حقابه

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، مقرر شد که موضوع حقابه هیرمند، در جلسه شورای امنیت ملی مطرح و پیگیری شود.

به گزارش مشرق، علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: این کمیسیون نشستی را با معاونان و کارشناسان وزارت خارجه، وزارت نیرو و مسوولان قرارگاه خانم انبیا با موضوع حقآبه جمهوری اسلامی از رودخانه هیرمند مباحثی را مورد بررسی و تصمیم گیری رسانند.

وی افزود:حقابه جمهوری اسلامی بر اساس معاهده سال ۱۳۵۲ بین دو کشور منعقد شده است که هر ساله معادل۸۵۰ میلیون متر مکعب حقابه جمهوری اسلامی ایران باید در طول سال زراعی آزاد سازی شود که افغانستان در طی سال های اخیر که مورد نفوذ آمریکایی ها و انگلیسی ها قرار گرفته است و به خاطر همین موضوع شیطنت‌هایی را انجام داده اند.

نظری تصریح کرد: افغانستان سدهای انحرافی مثل بند کمال خان را در مسیر ایجاد کرده است تا از استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران جلوگیری بکنند.

نماینده مردم خمین ادامه داد: طی ۲ سال گذشته، هیات‌هایی از دو کشور جلساتی را برگزار کردند و مذاکراتی هم توسط وزارت‌خانه صورت گرفت که در همه نشست ها و پاسخ هایی که ارسال کردند، به حسب ظاهر اعلام می کنند که حقابه ایران را به رسمیت می‌شناسیم و حقوق ایران را استیفا می کنیم؛ اما در واقع اتفاقی که رقم می خورد حاکی از آن است که طالبان اراده جدی بر ادای حقوق جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی اظهار کرد: در جلسه امروز به نتیجه رسیدیم که طالبان به دنبال وقت کشی است و این را به عنوان یک ابزار سیاسی در چنگ خودش گرفته است تا بتواند از جمهوری اسلامی امتیاز خواهی کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد: در نهایت پس از ارائه نظرات مسئولان و کارشناسان به این تصمیم رسیدیم که موضوع حقآبه هیرمند، باید در جلسه شورای امنیت ملی مطرح و پیگیری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 29
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    11 0
    این قوم زبان نفهم فقط زبان زور را می‌فهمند
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    8 2
    بهترین کار اخراج اتباع افغانی است
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      1 1
      متاسفانه ناسپاس هستند و از ایران نفرت دارند
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      2 0
      آنها ارتش افغانستان در ایران هستن که در موقع خودش اقداماتی هم خواهند کرد
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    3 0
    برق صادراتی به افغانستان به دلایل خرابی شبکه، خرابکاری تروریستی و... در مقابل حق آبه ، قطع شود
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 0
    محال است اب به شما بدهند/ افغان ها را به دلایل امنیتی به کشورشان برگردانید/ خودشان می دانند و طالبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس