سوئد: بابت حادثه اهانت به قرآن و نمادهای اسلامی متاسفیم

وزیر امور خارجه سوئد روز یکشنبه در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود گفت که استکهلم بابت اقدامات اخیر در این کشور در هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به اعتقادات و نمادهای اسلامی متاسف بوده و آن را محکوم می‌کند.

به گزارش مشرق، «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان روز یکشنبه گفت که تماس تلفنی از «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد دریافت کرده که طی آن وی تاکید کرد که دولت سوئد اقدامات اخیر در هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به اعتقادات و نمادهای اسلامی را محکوم کرده و بابت آن متاسف است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که بوحبیب از این موضع سوئد استقبال کرده و از استکهلم خواست تا گام‌های عملی بیشتری در این زمینه اتخاد کند تا از اقدامات تنفر آمیز و اسلام هراسانه خودداری شود.
«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود در ضاحیه جنوبی بیروت هشدار داده بود در صورتی که دولت سوئد همین روند را ادامه دهد به عنوان کشوری که دشمن اسلام و مسلمانان بوده، شناخته خواهد شد.
همچنین تعدادی از شهروندان لبنان با تجمع در برابر سفارت سوئد در بیروت، قرآن را در دست گرفته و نوشته‌هایی در حمایت از ارزش‌های اسلامی در دست گرفتند.

پنجشنبه پیش با مجوز دولت سوئد، «سالوان مومیکا» یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی که در سوئد زندگی می‌کرد در اهانت به قرآن کریم، این کتاب مقدس را لگدمال کرد و این در شرایطی صورت گرفت که چند هفته قبل نیز او صفحاتی از این کتاب مقدس را در مقابل یک مسجد در استکهلم سوزانده بود.

در ماه ژانویه پیش نیز «راسموس پالودان» رهبر یک حزب بسیار راست‌افراطی دانمارک در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، نسخه‌ای از کتاب قرآن را سوزانده بود که همین اهانت موجب بروز خشم در سراسر جهان اسلام شده بود.

جمعه پیش (۲۱ جولای) اعضای گروه راست‌افراطی که خود را «میهن‌پرستان دانمارک» می‌نامند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، در حالی که پلاکاردهایی ضد اسلامی در دست داشتند، علیه دین اسلام شعار سر دادند. پرچم عراق و قرآن کریم را بر روی زمین انداخته و آن را لگدمال کردند و سپس آتش زدند و این اقدام خود را به صورت زنده در حساب کاربری خود در فیس‌بوک منتشر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    عجب وقت متاسفم
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    دولت بی برگ و بی ریشه و ضد ادیان سوئد نمی خواد دست از منافق بازیش َبرداره کثافت های فضولات خور با دوگانه ، نه به اون مجوز دادنشون نه به اون محکوم کردنشون .
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    انسانیت حکم میکنه احترام بگذارید و مانع از توهین های دیگر بشوید
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    عمله های اسراییل و انگلیس خودشون مجوز میدن خودشون هم متاسف میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس