کد خبر 1508675
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
کشتار جمعی با سلاح گرم در آمریکا رکورد زد

بر اساس آمار یک پایگاه داده، آمریکا در نیمه اول سال میلادی جاری شاهد مرگبارترین دوره شش ماهه ناشی از خشونت با سلاح گرم از دستکم سال ۲۰۰۶ بوده است.

به گزارش مشرق، آمریکا شاهد خونریزی‌های بی‌امان مرتبط با سلاح گرم در شش ماهه اول امسال بوده و مرگبارترین رکورد را از دستکم سال ۲۰۰۶ ثبت کرده است.

از اول ژانویه تا ۳۰ ژوئن (۱۱ دی تا نهم تیر)، این کشور ۲۸ مورد کشتار جمعی را شاهد بوده که در همه آن‌ها بجز یکی، کشتار با سلاح گرم انجام شده است. طبق آمار این پایگاه داده که «آسوشیتد پرس» و «یواس‌اِی تودی» در همکاری با دانشگاه «نورت‌ایسترن» آن را از سال ۲۰۰۶ حفظ کرده‌اند، در دوره شش ماهه مذکور شامل ۱۸۱ روز، ۲۸ مورد کشتار با ۱۴۰ قربانی ثبت شده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، تیراندازی جمعی حادثه‌ای تعریف می‌شود که در آن چهار نفر یا تعداد بیشتری از افراد بدون احتساب فرد مهاجم در بازه ۲۴ ساعته کشته می‌شوند.

رکورد بی‌سابقه ۲۰۲۳، رکورد قبلی ۲۷ کشتار جمعی را که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ثبت شده بود، پشت سر گذاشت. «جیمز آلن فاکس» استاد جرم‌شناسی دانشگاه نورت‌ایسترن گفت هرگز چنین رکوردهایی را زمانی که حدود پنج سال پیش نظارت بر پایگاه داده را آغاز کرد، تصور نمی‌کرد.

خشونت‌های تعطیلات چهارم ژوئیه (۱۵ تیر) به حدی بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به واکنش واداشت. او در بیانیه‌ای که در همین روز منتشر شد، از موج تیراندازی‌ها در جوامع سراسر آمریکا ابراز تاسف کرد و درخواست برای اصلاحات معنادار و عقلانی مالکیت سلاح از جمله تجدید ممنوعیت تسلیحات تهاجمی و با ظرفیت بالا و پایان دان به مصونیت تولیدکنندگان سلاح از مسئولیت را تکرار کرد.

در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق مختلف این کشور جان باختند و ۳۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند. با وجود آمار بی‌سابقه خشونت مسلحانه در ایالات متحده، انجمن ملی سلاح آمریکا به مخالفت با اعمال چنین محدودیت‌هایی ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس