سلاجقه: افغانستان بر اساس آیین‌نامه‌های بین‌المللی مکلف به تامین حقابه ایران است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رایزنی‌ها با افغانستان درباره حقابه ایران در حال انجام است، گفت: طرف مقابل نرمش نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی اتفاق بیفتد.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت حقابه ایران از هیرمند، اظهار داشت: بازدید از سد هنوز انجام نشده است اما کارشناسان ما اعلام کردند که این آب به مقدار کافی در حوزه‌های آبخیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: طرف مقابل باید به خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران وفق معاهده عمل کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تا به امروز با توجه به آنکه تالاب‌ها به ویژه در جنوب کشور وضعیت مناسب آبگیری داشته اند وضعیت ریزگردها مناسب است اما از آنجا که در منابع خارجی چشمه های گرد و غبار در حال شکل گیری است رایزنی های ما هم با قوت ادامه دارد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: چه در حوزه دیپلماسی چه در حوزه داخلی وظایف خود در این زمینه را انجام می‌دهیم و در داخل کشور نیز ستاد ملی گرد و غبار کشور هر ماه تشکیل جلسه داده و امور را رصد و بررسی می کند.

افتتاح ۱۰۱ پروژه محیط زیستی توسط معاون اول رئیس جمهور

وی ضمن تبریک هفته محیط زیست با بیان اینکه روز پنجشنبه - ۱۸ خردادماه -  ۱۰۱ پروژه محیط زیستی در ۱۹ استان و با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه ها فردا به طور همزمان و به صورت وبیناری توسط معاون اول افتتاح می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به اینکه جایزه ملی محیط زیست پس از پنج سال وقفه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود، از راه اندازی بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست و قدردانی از محیط بانان نمونه کشور در مرقد امام(ره) طی روزهای آینده خبر داد.

سلاجقه با بیان اینکه در هفته محیط زیست هستیم، گفت: متاسفانه وضعیت فعلی در حوزه محیط زیست، مناسب نیست. البته دولت سیزدهم تلاش‌ها و رویه‌ خوبی را در پیش گرفته است.  وی افزود: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان، اعتبارات دستگاه‌ها برای محیط زیست است که گامی رو به جلو محسوب می‌شود و امید است این روند ادامه پیدا کند.  

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ۴۱۱ پروژه‌ای که بدون ارزیابی محیط زیستی از آنها بهره‌برداری شده است، گفت: با دستور رئیس جمهور، یک کمیته مخصوص سه نفره با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و این سازمان تشکیل شده که این مساله را کاملا طبقه‌بندی و غربالگری کرده است و تصمیمات در این باره گرفته خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدبهرامی بلوچ DE ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    محاسبات را درست انجام دهید مسافت اب ذخیر در سد قرارداد۱۳۵۱ همه بدرستی محاسبه شوند هیچ گونه مشکلی در پیش نخواهد بود
  • Omid IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    افغان ها را از ایران بیرون کنید. افغان ها نان را گران کرده اند . اجاره خانه را بالا برده اند. قاچاق مواد مخدر می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس