سید حسن نصرالله: دشمن در بدترین روزهای خود و در مسیر فروپاشی است

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تصویب اصلاحات قضایی نتانیاهو در رژیم صهیونیستی، وضعیت این رژیم را وخیم عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی با تأکید بر اینکه نبرد بر سر آگاهی، درک و اعتقادات از ابتدای خلقت وجود داشته است، خاطرنشان کرد: «این نوع نبرد همواره در تاریخ بشر جریان داشته است. برخی افراد در منطقه ارتش اسرائیل را شکست ناپذیر می‌دانستند، این تصور به ویژه پس از شکست ارتش اعراب شکل گرفته بود و بسیاری اسرائیل را در نبردها شکست‌ناپذیر می‌دانستند.»

سید حسن نصرالله در سخنرانی شامگاه دوشنبه (۲۴ ژوئیه ۲۰۲۳) در شب هفتم از شب‌های دهه اول محرم و در آستانه عاشورای حسینی در حومه جنوبی بیروت خاطرنشان کرد که وقتی آگاهی «تحریف» می‌شود، اعتقاد جدیدی شکل می‌گیرد که به اشتباه منجر می‌شود.

وی توضیح داد که در سال ۱۹۸۲، زمانی که دشمن اسرائیلی به لبنان حمله کرد و وارد بیروت شد و در آن زمان نسلی در لبنان وجود داشت که اعتقاد آنها این بود که ارتش اشغالگر را می‌توان شکست داد.

وی در ادامه اظهار داشت: عقیده ما تبدیل به مقاومت میدانی شد که در سال ۱۹۸۵ دشمن را شکست داد و تا شکست بزرگ در سال ۲۰۰۰ ادامه یافت، در حالی که این ارتش اشغالگر در جهان عرب به ارتشی تسلیم ناپذیر معروف شده بود.

وی افزود: مقاومت در لبنان با توکل به خدا، ایستادگی و تحمل زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها توانست دشمن را شکست دهد و آگاهی و اعتقاد بسیاری از مردم را تغییر داد.

سید حسن نصرالله اشاره کرد که پس از سال ۲۰۰۰، آگاهی در جهان عرب و در کشور اشغالگر تغییر کرد، به طوری که شهرک نشینان با بحران‌های پی درپی شروع به زندگی کردند و این وضعیت منجر به آنچه امروز در مسیر سقوط اسرائیل شاهد آن هستند، شد.

به گفته دبیرکل حزب الله لبنان، دشمن این روزها بدترین روزهای خود را می‌گذراند.

وی تاکید کرد: جنگ فکری و رسانه‌ای شدیدتر و خطرناک‌تر از جنگ‌های نظامی و اقتصادی دیگر است، زیرا ذهن، آگاهی، اعتقادات و هر چیزی که رفتار و موقعیت او را شکل می‌دهد را هدف قرار می‌دهد.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد که این نبرد اعم از رسانه، اینترنت، کتاب، دانشگاه، پایان نامه و… متفاوت است و ما در همه عرصه‌ها جنگ را می‌کنیم و این یکی از عرصه هاست.

وی گفت: اهل باطل همیشه تلاش کرده اند که اهل حق نتوانند صدای خود و منطق خود را به دیگران برسانند، به عنوان مثال هزاران شبکه ماهواره‌ای موجود است، اما کانال‌های خاصی مانند شبکه المنار مسدود شده و سایت‌ها حذف می‌شوند، حتی در وسایل ارتباطی نیز کلماتی وجود دارد که استفاده از آنها ممنوع است.

نصرالله افزود: اهل باطل برای پنهان کردن حقایق از مردم، پوشاندن و تغییر آنها تلاش می‌کنند تا مقاومت تبدیل به تروریست شود و دشمن تبدیل به موجودی دموکراتیک شود که مراقب حقوق بشر در فلسطین و صلح و مطالبه حقوق بشر است.

سید حسن نصرالله از برگرداندن واقعیت‌ها و شایعه پراکنی و اتهام زنی‌ها مثال زد، اخباری که در مورد اتهامات دروغ به حزب الله منتشر شد، در مورد انفجار بندر، اوو نقش حزب الله در این حادثه را رد کرد و گفت در زمان حادثه و در حالی که مردم مشغول جمع آوری اجساد شهدا بودند، دشمنان شروع به متهم کردن سلاح مقاومت کردند که آن دوره و کمک‌های مقاومت باعث افتخار و عزت لبنان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس