کد خبر 1515485
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
واکنش نظامی آمریکا به رزمایش روسیه و چین در نزدیکی ساحل آلاسکا

به گفته مقامات دفاعی و قانونگذاران آمریکایی، در پی عبور یک کاروان بزرگ ناوهای جنگی روسیه و چین از نزدیکی ساحل آلاسکا، ناوشکن‌های آمریکایی به منطقه گسیل شدند.

به گزارش مشرق، چند نفر از مقامات دفاعی و قانونگذاران آمریکایی با اشاره به عبور کاروان ناوهای جنگی چین و روسیه از نزدیکی ساحل آلاسکا در هفته گذشته، گفته‌اند که واشنگتن در واکنشی ناوشکن‌های خود را برای رصد رزمایش پکن-مسکو راهی این منطقه کرده است.

لیزا مورکوسکی و دَن سالیوان، دو تن از سنارتورهای جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا روز شنبه در بیانیه‌ای به نقل از یک جلسه محرمانه، اعلام کردند که در مجموع ۱۱ ناو در هنگام «عبور از آب‌های آمریکا در جزایر آلیوتی، شناسایی شدند»؛ آنها تردد این ناوها را «تجاوز» خوانده‌اند.

سالیوان مدعی شد این حادثه «یادآوری دیگری است مبنی بر اینکه ما به عصری جدید از تجاوز خودکامگان به رهبری دیکتاتورهای پکن و مسکو، وارد شده‌ایم.»

وی همچنین در ادامه مدعی شد که از پاسخ قاطع آمریکا با اعزام چهار ناوشکن خرسند شده است. در این بین، فرماندهی شمالی آمریکا تایید کرده است که ناوهای روسیه و چین، در واقع در حال گشت‌زنی در منطقه بودند اما جزئیات دیگری درباره تعداد این ناوها ارائه نداد.

سخنگوی این مرکز فرماندهی همچنین یادآور شد که براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، «ناوشکن‌ و جنگنده‌های تحت فرماندهی ما، عملیات‌هایی را برای اطمینان از حریم دفاعی آمریکا و کانادا انجام دادند.»

با این حال، سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا اظهارات سناتورهای آمریکایی درباره «تجاوز» ناوها را تایید نکرد و گفت که «نیروی دریایی چین و روسیه در آب‌های بین‌المللی مانده و تهدید محسوب نشده بودند.»

برنت سَدلر، عضو ارشد اندیشکده «بنیاد هریتیج» با توجه به تنش‌ها بر سر تایوان و همچنین جنگ اوکراین، این گشت‌زنی را «اولین بار در تاریخ» و «به شدت تحریک‌آمیز» توصیف کرد!

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که نیروی دریای مسکو با ناوهای چینی به گشت‌زنی در اقیانوس آرام ادامه داده و در مسیر دریای ژاپن، تنگه لاپروس، دریای اُخُتسک و تنگه کامچاتکا، تردد می‌کنند. مسکو همچنین اضافه کرد که رزمایش مذکور با مانور مشترک ضدزیردریایی، فرود و برخاستن بالگردها از عرشه ناوهای طرفین همراه بوده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    3 15
    لعنت به خفاشخورای چینی و تروریستای روسی
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      9 1
      لعنت به یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و غربگداهای بی ناموس خود خوانده!!
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      ابله خدا کنه امریکا با روسیه و چین درگیر بش گر چه برای دنیا خطرناک ولی برای ایران میتونه خیلی هم خوب باش
  • عمیر IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    2 12
    مورچه چیه که کله پاچش چیباشه 😳😂
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      2 1
      احسنت ، کلا یانکی چیه که همجنس بازش باشه!!!
  • عمیر IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    4 18
    امریکا به تنهایی میتونه پوزه پوتینتو بخاک بمالونه !
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      4 1
      فعلا آمریکا داره رد نعلین طالبان رو از روی ماتحتش پاک میکنه تا برسه نوبت جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین که اونم یکی دیگه بزنه همون جای قبلی!!! خخخخخخ
  • IT ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    3 12
    به ما چه
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    3 1
    با امریکایی ها چه نسبتی دارید که کامنت های ضد اونا رو سانسور می کنید و یه مشت فحشو منتشر می کنید ؟ مرگ بر آمریکا و مزدوراش
  • علی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    آمریکا قدرت پوشالی جهان است. سلاحهای آنها ماکتی بیش نیست. در جنگ اوکراین و سامانه های ضد موشکی در عربستان شاهد گواه هستند. فقط بلوف می زند
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    چین به مراتب بدتر از آمریکا هست تو مسئله مسلمانان ایغور چین ظالم بودنش را اثبات کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس