تیم رویایی پارما که قهرمان اروپا شد +عکس

پارما که روزگاری بهترین های بازیکنان فوتبال جهان را داشت حالا تبدیل به یک تیم آماتور شده است.

به گزارش مشرق، سری آ ایتالیا همواره در میان لیگ‌های برتر اروپا قرار داشته و ستاره‌های زیادی را به دنیای فوتبال معرفی کرده است. سه تیم اینتر، میلان و یوونتوس در طول تاریخ سه قدرت برتر این لیگ بوده‌اند، ولی سایر تیم‌های سری‌آ در مقطعی از زمان در قامت شگفتی ساز حاضر شدند، البته این تیم‌ها نمی‌توانستند ثبات خود را حفظ کنند و اکثر بازیکنانشان پس چند فصل درخشش به سه تیم قدرتمند سری‌آ یا به خارج از ایتالیا کوچ می‌کردند.

یکی از این تیم‌های شگفتی‌ساز پارما بود. برای اینکه با پارما بهتر آشنا شویم بهتر است نگاهی به اسامی بازیکنان این تیم درفینال جام یوفا سال ۱۹۹۹ بیندازیم. در آن سال پارما با مربیگری آلبرتو مالسانی موفق شد در فینال جام یوفا با نتیجه ۳-۰ المپیک مارسی را شکست هد و قهرمان این جام شود. این ترکیب پارما در فینال ۱۹۹۹ است: بوفون، فابیو کاناوارو، روبرتو سنسینی، لیلیان تورام، آلن بوغوسیان، دینو باجو، پائولو وانولی، خوان سباستین ورون، دیگو فوزر، انریکو کیه‌زا، هرنان کرسپو. ضمن اینکه روی نیمکت این تیم هم ستاره هایی مثل نستور سنسینی، فاستینو آسپریلا و آبل بالبو حضور داشتند.

تیم رویایی پارما که قهرمان اروپا شد +عکس

تیم رویایی پارما که قهرمان اروپا شد +عکس

تیم رویایی پارما که قهرمان اروپا شد +عکس

در پایان فصل ۱۵–۲۰۱۴ سری‌آ باشگاه پارما اعلام کرد که ورشکسته شده است و باید منحل شود. زرد و آبی‌ها پس از انحلال باشگاه، مجبور شدند که کار خود را به عنوان یک باشگاه غیر حرفه‌ای ادامه دهند که همین امر منجر به سقوط آنها به سری دی (پایین‌ترین سطح فوتبال ایتالیا) شد. پارما اکنون در سری بی فوتبال ایتالیا فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس