وزیر کشور: انتخابات از اولویت‌های کاری مهم استانداران است

وزیر کشور در خصوص وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت مرزهای کشور به خصوص مرزهای سیستان و بلوچستان با افغانستان، گفت: مرزبانان ما خیلی قدرتمند در انجام وظیفه خود مصمم و قاطع هستند اما طبیعتاً مرزها به خصوص در شرایطی که طرف مقابل یک سیستم امنیتی قوی ندارد، دچار مشکلاتی می‌شود که از قبل هم وجود داشته است.

وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: البته با موارد مختلف پیش آمده با قدرت برخورد شده و امنیت در مرزها برقرار است لذا مرزهای کشورمان مشکلی ندارند. تروریست‌ها هم هرچند برای سو استفاده از این مرزها تلاش می‌کنند، اما باید بدانند که رها نخواهند شد و به سزای عمل خود خواهند رسید.

وی در مورد مرزهای مشترک ایران و افغانستان، یادآور شد: ما به حاکمان افغانستان تذکر دادیم که بیشتر باید افراد خود را توجیه و مراقبت کنند، البته یگان‌های مرزی ما هم با قدرت از منافع ملی دفاع می‌کنند و اجازه تخطی در مرزها را به کسی نمی‌دهند اما لازم است آنها رعایت کنند.

وحیدی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین نتایج مذاکرات با هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان بعد از درگیری اخیر در مرز، اظهار داشت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 22
    توجيه شدند ؟! عجب ! حالا خواهيم ديد ملا پشمك هاى طالب - كه خودتون آدم شون كرديد - چطور جواب اين حرف وزير را به زشت ترين و گستاخانه ترين وجه خواهند داد !
  • جواد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    5 0
    آقای وزیر کشور مرزهای ایران با افغانستان وپاکستان خیلی خطرناک‌تر ازمرزهای ایران با عراق است افغانی خیلی راحت وارد ایران میشه اینقدر افغانی تو ایران زیاد شده که به هر شهروروستا می‌رویم افغانی می‌بینیم این به خاطر ولنگه باز وبی درو پیکر بودن مرزهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس