روسیه: آمریکا به جنایت جنگی در اوکراین اعتراف کرده است

سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به بیانیه کاخ سفید درباره تامین بمب خوشه‌ای برای اوکراین، تاکید کرد که آمریکا به طور غیررسمی به ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین اعتراف کرده است.

به گزارش مشرق، سفارت روسیه در آمریکا با اشاره به اظهارات جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در رابطه با تامین مهمات خوشه‌ای برای رژیم کی‌یف، اعلام کرد که دولت آمریکا به طور غیررسمی اقرار کرده که در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است.

سفارت مسکو در واشنگتن در بیانیه‌ای نوشت: به اظهارات هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره تخصیص مهمات خوشه‌ای به اوکراین را توجه کردیم. مقام کاخ سفید به طور غیررسمی به این موضوع اعتراف کرده که آمریکا در جریان جنگ اوکراین، مرتکب جنایت جنگی شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: او آشکارا اعلام کرد که غیرنظامیان، قربانی تسلیحات خوشه‌ای(آمریکا) خواهند شد. مطابق دیدگاه تحریف‌شده نماینده کاخ سفید، این(کشتار غیرنظامیان) نسبت به اقدامات روسیه ضرر و زیان کمتری دارد! اگر ذره‌ای منطق پشت تصمیم دولت آمریکا برای انتقال مهمات خوشه‌ای به اوکراین وجود داشته باشد، قاعدتا باید به این نتیجه برسند که «دیگر از این بدتر نخواهد شد.» آمریکا آماده است تا زندگی انسان‌ها را فرسنگ‌ها دور از مرزهای خودش و به دست اوکراینی‌ها نابود کند.

به گفته دیپلمات‌های روسیه، دولت آمریکا صرفا به خاطر «رویایِ محالِ تحمیل شکست راهبردی به فدراسیون روسیه که از مردم و سرزمینش دفاع می‌کند، در این جنگ دخالت کرده است. ما با جنایت‌کاران کی‌یف که مشتاقانه پذیرای تروریست‌های آزوف هستند(یگان ملی‌گرای اوکراین که روسیه آنها را تحریم کرده است)، مبارزه می‌کنیم و این در حالی است که آمریکا به نازی‌های اوکراینی برای اقدامات غیرانسانی کمک می‌کند.»

کربی در مصاحبه‌ای که دیروز(یکشنبه) منتشر شد، تاکید کرد که واشنگتن با هدف جایگزین کردن انبار سلاح‌های متعارف نیروهای مسلح اوکراین که رو به اتمام است، برای کی‌یف بمب‌ خوشه‌ای ارسال خواهد کرد.

فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش‌تر گفت که گوترش از کنوانسیون منع مهمات خوشه‌ای حمایت و با استفاده از این نوع تسلیحات در میدان نبرد، مخالفت کرده است.

بمب خوشه‌ای نوعی مهمات به شدت مرگبار است که در هوا منفجر شده و تعداد زیادی بمب کوچک موسوم به «ریزبمب» تولید و در محوطه‌ای به مساحت چندین مترمربع پخش می‌کند. این ریزبمب‌ها قادرند در زمین فرو بروند و تا سال‌ها و حتی دهه‌ها پس از پایان جنگ همچنان تهدیدی بزرگ برای غیرنظامیان محسوب می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 42
    روسیه به اوکراین حمله کرده بعد جنایت جنگی رو گردن آمریکا که تو جنگ حضور مستقیم ندارد انداختید
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید اگر راست میگویید.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 46
    روسیه خودش تو اوکراین داره جنایت جنگی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس