کد خبر 1511815
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
تخریب یک مسجد در انفجار انتحاری در پاکستان

انفجاری انتحاری مسجدی در شمال غرب پاکستان را هدف قرار داده و به کشته شدن یک افسر پلیس منجر شد.

به گزارش مشرق، پلیس استان خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان اعلام کرد، یک بمب‌گذار انتحاری امروز سه‌شنبه هنگام تلاش یک مامور پلیس برای دستگیر کردنش خودش را در مسجدی منفجر کرده و باعث کشته شدن این مامور شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سلیم خان، یک فرمانده پلیس پاکستان گفت، عامل این انفجار انتحاری زمانی که تحت تعقیب پلیس بود تلاش کرد تا در داخل این مسجد واقع در منطقه «خیبر» پنهان شود.

این مقام پلیس پاکستان بیان کرد، هیچ نمازگزاری در مسجد هنگامی که عامل انتحاری در آنجا پنهان شد حضور نداشت. او افزود، که انفجار باعث فروریختن سقف این مسجد شد.

گروه شبه‌نظامی تحریک طالبان پاکستان سال گذشته میلادی اعلام کرد آتش‌بسی که چندین ماه با دولت اسلام‌آباد برقرار کرده بود را پایان می‌دهد. پس از این اعلامیه، خشونت‌های عوامل شبه‌نظامی در پاکستان تشدید شد.

طالبان پاکستان گروهی مجزای از طالبان افغانستان اما متحد با آن است.

این مسجد به نام مسجد «اهل حدیث» در منطقه «علی مسجد» در 45 کیلومتری شهر پیشاور پاکستان در مجاورت جاده ترانزیتی بین‌المللی بین پاکستان و افغانستان که به گذرگاه مرزی تورخم می‌رسد قرار داشت و به تازگی نوسازی شده بود.

پلیس پاکستان یک نفر را که به عنوان هماهنگ کننده این عامل انتحاری شناسایی شد، دستگیر کرد.

این حادثه از سوی برخی از چهره های مطرح سیاسی پاکستان محکوم شد.

«مشتاق احمد»، سناتور حزب جماعت اسلامی پاکستان در توئیتی در واکنش به این انفجار نوشت: «تا کی خون سربازان ما و خون افسران پلیس ما قرار است ریخته شود؟ تا کی قرار است فرزندان ما گریه کنند؟ چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟»

او گفت: «مناطق قبیله‌ای پاکستان به ویژه منطقه خیبر در آستانه بدترین ناآرامی‌ها قرار دارند و سازمان‌های دولتی باید به این وضعیت پاسخ دهند.»

«افتخار حسین»، رهبر حزب عوامی ملی پاکستان گفت: «تداوم تروریسم در حوزه خیبر پختونخوا در حال تبدیل شدن به یک کشتار است. اگر پلیس در آنجا امنیت ندارد پس دیگر چه کسی امنیت خواهد داشت؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس