روایت ها از میدان جنگ اوکراین همزمان با ماجرای واگنر

وزیر دفاع انگلیس اذعان کرد که این کشور به لطف جنگ اوکراین، موفق شده است تا نیروهای مسلح خود را بهبود ببخشد!

به گزارش مشرق، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با تشبیه کردن جنگ اوکراین به «آزمایشگاه آزمودن فناوری نظامی»، اذعان کرد که این جنگ فرسایشی به لندن کمک کرده است تا توانمندی نیروهای مسلح خودش را بهبود بخشیده و افزایش دهد!

والاس که قصد دارد در جریان تحولات بعدی در کابینه دولت انگلیس، از سمتش کنار برود، گفته که «اوکراین به طرز فجیعی به آزماشگاه جنگی» برای فناوری‌های نظامی تبدیل شده است.

وی که نسخه جدید سند راهبرد دفاعی انگلیس را برای اعضای پارلمان قرائت می‌کرد، افزود: در این نسخه، ما روی چگونگی انتقال درس‌ها و تجربیات اوکراین، به قلب فعالیت‌مان تمرکز کرده‌ایم.

والاس در توضیح یکی از چهار محور اصلی نوسازی که وزارت دفاع انگلیس مطرح کرده است، مدعی شد: ارتش انگلیس فرهنگ خلاقیت را فعال کرده است. ما با دنبال کردن مسیر اوکراین، منابع مالی را برای راه‌حل‌های ۱۰۰پوندی که می‌توانند ۱۰۰میلیون تهدید را متوقف کنند، تامین می‌کنیم.

مقامات ارشد اوکراین از جمله الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع این کشور، اوکراین را به موش آزمایشگاهی سلاح‌های غربی تشبیه کرد و با بازارگرمی گفته بود: در جنگ با روسیه، علاقه‌مند به آزمایش سامانه‌های مدرن هستیم و از سازندگان سلاح دعوت می‌کنیم تا محصولات جدیدشان را اینجا امتحان کنند. ابزار را بدهید و ما کار را تمام خواهیم کرد و شما هم اطلاعات جدید به دست می‌آورید.

والاس یکی از حامیان دوآتشه اوکراین بوده و همواره نسبت به پیروزی کی‌یف مقابل روسیه ابراز اطمینان کرده است. وی گفته است که حمایت انگلیس از ناتو همچنان پابرجاست.

مسکو گسترش ناتو را دلیل آغاز جنگ اوکراین اعلام کرده است و مقامات روسیه، گفته‌اند که آمریکا و متحدانش با تامین تسلیحاتی اوکراین، تنها به طولانی شدن جنگ دامن زده و تغییری در نتیجه نهایی آن ایجاد نخواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس