافع غرب در میان باشد، استفاده از این سلاح‌های مرگبار ضرورت پیدا می‌کند. در فوریه ۲۰۲۲، جن ساکی، سخنگوی وقت بایدن، استفاده احتمالی روسیه از بمب‌های خوشه‌ای در اوکراین را یک جنایت جنگی توصیف کرد ولی ظاهراً وقتی قرار باشد آن طرف استفاده کند، دیگر جنایت جنگی نیست.

موشک های دوربرد

در ماه می ۲۰۲۲، بایدن اطمینان داد که ایالات متحده قرار نیست سامانه های راکتی دوربرد به اوکراین بفرستد تا از آنها علیه خاک روسیه استفاده شود. کمتر از یک ماه بعد، آمریکا اعلام کرد که سیستم‌های موشکی هیمارس در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد. برد این موشک ها ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر است.

تانک ها و هواپیماها

بایدن در ابتدای جنگ اوکراین، ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین را موجب آغاز یک بحران جهانی و جنگ جهانی سوم توصیف کرده بود ولی در ژانویه ۲۰۲۳، بایدن اعلام کرد که ایالات متحده ۳۱ تانک آبرامز را به کی‌یف می‌فرستد و بعد از آن در ماه می همین سال آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف۱۶ را کلید زد.

دفاع از دموکراسی

در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۹، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری وقت، متعهد شد که دموکراسی یک بار دیگر کلیدواژه سیاست خارجی ایالات متحده است و هیچ جنگ صلیبی دیگری در کار نخواهد بود. ولی این سوال مطرح است که آیا او به تعهد خود در سیاست خارجی در مورد اوکراین عمل کرده است؟

دروغ های خطرناک

بایدن بارها وعده داده است که ایالات متحده در اوکراین با روسیه جنگ نخواهد کرد و گفته که می‌داند درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه موجب راه‌اندازی جنگ جهانی سوم خواهد شد. ولی این مساله جای تامل دارد که با وجود دروغ‌های بسیار در مورد اوکراین چگونه می‌توان این دروغ خطرناک‌تر را پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 0
    سرت سلامت زلنسکی قهرمان ملی و مقاومتی اوکراین نه نثل پوتین سرطانی مریض !
    • عمیر IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 1
      اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.
    • سهیل IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      0 0
      فقط یه احمق مثل زلنسکی می‌تونست اکراین را نابود کند
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    4 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 1
      بسوی منقل بابات بشتاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس