زلنسکی: برای مقابله با موشک‌های روسیه به سپر هوایی تمام عیار نیاز داریم

رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگویی تلویزیونی دلایل اصلی شکست ضدحملات ارتش این کشور را توضیح داد.

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»، در توجیه شکست ضدحملات ارتش این کشور اعلام کردکه تأخیر غربی‌ها در ارسال تسلیحات و آموزش ناکافی ارتش اوکراین از دلایل نتایج نامطلوب ضدحملات است.

وی دراین‌باره گفت: ما برنامه‌های دقیقی برای آغاز ضدحملات در بهار داشتیم. اما شروع نکردیم، زیرا صادقانه بگویم ما مهمات و تسلیحات کافی و نیروهای آموزش‌دیده برای استفاده از تسلیحات نداشتیم. این تأخیرها این امکان را برای ارتش روسیه فراهم کرد که همه خاک ما مین‌گذاری و چندین لایه دفاعی ایجاد کند؛ اقداماتی که سرعت ضدحملات ارتش اوکراین را کُند کرد.

زلنسکی در ادامه افزود: ما نمی‌خواهیم مردم‌مان و نیروهایمان را از دست بدهیم و نیروهای نظامی ما هم نمی‌خواهند به این دلایل تجهیزات و تسلیحاتشان از دست برود.

دیروز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس امروز در شهر سن‌پترزبورگ روسیه با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. در بخشی از این گفت‌وگو لوکاشنکو با ارائه آماری از تلفات ارتش اوکراین گفت که «ضدحملات اوکراین اصلاً وجود ندارد» که پوتین در واکنش به این اظهارات گفت: ضدحملات ارتش اوکراین وجود دارد، اما شکست خورده است. وی همچنین افزود که ارتش اوکراین با حماقت‌هایی که در میدان نبرد انجام می‌دهند، متحمل تلفات و خسارات زیادی شده‌اند.

لوکاشنکو نیز درباره وضعیت کنونی ضدحملات ارتش اوکراین گفت: بر اساس اطلاعات ما بیش از ۱۵ تانک لئوپارد و بیش از ۲۰ برادلی ارتش اوکراین در یک روز نبرد نابود شدند. و ارتش اوکراین از آغاز ضدحملات تاکنون بیش از ۲۶ هزار نظامی را از دست داده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه اول تیرماه در نشست اعضای این شورا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که از تاریخ ۴ ژوئن (آغاز ضدحملات اوکراین) تا روز چهارشنبه ۲۱ ژوئن رژیم کی‌یف ۲۴۶ تانک از جمله ۱۳ تانک کشورهای غربی، ۵۹۵ واحد خودروی زرهی نظامی و خودروی زرهی، و ۲۷۹ توپخانه میدانی منهدم شده است.

وی همچنین گفت: ۴۲ سامانه موشکی چندمنظوره و سامانه موشکی ضدهوایی و ۱۰ جنگنده تاکتیکی، ۴ بالگرد، و ۲۶۴ پهپاد ارتش اوکراین نیز منهدم شدند. در همین بازه زمانی و در جریان ضدحملات بیش از ۱۳ هزار نظامی را نیز از دست داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عمیر IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    به به چه عالی. کوکائینفسکی هم اعتراف به پیروزی قهرمانانه کرد. درود بر روسیه.
  • حاجی از سه راه جوبشور IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    9 4
    بنیاز به ماله کشان عزیز داریم تا این اعتراف تعدیل گردد---وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • عمیر IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      1 1
      حاجی از سه راه برو سر چهاررات گداییتو بکن شاید اربابت رد بشه یچیزی بت انداخت 😉
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      7 0
      ماله کش اعظم بخواهی صالحی وزیر اسبق امورخارجه در خدمت شماست. ماله کش دم دستی بخواهی داماد شیخ. سرباز و پیاده نظام بخواهی همین کرباسچی و هم میهن پیشنهاد خوبیه.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    تو با این ارتش دنیا رو فتحی می کنی دلقک!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    13 15
    مردک دلقک نوکر صهیونیستها کشوری را به فنا داد
    • عمیر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      0 0
      وظیه اش را داره انجام میده
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      0 0
      البته میگن علاوه بر این دلایل زمین هم تو جبهه یکم کج بوده و آفتاب هم از مشرق طلوع کرده بوده به این دلیل موفق نشدن!!! خخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      2 4
      منتظر تجزیه اکراین باشید. شاید یکی دوسال دیگه فقط در تاریخ درباره اکراین خواهیم خواند.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    بعد همیشه ایران هم از یک متجاوز حمایت می کنه! متجاوزی که همیشه سربزنگاه پشت ایران رو خالی کرده
    • US ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      1 0
      و خاک ایرانو بارها تجزیه کرده
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    خب حالا صد حمله نداره ، ینی روسیه پیروز شده ؟ جنگ وارد دوساله سدنش شده . چرا روسیه حمله نمیکنه ؟ روسیه هست که باید یه جورایی جنگ رو تموم کنه چون مهاجم هست . یا پیروزی رو اعلام کنه یا شکست ، مگرنه اوکراین که داره ار خاک خودش میجنگه ، حتی اگه صد سال هم طول بکشه ، توی خاک خودشه .
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    افرین روسها دارن خوب دفاع میکنن خخخخخخ پوتین خاک تو سرت با این ارتشت
  • عمیر IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    اوکراین مقتدر پنجاه درصد از اراضی خاک خودشو از اشغالگرای محکوم به فنای روسیاهی پس گرفته به امید پیشروی بیشتر برای شیربچه هاش !
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    این انسان متمدن نمیشه که نمیشه،دست از جنگ و خونریزی برنمیداره که برنمیداره مگر اینکه به سوی خدا برگرده و دست از تبعیت شیطان برداره این همه سازمانهای مختلف بین المللی تاسیس کردن برا جلوگیری از جنگ اونوقت همونها همیشه جنگ و خونریزی راه میندازن، خدایا خودت صاحب الزمان رو هر چه زودتر برسون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس