کد خبر 1511466
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۳

به گزارش مشرق، کانال منتسب به حجت‌الاسلام پناهیان در تلگرام، ویدئویی را در این راستا که اگر مضامین جذاب قرآن را نه برای مسلمان شدن، بلکه برای لذت بردن از آن، در جهان تبلیغ کرده بودیم، قران‌سوزی رخ نمی‌داد! همه دوست دارند با خدا ارتباط برقرار کنند!، منتشر کرد:

اولاً دشمن‌های ما را خدا از نادان‌ها قرار داده. همان‌طور که دربارۀ دواعش و تکفیری‌ها اینها اشتباه کردند و موجب انسجامی در نیروهای انقلابی منطقه شدند، و موجب یک احیاء مجدد و مضاعف در بیداری اسلامی در منطقه شدند و موجب بیزاری از دشمنان اسلام و مسلمین شدند، همان‌طور در ارتباط با قرآن‌سوزی هم اینها هرموقع چنین رفتار شنیعی را انجام می‌دهند مطالعه‌کنندگان قرآن در جهان افزایش پیدا می‌کند. و ما یک‌وقت دشمن را مهم تلقّی نکنیم. ضمن اینکه باید باهاشون برخورد قاطع صورت بگیرد که در فرمایش اخیر رهبری عزیز هم بود، باید بدانیم که این از حماقت آنهاست و چنین بازی‌هایی را وقتی که آنها شروع می‌کنند سه به هیچ به نفع جبهۀ حق است. این نکتۀ اول.

اما نکتۀ دوم. در اثر فعالیت موفق تبلیغی است که اینها اینقدر دشمنی با قرآن پیدا می‌کنند و می‌خواهند گرایش به قرآن را در جهان متوقف بکنند. این نتیجۀ آن است که قرآن دارد حرکت می‌کند در بین مردم و ملّت‌ها. همین‌که قرآن در میان خودِ مسلمانان دارد حرکت می‌کند و قوی‌تر تأثیرگذار هست، این یک خبر خیلی خوب است و بعد در میان دیگر اقوام و ملل. این هم جنبۀ مثبت ماجراست.

یک جنبۀ منفی هم دارد. ما اگر قرآن را تبلیغ کرده بودیم به نحو احسن، این قرآن‌سوزی‌ها نمی‌توانست انجام بگیرد. اینقدر محتواهای جذاب در قرآن هست، نه برای اینکه مردم را دعوت بکنیم بیایند مسلمان بشوند؛ بلکه این محتواهای جذاب را بخوانند لذّت ببرند. همه دوست دارند با خدا ارتباط برقرار کنند. و محتواهای جذّاب ایمانی و معنوی که در قرآن کریم هست این اگر تبلیغ بشود طرفداران قرآن فراوان خواهند بود. شما می‌بینید یک‌سال ترجمۀ کتاب مثنوی مولوی پرفروش‌ترین می‌شود در آمریکا. می‌بینید ترجمۀ دیوان حافظ طرفدار دارد در جهان. قرآن اگر درست، درست تبیین بشود، منتخبی از این آیات در موضوعات مختلف برای مخاطب جهانی، برای مخاطب اروپایی تبیین بشود، این چقدر جاذبه ایجاد خواهد کرد؟ پس این اتفاق‌ها یک اشاره به کم‌کاری ما هم دارد. ما اگر پرکار بودیم توی زمینۀ تبلیغ محتوای قرآن که دل‌ها را می‌برد قطعاً و یقیناً، شما الآن ببینید توی رسانه‌ها مردم چه حرف‌هایی را لایک می‌کنند، چه حرف‌هایی را طرفداری می‌کنند؟ یک‌درصد حرف قویّ انسانی و حرف‌های عمیق معنوی قرآن نیست.

خب اگر ما این قرآن را تبلیغ کرده بودیم و کم‌کاری نکرده بودیم الآن کسی جرأت نمی‌کرد قرآن آتش بزند. نمی‌خواهم بگویم این اتفاق فقط ناشی از کم‌کاری ما است. نه، ناشی از موفقیت‌های ما هم هست. که ما داریم جلو می‌رویم که آنها آمدند مقابل ما ایستادند. اگر ما متوقف بودیم، آنها نمی‌آمدند مقابل ما بایستند. ولی اگر حرکت‌مان به گستردگی و سرعت لازم بود، یقیناً باز این کار صورت نمی‌گرفت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    شماها باشانتاژباعثش شدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس