کد خبر 6473
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹

سيد ‌محمد حسيني در سخنراني خود در جمع قرآنيان معترض به اهانت به ساحت مقدس قرآن کريم گفت: به ازاي هر قرآن سوخته شده، يک ميليون قرآن چاپ و در جهان منتشر خواهيم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سيد‌محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بعدازظهر امروز در جمع قرآنيان معترض به اهانت به ساحت مقدس قرآن کريم که در ميدان فلسطين تهران تجمع کرده‌ بودند؛ با اشاره به اينکه خداوند بر نزول و حفظ قرآن تأکيد کرده و اين امر جزء سنت‌هاي الهي است که با قرآن سوزي آسيب نمي‌بيند، گفت: به ازاي هر قرآن سوخته شده يک ميليون قرآن چاپ و در دنيا توزيع خواهيم کرد.
وزير ارشاد سپس با قرائت حديثي از امام صادق (ع) مبني بر جلوه‌گر شدن عظمت، نور و هدايت الهي در قرآن کريم گفت: ما نمي‌توانيم نسبت به چنين کتابي بي‌تفاوت باشيم.
وي در ادامه به ناتواني اشخاصي همچون چنگيز و فرعون و هيتلر و ساير جنايتکاران تاريخ در خاموش کردن نور الهي گفت: افراد سفاک اين چنيني نتوانسته‌اند اين کار را انجام دهند؛ حال صهيونيست‌ها که جاي خود دارد.
حسيني، همچنين به تصريح قرآن درباره دست نکشيدن دشمنان اسلام حتي براي يک لحظه از دشمني با مسلمانان اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن به پيامبر (ص) مي‌فرمايد: آنها از دشمني دست بر نخواهند داشت تا اينکه شما از دين خود دست برداريد.
وي رويگرداني مردم مسلمان از اسلام را با سلاح تحقير و تهديد امري مهال دانست و گفت: نمونه آن هشت سال مقاومت مردم ايران در برابر شرق و غرب و تسليحات آنها و دفاع از اهتزاز پرچم قرآن در کشور است.
حسيني که سخنان خود را با آيه «استرجاع» شروع کرده بود، با بيان اينکه هيچ آيه‌اي را به اندازه اين آيه مناسب اين مصيبت و فاجعه رخ داده در آتش‌سوزي قرآن نمي‌داند، گفت: قرآن کتاب ناب انبياء، تربيت، نور و هدايت است که اين گونه با آن گستاخي مي‌شود.
وي رابطه بين مسلمانان و قرآن را رابطه‌اي عاشقانه توصيف کرد و گفت: آيا اوباما که از به خطر افتادن جان سربازان خود در افغانستان و عراق به واسطه پيشنهاد آن کشيش صهيونيست ابراز نگراني مي‌کند، از جريحه‌دار شدن روح ميلياردها مسلمان بر روي زمين ناراحت نمي‌شود؟
حسيني، پاسخ مسلمانان به اين هتاکي را قطعي دانست و با اشاره به اينکه مقامات آمريکايي مسئول اصلي دامن‌زدن به حرکات اين چنيني هستند، گفت: ظاهر امر به نام يک کشيش است، اما آنچه در باطن آن مشخص است عناد و کينه صهيونيست‌ها و آتش بياري آنها در اين معرکه است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، کشيشي که سوزاندن قرآن را مطرح کرد نيازمند لحظه‌اي تفکر در عمل خود دانست و در اين باره افزود: نام حضرت عيسي (ع) و مريم مقدس بارها درقرآن کريم آمده است و جسارت آنها به قرآن نشان مي‌دهد که اين افراد پايبند به هيچ ديني نيستند و اين جسارت آنها از سوي پيروان اديان ابراهيمي بي‌پاسخ نخواهند ماند.
وي، حق‌ناپذيري را داستاني تاريخي و موجود در داستان بين هابيل و قابيل، اصحاب اخدود و حضرت ابراهيم (ع) دانست و گفت: امروز نيز پيروان حق در برابر جبهه اراذل و اوباش صهيونيست قرار گرفته‌اند.
حسيني اين شيوه را سيره جباران و ستمگران نسبت به انسان‌هاي موحد و ارزشي در طول تاريخ دانست و گفت: تنها گناه آنها يگانه‌پرستي است. که در طول تاريخ منجر به تهديد عيسي (ع) و شکنجه و آزار ياران پيامبر اسلام شده است، زيرا که دشمنان اسلام وسيله‌اي چون استهزاء، تمسخر، توهين و تحقير در مقابل مواضع حق مسلمانان ندارند.
حسيني اين گونه حرکات را از سوي مستکبران غربي تکراري دانست و گفت: امام (ره) با تيزبيني خود برنامه طراحي شده آنها را که استارت اين جريان بود؛ شناسايي و با فتوايي مستحکم با آن مقابله کرد و حمايت غربي‌ها از اقدام سلمان رشدي نشان از برنامه‌ريزي آن اقدام موهن از سوي خودشان است.
وي داستان‌هاي مشابه نظير اظهارات سلمان رشدي، ترسيم کاريکاتور پيامبر اسلام (ص) و قرآن سوزي، را نشانه استيصال غرب در مقابل موج «بيداري اسلامي» و باعث شعله‌ورتر شدن نور الهي دانست و گفت: ديگر کسي در دنيا وجود ندارد که وقوع 11 سپتامبر را از سوي مسلمانان باور کند و به فرض اينکه گروه‌هايي مانند القاعده دست به چنين کاري زده باشند، بايد گفت: که اين گروه‌ها را نيز خود آمريکايي‌ها پروراندند و حتي ديپلمات‌هاي خود ما نيز قرباني آنها شدند.
وي پيشنهاد روز جهاني قرآن‌سوزي را از سوي يک کشيش افراطي صهيونيست ايجاد انحراف در حقيقت 11 سپتامبر و مستور کردن آن دانست و گفت: آنها که داعيه حمايت از علم و فرهنگ را دارند، بدانند که قرآن حاوي علم، بصيرت، حکمت، نور، فرهنگ و اخلاق است و در نتيجه مورد توجه روز افزون دانشمندان جهان قرار گرفته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان سخنان خود با اشاره به اينکه ملت مسلمان ايران ماهيت پليد آمريکا را از زماني که امام (ره) آن را شيطان بزرگ ناميد شناختند، گفت: حرکات گستاخانه اين چنيني موجب ايجاد شناخت بيشتر در جامعه مسلمانان نسبت به آمريکا گرايش بيشتر به قرآن و عزيز‌تر شدن آن و افول هر چه بيشتر قدرت آمريکا است.
وي همچنين با بيان اينکه آمريکايي‌ها بنا به هر تدبيري و هر گونه که مي‌خواهند آخر‌الزمان را ترسيم کنند، گفت: خداوند سايه‌گستري و غلبه اسلام بر همه جهان را وعده داده است و با ظهور بقية‌الله‌الاعظم اين امر تحقق خواهد يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس