هشدار چین به ژاپن: در عملیات گشت‌زنی دریایی ما با روسیه دخالت نکنید

وزارت دفاع چین به ادامه مداخله ژاپن در همکاری‌های نظامی دفاعی چین و روسیه هشدار داد و گفت همکاری نظامی چین و روسیه شفاف بوده و هدف آن حفظ امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع چین روز دوشنبه به ادامه مداخله ژاپن در همکاری‌های نظامی دفاعی بین چین و روسیه هشدار داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه»، «وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت، چین به ژاپن درباره اقدامات بی‌فایده برای ممانعت از گشت‌زنی مشترک ارتش‌های چین و روسیه در منطقه هشدار داده است

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده که کشتی‌های نظامی چین و روسیه از تنگه «سویا» وارد «دریای اوخوتسک» شدند و نیروی دریایی ژاپن کشتی‌ها و هواپیماهایی را برای ردیابی و نظارت به منطقه اعزام کرده است.

وو چیان در این رابطه گفت:«ردیابی و نظارت از فاصله نزدیک ژاپن بسیار خطرناک است. از ژاپن می‌خواهیم دخالت‌های بی معنی را متوقف کند، فعالیت‌هایی که بر توسعه سالم روابط دوجانبه بین چین و ژاپن تاثیر می‌گذارد و به صلح و ثبات منطقه آسیب می‌زند.»

وی افزود:«بر اساس برنامه همکاری سالانه ارتش چین وروسیه، دو کشور گشت‌های دریایی مشترک را در غرب و شمال اقیانوس آرام انجام خواهند داد. این اقدام شخص ثالثی را هدف قرار نمی‌دهد و ارتباطی به وضعیت کنونی بین‌المللی و منطقه‌ای ندارد.»

روسیه و چین شمار گشت‌های مشترک دریایی و هوایی خود را افزایش داده‌اند. در ماه ژوئن، نیروهای هوافضای روسیه و نیروی هوایی چین گشت‌زنی هوایی مشترکی را بر فراز «دریای ژاپن» و «دریای چین شرقی» و غرب اقیانوس آرام انجام دادند.

سخنگوی وزارت دفاع چین افزود که همکاری نظامی چین و روسیه شفاف بوده و هدف آن حفظ امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

از سوی دیگر، ژاپن و آمریکا اعلام کردند به طور مشترک موشک رهگیری جدیدی را توسعه خواهند داد. وزارت دفاع ژاپن ادعا کرده این کشور مذاکراتی را با آمریکا بر سر توسعه و تولید آنچه که این وزارتخانه اولین موشک مخصوص رهگیری موشک‌های هایپرسونیک خواند، شروع کرده است. موشک‌های هایپرسونیک با سرعت حدود پنج برابر سرعت صوت در ارتفاع پایین در اتمسفر پرواز می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس