به گزارش مشرق، کمال خرازی رئیس ستاد تبلیغات جنگ در دوران دفاع مقدس و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه جاری از مخزن اسنادی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد.
در این بازدید ابتدا سردار علی محمد نائینی ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران و انقلاب اسلامی علاوه بر ابعاد نظامی، ابعاد مختلف سیاسی، حقوقی، فرهنگی، اقتصادی، تبلیغی و علمی داشت، گفت: در این میان ستاد تبلیغات جنگ و واحدهای تبلیغات، روابط عمومی، رسانه در دوران دفاع مقدس و نقشی که آنها در مدیریت افکار عمومی داشتهاند یکی از مهمترین ابعاد دفاع مقدس است.
وی با اشاره به عملکرد ستاد تبلیغات جنگ در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رژیم بعث عراق بهموازات اقدامات گسترده نظامی، جنگ رسانهای و تبلیغی وسیعی را علیه ملت ایران تدارک دیدند. این جنگ با اقدامات بهموقع و حکیمانه حضرت امام (ره) و مدیران تبلیغی – رسانهای خنثی و توطئههای دشمن به شکست میانجامید.
مشاور فرمانده کل سپاه، از مدیران تبلیغات جنگ به عنوان مرزبانان روحیه ملی و مقاومت مردمی نام برد و گفت: ستاد تبلیغات جنگ، ستاد راهبردی تبلیغات در دوران دفاع مقدس بود. هویت این ستاد با آقای خرازی شناخته میشد.
وی با اظهار به اینکه در تبلیغات جنگ چند راهبرد اساسی دنبال میشد، عنوان کرد: راهبرد اول حفظ روحیه ملی، حماسی و دفاعی در آحاد جامعه ایران در پشتیبانی مؤثر و مردمی از جنگ بود. دومین راهبرد حفظ روحیه رزمی و مقاومت در برابر دشمن در بین رزمندگان جبهههای جنگ بود.
سردار نائینی افزود: راهبرد سوم مقابله با جنگ روانی و رسانهای رسانههای دشمن در محیط ملی، منطقهای و جهانی بود و چهارمین راهبرد ثبت و ضبط خاطرات و تصاویر مجاهدتها برای انتقال معارف جنگ و جلوگیری از تحریف آن در تاریخ بود.
در ادامه ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با معرفی این مرکز و اقداماتی که طی این دوران انجام شده، توضیحاتی را ارائه دادند. همچنین در این جلسه انجام تاریخ شفاهی دکتر خرازی درخواست شد.