کد خبر 1492791
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
دهقان: افغانستان باید به معاهده هیرمند پایبند باشد

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: ایران خود را پایند به معاهده حق آبه هیرمند می داند و مسئولان افغانستان نیز پایبندی خود به این معاهده را اعلام کردند.

به گزارش مشرق،محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور  صبح امروز (چهارشنبه سوم خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای حل مشکل حقابه هیرمند معاهده جامعی وجود دارد و از مسئولان افغانستان می‌خواهیم که طبق همان معاهده به عهد خود عمل کنند.

دهقان خاطر نشان کرد: انتظار می رود این موضوع طبق معاهده با کارشناسی حل شود و اگر با مذاکره حل نشود، از طریق حکمیت موضوع حل خواهد شد.

وی درباره موضوع فرش‌های گم‌شده در مجموعه فرهنگی سعدآباد گفت: اخبار موضوع فرش‌های گم‌شده به بخش معاونت حقوقی رئیس جمهور رسیده است و از آن زمان نامه‌ای به قوه قضاییه داده شده که موضوع پیگیری شود.

دهقان افزود: در دولت جدید هم ما جلسه‌ای با مرجع قضایی گذاشتیم و با کارشناسانی که در این زمینه ذی‌مدخل بودند گفت‌وگوهای لازم انجام شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه بخش دعاوی این معاونت موضوع را پیگیری می‌کند، ابراز امیدواری کرد که قوه قضاییه هر چه زودتر به موضوع رسیدگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    عمل کند چیه تروریست جماعت چی می فهمه این طرز حرف زدن جز نشانه عجز هیچ پیغامی رو به طرف تروریست نمیده باید با اجبار با اون ها حرف زد این دیپلماسی التماسی جدیدتونه و اقتدار اقتدار میکردید
  • US ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    طالبان گفته نمیدیم چون پشت سد اب نیست طالبان با پرویت به مرزبانان ایرانی هم حمله میکنند و یک فیلم توی رسانه هایشان پخش میکنند که مرزبانی ایران از طالبان میترسن اگر با طالبان با اقتدار برخورد نشود یک مشت شپشو و غارنشین گستاختر خواهند شد از ما گفتن بود
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    تروریست های طالبان اگر به دخترهای افغانستان اجازه مدرسه و دانشگاه رفتن را دادند حقابه ما را هم خواهند داد!
  • US ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 0
    طالبان رژه موتوری با دبه های زرد انتحاری برگزار کرد بعد شما به دنبال دیپلوماسی التماسی هستید واقعا که
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    دیپلماسی التماس ی . نکنید بابا الان طالب جماعت دوباره با یه کلیپ انتحاری دیگه مسخره تون می کنن . شما که از پس طالب جماعت بر نمی یابید چرا الکی قمپز باید نباید در می کنید .
  • سید فروزان CH ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    هی بگیم باید متعهد شوند باید بدهند ،باید رعایت کنند ، فعلا که باید حالیشان نمیشود ،مردم ایران هم میگویند باید ارسال سوخت و انرژی قطع شود به انحا ،حداقل به حرف مردم ایران کوش کنید آقایان مسئول
  • مجید بهرام بیگی وین اطریش AT ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    فقط اعلام کردند!!؟؟ پس اب کو ؟؟ رییسی هم راضی شد!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس