برخی بازیکنان والیبال قدر پیراهن تیم ملی را نمی‌دانند

ملی‌پوش سابق والیبال گفت: برخی بازیکنان قدر پیراهن تیم ملی را نمی‌دانند چرا که خیلی راحت به تیم ملی دعوت می‌شوند و پس از مدتی هم راحت قید آن را می‌زنند.

به گزارش مشرق، امیر حسینی در گفت‌وگویی درباره بازیکن سالاری در تیم ملی والیبال ایران گفت: معمولاً بازیکنان ستاره در سرنوشت یک تیم تأثیر می‌گذارند، اما فعلاً در والیبال ایران بازیکن ستاره‌ای نداریم که بود و نبودش در روند تیم تعیین‌کننده باشد. موضوع بازیکن سالاری هم سال‌هاست در والیبال ایران مطرح می‌شود و فدراسیون باید به صورت دقیق این موضوع را کالبدشکافی کند. فکر می‌کنم برگزاری جلسه کمیته فنی یک گام رو به جلو بود البته اگر این جلسات تنها جنبه نمایشی نداشته باشد.

بازیکن باید گوش به فرمان مربی‌اش باشد

ملی‌پوش سابق والیبال با اشاره به انصراف برخی بازیکنان از حضور در لیگ ملت‌ها و مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: فدراسیون برای تمام بازیکنان ملی‌پوش هزینه می‌کند تا در رده‌های مختلف برای تیم ملی به میدان بروند، این بازیکنان سرمایه‌های والیبال ایران محسوب می‌شوند و باید دین خودشان را به تیم ملی ادا کنند. برای من برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه بازیکن خسته شده یا دیگر دوست ندارد در تیم ملی بازی کند قابل درک نیست. هر بازیکن در هر رده سنی، باید گوش به فرمان کادر فنی باشد و به دستورات آن‌ها عمل کند. در لیگ ملت‌ها و همانطور قهرمانی آسیا برخی بازیکنان به دلیل مصدومیت نتوانستند حضور پیدا کنند که این موضوع پذیرفتنی است، اما اگر بازیکن به دلیل نامشخصی از حضور در تیم امتناع کند، باید این مسئله از سوی فدراسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

نباید نگران پشت کردن بازیکنان به تیم ملی باشیم

حسینی تأکید کرد: والیبال ایران بازیکنان باکیفیت زیادی دارد و چنانچه هر بازیکنی به تیم ملی پشت کند نباید نگران شویم، چرا که برای همه، بازیکنان جایگزین وجود دارد. در سالیان قبل اشتباهی به اسم جوانگرایی رخ داد، در آن زمان خیلی از نخبگان و بازیکنان پا به سن گذاشته که می‌توانستند تا سال‌ها برای تیم ملی بازی کنند، به خاطر این موضوع کنار گذاشته شدند. بازیکنان جوان وقتی در سن پایین به پیراهن تیم ملی می‌رسند، احساس غرور به آن‌ها دست می‌دهد. آن‌ها وقتی خسته می‌شوند خیلی راحت قید حضور در تیم ملی را هم می‌زنند، اگر این بازیکنان برای پیراهن تیم ملی بجنگند، قدر آن را بیشتر می‌دانند. به نظرم این یک معضل در والیبال ایران است.

برخی قدر پیراهن تیم ملی را نمی‌دانند

حسینی گفت: من در اوج روزهای والیبالی به خاطر سن و سال کنار گذاشته شدم. در حالی که باتوجه به آمادگی بدنی تا سال‌ها می‌توانستم والیبال بازی کنم. تیم ملی جای بازیکنان شایسته است و صرفاً به خاطر سن و سال نباید بازیکنی کنار گذاشته شود. افرادی که قدر پیراهن تیم ملی را می‌دانند و به لحاظ فنی آمادگی بالایی دارند باید در ترکیب تیم حضور داشته باشند. وقتی بازیکن خیلی راحت به تیم ملی دعوت می‌شود، پس از مدتی به خاطر فشار مسابقات و تمرینات خیلی راحت هم قید حضور در آن را می‌زند و به تیم ملی کشورش پشت می‌کند. درست است بازیکن یک ماه و نیم از خانواده دور و زیر بار فشار مسابقات است، اما برخی مشکلات باید درون خانواده حل و فصل شود نه اینکه بازیکن از حضور در تیم ملی انصراف دهد.

افشاردوست از والیبال دور نبود

ملی‌پوش سابق والیبال در مورد جدایی افشاردوست از تیم ملی گفت: او سال‌هاست در والیبال بوده و با علم روز این رشته آشناست، افشاردوست جز کمیته مربیان آسیا و مدرسین فدراسیون والیبال است، بنابراین او از والیبال دور نبوده که برخی نسبت به آن واکنش نشان دادند. واقعاً حیف بود چنین فردی با این رزومه کاری کنار برود. او اهل جا زدن نبود و اینکه چه مسائلی باعث شد از حضور در تیم ملی انصراف بدهد باید بررسی شود. تیم ملی مسابقات مهمی پیش رو دارد، رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی ارومیه برای ما مهم است و نباید اجازه دهیم کاپ از ایران خارج شود، حضور فردی مثل افشاردوست در این مسابقات می‌توانست به تیم کمک کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    فدراسیون 20سال والیبال رابه عقب کشید
  • وجدان بیدار IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    حرومه حتی یک ثانیه به تماشای بازی تیم با این کادر و بازیکنان بی غیرت و خائن اختصاص بدیم. بهترین راه حل = کنار گذاشتن رئیس فعلی فدراسیون والیبال + این کادر و کلیه ی بازیکنان بی غیرت که با حقارت به آمریکا رفتند! و جایگزین کردن کادری قوی و بازیکنانی مستعد با غیرت و شرف ایرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس