کد خبر 1508619
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
چین روسیه

نیروهای مسلح روسیه به زودی رزمایش مشترک «شمال، تعامل ۲۰۲۳» را با چین در دریای ژاپن برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به زودی رزمایشی مشترک با روسیه در دریای ژاپن برگزار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین به این مناسبت در بیانیه‌ای نوشت: «بر اساس برنامه همکاری سالانه بین نیروهای مسلح روسیه و چین، ارتش روسیه به زودی نیروی دریایی و نیروی هوایی را برای مشارکت در رزمایش مشترک که توسط منطقه شمالی فرماندهی رزمی ارتش آزادیبخش خلق چین هماهنگ شده در بخش مرکزی دریای ژاپن اعزام خواهد کرد».

به گفته این وزارتخانه، موضوع این رزمایش «حفظ امنیت خطوط راهبردی دریایی» و هدف از آن افزایش سطح تعامل استراتژیک بین نیروهای مسلح چین و روسیه، تقویت توانایی حفظ مشترک صلح و ثبات منطقه‌ای و پاسخ به چالش‌های مختلف امنیتی است.

تلویزیون مرکزی چین نیز به نوبه خود گزارش داد که صبح امروز یک گروه متشکل از پنج کشتی نیروی دریایی ارتش چین شامل ناوشکن‌های Qiqihar و Guiyang، ناوچه‌های Rizhao و Zaozhuang و همچنین کشتی تدارکاتی Taihu از بندر شهر چینگدائو در استان شرقی شاندونگ عازم محل رزمایش شدند.

روسیه و چین به طور منظم رزمایش‌های مشترکی را برگزار می‌کنند. در اواسط ماه مارس، هر دو طرف از تعمیق مشارکت همه جانبه و همکاری استراتژیک خبر دادند. همانطور که در وزارت دفاع چین تاکید شد، ارتش این کشور آماده است تا به همراه ارتش روسیه برای تقویت بیشتر هماهنگی و ارتباطات استراتژیک و حفظ مشترک امنیت منطقه‌ای و بین المللی تلاش کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    4 0
    خیلی عالی پس وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین و کاخ پکن جانفشانی در راه ارباب پوتین و شی است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و شرق آسیا بشتابید و در رزمایش ها شرکت کنید و به عنوان مدافعان کرملین و پکن بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه و چین در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    شماها که آخر سیاستین، راهی نیس ژاپن و کره بپیوندن؟ فیلیپین، تایلند، جزایر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس