1

حقابه ایران از رود هیرمند ۵۰ درصد بود. آنچه این حقابه را کاهش داد و علاوه بر آن باعث بی پروایی مقامات افغانستان در دوره‌های مختلف علیه ایران شد، معاهده‌ای بود که رژیم پهلوی با دولت افغانستان نوشت.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه های امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در حالی چاپ و منتشر شد که شاخص‌های دیپلماسی موفق در بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت خارجه، هشدار مقامات ایران به طالبان درباره حقابه هیرمند و بیم و امیدهای برنامه هفتم توسعه در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران، با تبیین ضوابط و شاخص‌های سیاست خارجی موفق، «عزت» به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی، «حکمت» به مفهوم تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه و محاسبه شده و «مصلحت» به معنای انعطاف برای دور زدن موانع سخت و ادامه دادن مسیر را سه کلیدواژه اساسی در دیپلماسی کشور خواندند.

روزنامه رسالت در سرمقاله خود درباره بیانات رهبر انقلاب نوشته است:

مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران، ضوابط و شاخص‌های سیاست خارجی موفق و معنای صحیح و بدون اعوجاج «حکمت»، «عزت» و «مصلحت» را تبیین فرمودند و نسبت به جانمایی صحیح ایران در نظم جدید جهانی تأکید داشتند.
فهم دقیق رویکرد و تبیین اقناع‌کننده منطق آن، ضابطه‌ای مهم برای سیاست خارجی موفق است. حضور اثرگذار و جهت‌بخش در پدیده‌ها، حوادث و جریان‌های مختلف سیاسی-اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی یکی دیگر از ضوابط سیاست خارجی دارای توفیق و مورد تأیید است.

در ادامه این یادداشت آمده است:

رفع و کاهش سیاست‌ها و تصمیمات تهدیدآمیز علیه ایران یکی دیگر از ضوابطی است که در چند سخنرانی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است. رویکردی که نیازمند کارکردهایی از جنس تنش‌زدایی از یک‌سو و تقویت بنیه داخلی از سوی دیگر است؛ تا حدی که برخی کشورهای منطقه و جهان، همراه شوند و برخی حتی فکر دشمنی با ایران هم به ذهنشان خطور نکند.
ضابطه مهم دیگر، تضعیف کانون‌های خطرآفرین برای جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و منطقه است. هر مجموعه‌ای که به ای‌نحوکان، امکان تولید خطر داشته باشد باید مورد طراحی، تهدید و اقدام ما قرار گیرد تا ضعیف و ضعیف‌تر شود.

توافق سلطنت‌طلبان و طالبان درباره حق‌آبه هیرمند!/ چه کسی آدم‌کش‌های خانه اصفهان را سفیدشویی کرد؟

روزنامه همشهری نیز در سرمقاله خود با عنوان «مرز دیپلماسی التماسی و نرمش قهرمانانه» می‌نویسد:

واقعیت این است که فاصله «دیپلماسی التماسی» و «انعطاف اصولی» یک مرز باریک است که اگر مراقبت نشود، «خطای برداشت» حاصل می‌شود. چرا؟ چون ممکن است هردو در ظاهر و برداشت اولیه یکسان به‌نظر برسند. به همین دلیل فرمودند که سال‌ها پیش به نرمش قهرمانانه اشاره کردم اما برخی در داخل و خارج دچار خطا شدند.
اما این برداشت خطا چیست؟ دو برداشت خطا در نسبت این دو مفهوم ممکن است شکل بگیرد که اتفاقا در تاریخ سیاسی کشور دارای مصادیق فراوان هستند.
گروه اول کسانی هستند که با ایستادن بر عزت از هرگونه انعطاف پرهیز می‌کنند و با یک آرمانگرایی توهمی تصور می‌کنند مصلحت صرفا عافیت‌اندیشی و محافظه‌کاری است. این گروه چون توان واقع‌بینی ندارند، قدرت حل مسئله را پیدا نمی‌کنند و قهرا بعد از مدتی یا دچار یاس و افسردگی می‌شوند و یا گرفتار انحراف و از اساس منکر آرمان می‌شوند.

توافق سلطنت‌طلبان و طالبان درباره حق‌آبه هیرمند!/ چه کسی آدم‌کش‌های خانه اصفهان را سفیدشویی کرد؟

رونمایی از برجام جدید در هیروشیما

رهبران کشورهای گروه هفت پس از نشست هیروشیما در بیانیه ‌ای با مطرح کردن مسائلی درباره برنامه هسته‌ ای ایران و ابراز نگرانی نسبت به آن چه تشدید فعالیت‌ های ایران در این زمینه خواندند، برجام را با لحنی غیرقابل انتظار برای حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ ای ایران مفید دانستند.

روزنامه آرمان امروز درباره بیانیه سران جی - هفت نوشته است:

بر اساس بیانیه ‌ای که پس از اجلاس رهبران کشورهای گروه ۷ منتشر شد، آن‌ ها برجام را برای حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ ای ایران مفید قلمداد کردند، در بیانیه گروه ۷ آمده است که «ما دوباره بر عزم آشکار خود مبنی بر این که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای تولید کند، تاکید می‌کنیم. ما عمیقا نگران تشدید مداوم برنامه هسته‌ای ایران هستیم، برنامه‌ای که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و به طور خطرناکی به فعالیت‌های واقعی مرتبط با تسلیحات نزدیک است.»بیانیه کشورهای گروه هفت مبنی بر تشدید فعالیت ‌های هسته‌ ای ایران در راستای اهداف نظامی در حالی مطرح می‌ شود که ایران همکاری‌ ها با آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی را در زمینه نظارت و راستی ‌آزمایی برنامه اتمی خود ادامه می‌ دهد و این نهاد بین ‌المللی تا کنون در گزارش‌ های خود وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ ای ایران و انحراف مواد هسته‌ ای را تایید نکرده است.

توافق سلطنت‌طلبان و طالبان درباره حق‌آبه هیرمند!/ چه کسی آدم‌کش‌های خانه اصفهان را سفیدشویی کرد؟

روزنامه هم‌میهن نیز در گزارشی با عنوان قدرت‌های جهان در پی برجام دوم می‌نویسد:

در این بیانیه صراحتا اعلام شده است که ایران اجازه ندارد به برنامه هسته‌ای دست پیدا کند و بهترین راهکار برای برنامه‌ هسته‌ای ایران، دیپلماسی عنوان شده که برجام یک نمونه مثبت یادشده است. یعنی در این بیانیه اعلام نشده که کشورها به برجام بازگردند. حتی به دو قطعنامه اشاره شده است که یکی از آنها قطعنامه ۲۲۳۱ که مربوط به تحریم‌ها است و نقض تحریم‌های تسلیحاتی و به همکاری تسلیحاتی ایران و روسیه اشاره دارد. برنامه هسته‌ای سه سطح دارد، نخست سطح علمی است که بیش از ۱۰۰ کشور در دنیا آن را دارند. دوم برنامه انرژی هسته‌ای است که از زمان تشکیل سازمان انرژی هسته‌ای در سال ۱۳۴۳ در گزارش تهیه‌شده به شاه ایران اعلام شد که این برنامه توجیه اقتصادی ندارد و بعدها نیز کارشناسان بر این موضع تاکید کردند که فاقد توجیه اقتصادی است و به دلیل هزینه‌بر بودن مانع توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است:

همچنین ایران عضو NPT است و تعهد داده است که از این انرژی استفاده صلح‌آمیز داشته باشد و تاکنون نیز آژانس بین‌المللی هسته‌ای اعلام نکرده است که ایران آن را نقض کرده و فقط احتمال داده است. در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور در دنیا دارای انرژی هسته‌ای هستند و تنها ایران و کره‌شمالی برای داشتن آن تحریم شده‌اند. نکته مهم دیگر اینکه در مقدمه برجام ۲۰۱۵ ایران اعلام کرده است که تحت هیچ شرایطی به سمت تولید سلاح هسته‌ای نخواهد رفت. سطح سوم نیز بحث نظامی است.

توافق سلطنت‌طلبان و طالبان درباره حق‌آبه هیرمند!/ چه کسی آدم‌کش‌های خانه اصفهان را سفیدشویی کرد؟

وقتی پهلوی از حقابه هیرمند گذشت!

حقابه ایران از رود هیرمند ۵۰ درصد بود. آنچه این حقابه را کاهش داد و علاوه بر آن باعث بی پروایی مقامات افغانستان در دوره‌های مختلف علیه ایران شد، معاهده‌ای بود که رژیم پهلوی با دولت افغانستان در سال ۵۱ منعقد کرد.

روزنامه جوان درباره مناقشات اخیر درباره حق‌آبه ایران از هیرمند با دیدی تاریخی نوشته است:

سهم ایران از آب هیرمند در طول حکومت دو شاه پهلوی کم و کمتر شد. سهم ایران تا قبل از روی کار آمدن پهلوی‌ها بیش از ۵۰ درصد بود. با روی کار آمدن رضا پهلوی و شروع به کار حکومت پهلوی، تصور می‌شد او به دلیل ادعاهای میهن‌پرستانه و ارتشی که فخرش را می‌فروخت، مناقشات مرزی را بتواند به نفع ایران حل کند، اما در واقع، همه ادعاهای ناسیونالیستی پهلوی‌ها فقط شعار بود و بارها و بارها مقابل بیگانگان، از منافع ملی ایرانیان گذشتند.
دولت رضا پهلوی طی قراردادی با دولت وقت افغانستان، آب هیرمند را به صورت ۵۰ – ۵۰ با این کشور سهیم شد؛ قراردادی که در سال ۱۳۱۷ به امضای سیدباقر کاظمی و علی‌محمدخان، وزرای خارجه ایران و افغانستان رسید. این در حالی بود که تا پیش از آن، سهم حقابه ایران از رود هیرمند، بیش از ۵۰ درصد بود و البته افغان‌ها به این مسئله اعتراض داشتند و حتی در مورد همین قرارداد هم مجلس افغانستان زیر بار تصویب آن نمی‌رفت و خواستار سهم بیش از ۵۰ درصد از آب هیرمند بود!

توافق سلطنت‌طلبان و طالبان درباره حق‌آبه هیرمند!/ چه کسی آدم‌کش‌های خانه اصفهان را سفیدشویی کرد؟

پادزهر سفیدشویی آدم‌کش‌ها

۲۵ آبان‌ماه بود که بر اثر یک حمله مسلحانه تروریستی در میدان نگهبانی محله خانه ‌اصفهان، سه‌مدافع امنیت به نام‌های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند. عوامل این حمله، با هماهنگی قبلی که با یکدیگر داشتند دست به اقدامات تروریستی زدند و با کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ماموران اقدام به تیراندازی کردند. این تروریست‌ها روز گذشته اعدام شدند.

روزنامه فرهیختگان درباره حاشیه‌های اعدام تروریست‌ها نوشته است:

ترانه علیدوستی از سه متهم تروریست وابسته به منافقین حمایت می‌کنه و از سازمان ملل برای محکومیت ایران کمک می‌خواد اونوقت قوه قضائیه هیچ»، این یکی از نظراتی بود که یکی از مخاطبان خبرگزاری میزان زیر یکی از گزارش‌ها و اخبار مربوط به متهمان جنایت خانه اصفهان نوشت. نظری که مسیر را برای روایت و انتقاد ما به رویه‌های موجود در رسیدگی به پرونده متهمان امنیتی و تروریستی و امثالهم هموار می‌کند. بگذارید یک‌بار ساده با هم مرور کنیم، تعدادی آدم، بعد از ارتباط با سازمان‌های معاند خارجی تصمیم به خرابکاری در داخل کشور می‌گیرند.

توافق سلطنت‌طلبان و طالبان درباره حق‌آبه هیرمند!/ چه کسی آدم‌کش‌های خانه اصفهان را سفیدشویی کرد؟

در ادامه گزارش فرهیختگان آمده است:

آن هم در ایامی که کشور درگیر غائله‌ای سنگین و پر التهاب است. در جریان این خرابکاری سه نیروی مدافع امنیت، از بسیجی و انتظامی به شهادت می‌رسند و تعدادی از مردم عادی و نیروی انتظامی هم مجروح و زخمی می‌شوند. به این اتفاقات، رعب و وحشت و ناامنی ایجاد شده را هم مضاعف کنید. آن وقت بعد از دستگیری این جنایتکاران جریان رسانه‌ای؛ خصوصا رسانه‌های خارجی به‌سمت تطهیر اقدامات و جنایات آنها می‌رود و بخشی از جامعه هم با آنها همراه می‌شود. سلبریتی‌ها و چهره‌های همه‌چیز ندان و این‌طور مواقع در صحنه هم پای کار می‌آیند و بر طبل این شکاف ایجاد شده و عدم‌اقناع مخاطب می‌کوبند و چند قطبی ایجاد شده را تشدید می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 10
    می دانید که طالبان آقای رئیسی را تهدید کرد که از آب حرف نزند . حالا که طالبان ضعیف است و هیچ کشوری او را به رسمیت نمی شناسد و حامی افغانستان نیستند . بهتر است ایران همین امروز به افغانستان حمله کند و اشغال کند . و تمام سد های افغانستان را منفجر کنید که ایران از خشکسالی نجات پیدا کند . که افغانستان ضعیف است و هیچ حامی ندارد و فقط حرف می زند و ایران براحتی آب خوردن می تواند افغانستان و آب آن و کل کشور او را تصاحب بکند . امروز به افغانستان حمله کنید که فردا دیر است . امضا ء: جانباز جنگ زیر ۲۵٪ معسر گدا با ۴/۵  ملیون حقوق که کفاف ۴ روز است .
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      2 4
      تو ظاهرا چُلاق یک چشم از آلبانی هستی که میخایی اوکراین ایران یعنی طالبان رو بندازی به جان ایران عزیز. ابله!
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 0
      نمیفهمی که این کاربرداخل ایران است نه آلبانی
    • حسین اردمه IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 1
      پیام منتشر شده بعد از اظهارنظر و ارایه راه(حمله به افغانستان) دقیق بود ایده‌هایی مثل آنچه شما ارائه داده آید جز از منشأ شیطانی لشکر سایبری آلبانیایی تراوش نمی کند شاید شما خود ندانسته باشید در این صورت خدای بزرگ عاقبت شما را به خیر گرداند
  • پرشیا IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 2
    پرسش اینست که چطور یک نظام میتونه در عرصه سیاست خارجی و داخلی در این حد متفاوت و متضاد عمل کنه، که نتایج هنگفت سیاست خارجی بهیچوجه در داخل کشور برای عموم ملت هیچ نوع بازتاب و انعکاس مثبت نداشته باشه. یکی لطفا پاسخ بده که آیا این به عمد هست یا سهوی یا چه و چه.
    • ایرانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 2
      مستر پرشیا لطفا قبل از اظهار نظر کمی مطالعه و تحقیق بفرمایید و بعد هم سعی کنید با سند و مدرک و مثال صحبت و قضاوت کنید.
  • US ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    12 4
    رضا شاه تو روحت.خخخخخخ
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      3 11
      برو خدا رو شکر کن همون معاهده رو پهلوی نوشت وگرنه الان اب برای افتابه هم نداشتی ساندیسی
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      2 2
      رضا باه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ایرانی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      11 3
      خاک بر سر رضا قلدر بیسواد که با دادن آرارات به ترکیه و دشت ناامید به افغانستان اینهمه ضرر و زیان به ملت و مملکت تحمیل کرد و از روی حماقت بیحجابی رو مایه رشد و پیشرفت میدونست و فقط برای خودیها خشن و سختگیر بود و حتی به نوکران خودش مثل تیمورتاش هم رحم نکرد. پسر فاسدشم که بحرین رو شوهر داد و از همه خنده دارتر نوه دزدزاده اش هست که ادعای پس گرفتن ارث باباشو داره!:-))))
  • حسین IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 4
    بزرگترین استان کشور در معرض بی آبی و مهاجرت گسترده قرار گرفته و اینگونه توجیهات پذیرفتنی نیست،چرا با وجود خباثت های تمامی دولت ها مستقر در افغانستان از ۲۰ سال پیش تا کنون هنوز مسئولین کشور با دولت و مردم افغانستان مماشاست میکنه ؟البته ممکنه بگین مردم افغانستان جدا از دولت این کشور هستند ولی در مورد حق ایران از اب رود هیرمند قریب به اتفاق مردم افغانستان با سیاست حاکمان این کشور موافق هستند،چرا با وجود خشک سالی ۲۰ ساله در کشور و شرایط سخت تحریم نظام اصرار داره این همه مهاجر افغانی رو حفظ کنه ؟اگر بهانه شما تیپ فاطمیون هست فکر نکنم اعضای آن به همراه خانواده هاشون بیش از ۶۰۰ هزار نفر بشوند،۱۰ میلیون مهاجر رو ول کردید تو کشور اونوقت مردم خودمون باید با بی ابی،کمبود بنزین،گرانی مسکن و گرانی مواد غذایی مواجه بشوند ؟عقلانیت و تامین رفاه مردم اساس بقول خودتون حکمرانی هست ،بالای ۸۰ درصد مردم ایران خواستار اخراج افاغنه از کشور هستند ،لطفا به حرف مردم خودتون گوش کنید ،با لج بازی با مردم جز نفرت و نارضایتی مردم چیزی عایدتون نخواهد شد.
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 11
    کجایند ساندیس خورهایی که دنبال طالبان بودن
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      5 6
      هیس!!!!!!! خوابند.. خب دیگه نمیتونند این موضوع رو به منافق و دین و این حرفها ربطی بدن...پس سکوت میکنند ..چون به صرفشون نیست اظهادنظر کنند!
    • سید هادی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      5 1
      در جمع فراموش شدگان
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      7 2
      توی ستادهای اصلاح طلبان تهوع آور مشغول خیانت و خباثت!!!
    • ایرانی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      6 2
      کجایند وطن فروشان و جیره خوران و ماله کشانی که شب و روز دروغ میگن و خجالت هم نمیکشن؟!! یکیشون همین کسیه که این خزعبلات رو درباره دنبال طالبان بودن نوشته....خخخخخ
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 1
      دنبال تو و بابات هستن منافق
  • حرف حساب IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 3
    عزیز من طالبان یکمشت بدوی و وحشی هستن . دعوتشون میکنی با بنز تشریفاتی میاریشون نمایشگاه بین المللی کتاب بعد می بینی طرف کتاب رو سر و ته گرفته داره ورق میزنه !!! خوب اونم با قلدری آب رو میبنده آنچه توهین و تهدید رو هم علنی انجام میده تازه بجای آب میگه باید بهم نفت و بنزین بدی یعنی باج !!! حالا تو سکوت کن فقط بچسب به اینکه چرا پهلوی 50 درصد این آب رو میگرفت 100 درصدش رو نمیگرفت !!! ای خدااااااا از این روزگاری که گیر کردیم
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 1
      حرف حساب !!!! داره میگه دشت نا امید را داد رفت اگر بود تا الان کل سیستان و اذربایجان را داده بود رفته بود این نفت و بنزین بدین هم قبلا اشرف غنی پرفسور باب کرد بهرحال الان نمیدن حرف حسابی داری باید بری به زور بگیری مردش هستی بسم الله
  • ناصر IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 3
    شماهم برویدباطالبان خوب مذاکره کنیدمگرنمی گفتیدطالبان خوب طالبان بد
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 2
    پهلوی بد میکرد پنجاه درصد بجای حق آبه میگرفت قبول . شما راست میگی هی یک درصدش رو بگیر نه اینکه چند ساله قطره هم نمیدن هیچ دو قورت و نیمشون هم باقیه
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 0
    حق آبه هیرمندازسرچشمه تا دریا فقط باید براساس حوزه آبریز اولیه وطبیعی باشد وهیچکس حق ندارد محیط زیست،جانداران ومردمی که دراین حوزه سالیان سال زندگی کردنند رابوسیله عمال انگلیس واستکبار نابود کند(اگر هم افغانستان مثل صدام دوست داشت آب را برای هرسیاستومقاصد دیگری منحرف کند،حق ندارد باعث نابودی کل حوزه ابریزشود،یعنی عملا حق ندارد انحراف ابی صورت گیردمگراینکه ثابت کند دراین بی آبیهای سالهای اخیر کل حوزه آبریز صدمه بیشترازحالت طبیعی خشکسالی بیشتر نمیبیند
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    2 0
    عمال انگلیس واستکبار حق نداشتند کل حوزه آبریز طبیعی هیرمند را دستکاری کنند_حالا هم دراین شرایط کم آبی وخشکسالی باید بخشهای که انحراف آب صورت گرفته با کمترین آب مواجه شوند نه حوزه آبریز طبیعی آن
  • انسان IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 2
    دراین دنیا مسلمان واقعی وجودندارد این چندمیلیاردمسلمونم فقط اسم مسلمون بودنو یدک میکشنو شوی اون رو بازی میکنن.گرچه که مسلمون واقعی بودن ته انسانیت هست ولی خب منکه ندیدم از هیچ انسانی جز خمینی که ساده بودو بدون غرور
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      2 0
      آخرشو خراب کردی
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 0
    طالبان اگر واقعا ادعای اسلامی بودن رو دارد نمی بایستی آب رو به روی همسایه مسلمان خود ببندد . آن هم در شرایطی که جمعیت کثیری از هم وطنانشان در این سرزمین زندگی میکنند . اینجاست که باید اسلامی بودن رو شناخت . اسلام در ادعا نیست بلکه در عمل است . پس باید یاد آوریشان کرد که واژه اسلامی رو از خودشان بردارند تا آبروی اسلام در سطح جهان نرود
  • علی افصحی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    2 2
    تشدید دو قطبی ها کار چند سلبریتی بی حیا یا چند اصلاح طلب فاسد و فتنه گر نیست بلکه افسار آن دست شیطان بزرگ آمرریکا و غرب وحشی و سازمان های جاسوسی و ابزارهای در اختیار این سازمان های جاسوسی از فضای مجازی گرفته تا رسانه های صوتی و تصویری فارسی زبان و ضد انقلاب خارج از کشور است. این هماهنگی روی برخی موضوعات چون واکنش به اعدام آن سه کله پوک خلاف کار و یا هر موضوع جذاب برای استکبار چیزی نیست که بتوان از آن جلوگیری کرد بلکه چیزی است که به خاطر نقطه زنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز پیدید می آید مگر« ترانه معاویه دوستی» یا تهمینه نه بلکه « ته ! مانده!» میلانی و... به شخصه چه غلطی می توانند بکنند آن ها در ترکیب با یک جریان ضد نظام اسلامی است که با موج سواری برای خود مرجعیت کنشی ، برای دشمن تکیه گاه عملی و برای جاهلان فرصتی اندک برای ابراز وجود ایجاد می کنند. بدیهی است که در این موارد بایسته است قوه محترم قضائیه با قدرت وارد شده و نه با جهال ، بلکه با هرچه سلبریتی فاسد و بی حیا و هماهنگ با دستگاه استکبار جهانی است برخورد پشیمان کننده کند تا زین پس سلبریتی وامانده ای نباشد که « هل من مبارز در کوچه های خلوت » بطلبد. مگر سفارت سوئیس به حرف ترانه اقدام پلشت تغییر پرچم و مانور روی سه کله پوک را انجام می دهد یا آن سناتور آمریکایی یا وزیر غرب وحشی به مزخرفبافی آن هاست که ابراز نظر می کنند نه این ها با پول منافقین است که کلامی پرت می کنند و لاغیر. یعنی ابتدا پول به دیپلمات ها و رسانه های در اختیار سازمان های جاسوسی تزریق و بعد به ترتیب از سفارت های جاسوسی تا سازمان های جاسوس فارسی زبان استکبار چون کومله ، منافقین و... اقدام و بعد سلبریتی وطن فروش نفرت پراکنی می کند. در واقع همه این تحرکات نشان از دقت عمل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برخورد با کانون های آشوب است که عمله های استکبار را رسوا می کند و این فرصت مبارکی است برای دستگاه قضایی و امنیتی نظام مقدسمان که لانه های فساد هماهنگ با استکبار را با کم ترین هزینه شناسایی و شکار کنند و البته می کنند.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 1
      سلبریتی های حمایت کننده از تروریستها ، در جامعه وظیفه توجیه جنایات تروریستها و زمینه سازی برای تداوم عملیات تروریستی را بر عهده دارند. با این اشک تمساح سلبریتی ها ، هر تروریستی خودش را قهرمان بعدی سلبریتی ها میداند. در اوایل انقلاب، گروه های ضد انقلاب/ منافقین/ مارکسیستها / سلطنت طلبها ، وظیفه ترور شخصیتی و ترور فرهنگی را بر عهده داشتند و بعد از مدتی ترور فیزیکی انجام میشد و تروریستها بعنوان قهرمان خودشان را معرفی می کردند. وظیفه قهرمان سازی از تروریستها الان بر عهده سلبریتی های دارای تابعیت خارجی است و این افراد همان الگوی زمینه سازی در سال 1360 را که منجر بشهادت رسیدن شهید بهشتی و شهید رجایی و ... و 17000 شهید ترور شد را دارند پیاده میکنند. تا زمانی که سلبریتی های دارای تابعیت خارجی علناً بعنوان حامیان تروریستها در رسانه ها و فضای مجازی آزادانه اقدام به حمایت از تروریستها و در حقیقت حمایت از عملیات تروریستی می کنند و از تروریستها قهرمان می سازند، باید شاهد ادامه بشهادت رسیدن عزیزانمان در نیروهای نظامی و انتظامی و ... باشیم. نیروی انتظامی باید تکلیف سلبریتی های دارای تابعیت خارجی مشوق تروریستها و ترور ابتدا معلوم کند وگرنه با هم باید شاهد عزادار شدن خانواده های دیگری از نیروهای مدافع وطن باشیم. این یک حقیقت است که سلبریتی های دارای تابعیت خارجی نه دلشان برای شهدای مدافع وطن قربانی ترور سوخته و نه دلشان برای فریب خوردگانی سوخته که دست به ترور می زنند- بلکه سلبریتی های دارای تابعیت خارجی عامل اجانب هستند و هدفشان فقط ایجاد نا امنی برای مردم و کشور است و دنبال منافع مالی و گرفتن دستمزد دلاری از اجانب و دشمنان مملکت هستند.
  • نادر IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    2 0
    تا زمانیکه دادگاه‌ها بصورت یواشکی وپنهان کار می‌کنند. همیشه این احکام مورد ظن وگمان است .چرا دادگاه های این اشخاص علنی نمی‌شود تا مردم در جریان واقعی حرفهای همه قرار بگیرند.جه دادستان وچه متهمان
    • فرزاد US ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 3
      بله همه فرمایشات شما محترم ولی سوال اینه که چرا حکومت ایران این همه سرویس در اختیار مهاجرین افغان قرار میده.چرا اونا رو اخراج نمیکنن..همین الان تو این چند روزه هزاران ویدییو تهدید آمیز از طرف افغانهای مقیم ایران منتشر شده..که اگه جنگ بشه ایران و جهنم میکنیم..کدوم ارتش کدوم سپاه چرا کارو یکسره نمیکنن...از ایرانی بودن خودمون خجالت میکشیم
  • 7 مقدس IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 3
    آقا آنها اشتباه کردند و نسلشان هم منقرض شد. شما توی این 44 سال چکار کردید در خصوص حق آبه. باز آناه یک قراردادی نوشتند شما چی؟
  • حسین IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    تاریخ هم بگید بابا که افغانستان امروز ایالت دیروز ایران است و حالا اروم اروم ایالت های قدیم دارن شاخ می شن برا سرزمین مادریشون حیف کمک هایی که به افغانستان کردیم
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    20 0
    یعنی پهلوی بجای نصف آب رودخونه برای ما نصف برای اونا باید کل آب رودخونه صد در صدش رو میگرفت ؟!! خوب شما چند درصدش رو داری میگیری عزیز جان ؟ صفر درصد ؟ خشکسالی چند ساله . اونوقت برخوردت با این ظلم چیه ؟ خواهش و تمنا !!
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    2 0
    جامعه رو هواست و خدااون روز رو نیاره که دهها میلیون قشر خاکستری بلند بشن فعلا این چند میلیون تفریحی دارن میان اعتراض میکنن اونروز برسه قشر آروم جامعه سکوت رو بشکنن داره نزدیک میشه
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 0
    دیگه کار از التماس گذشته آمریکا و همپیمانان آمریکا به تمام اهداف شون رسیدن و گنده تر از شماها هم که روسیه و چین باشه هم در چند ماه آینده اتفاقات عظیمی تو کشورشون میوفته که دنیا از شرایط حال به سمت اردوگاه غرب کوچ می‌کنه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 0
    ایران دیگه از دیپلماسی التماسی عبور کرده و به دیپلماسی گدایی رو آورده که کاسه گدایی دست بگیره جلو عراق پول گاز وبرقش رو بگیره بااینکه آمریکا لطف کنه مقداری از طلب ایران باگندم وجو سویا ذرت مبادله بشه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 3
    توازواگذاری خزروجنوب به روس چین بگو،حرف مفت نزن
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 2
    خاکبرسرتان که یک آلبانی نشین یادگرفتیدبه هرکه نظرش مزاجتان خوش نیامدنسبت میدهیددرضمن احمق این کاربرازداخل ایران است
  • SE ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    ایران ابرقدرت جهان قدرت نظامی واقعی باید در میدان جنگ مشخص شود. طالبان بارها التماس می کنند وآرزوی جنگ با ایران را دارند. بجای تبلیغات و نمایش پوشالی یه جنگ واقعی رو شروع کنید. حرف مفت زدن توی فضای مجازی پیرزن ۹۰ساله ام میزنه.
  • Omid IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    وقتی آمریکا از افغانستان رفت ایران گفت طالبان آمریکا را بیرون کرد که این سخن ایرانی ها طالبان را پررو کرد. اما غرب زده های داخل ایران خیانتکار هستند. غرب زده ها را از ادارات دولتی بیرون کنید.
  • حسین IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    درود بر شهدای هشت سال دفاع مقدس و درود بر شهدای مدافع حرم و درود بر شهدای نیروی انتظامی. مردم ایران طالبان را به رسمیت نمی شناسند.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس