سجادی نمایه

در فاصله کمتر از ۲ ماه تا آغاز بازی‌های آسیایی، دولت بی تفاوت به اهمیت این بازیها و تأثیر رنگِ مدال های ورزشکاران اعزامی به چین، در تعیین عیار عملکرد سیزدهمین دولت ایران، ظاهراً خنثی عمل می کند.

سرویس ورزش مشرق - چند روز پیش بود که چند تن از نمایندگان مجلس با قاطعیت اعلام کردند که براساس توافق با دولت قرار است سیدحمید سجادی برکنار و وزیر جدید معرفی شود و از سوی دیگر نیز روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان و معاون پارلمانی رییس جمهور با تکذیب این موضوع اعلام داشت که قرار نیست جابجایی در این وزارتخانه صورت پذیرد. اما با انتشار چند خبر غیر رسمی از نامه استعفای سجادی به رئیس جمهور و تایید تلویحی خود سجادی در رابطه با تشدید بیماری اش، شائبه کنار رفتن قهرمان سابق دوومیدانی کشور از صندلی وزارت بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.

صرفنظر از تبعات این فضای سست و بلاتکلیف در مدیریت ورزش کشور که همه امور را تحت الشعاع قرار داده و باعث از هم گسیختن شیرازه وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن نابسامانی در امور فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها شده است، وضعیت حضور کاروان های ورزشی ایران در بازی های آسیایی و پارآسیایی هانگژو که طی دو ماه آینده اتفاق خواهد افتاد نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و معلوم نیست با این اوضاع آشفته مدیریتی، چه سرنوشتی قرار است برای ورزشکاران ایران در این رویداد مهم قاره آسیا رقم بخورد.

در ادامه مروری بر عملکرد سجادی در دوران تصدی وی در وزارت ورزش داشته ایم:

بین وزرای دولت سیزدهم، سیدحمید سجادی آخرین کسی بود که در نهایت سکان هدایت وزارتخانه ورزش و جوانان را در شهریور ۱۴۰۰ با رای نه چندان مطمئن (با کسب ۱۶۵ رای موافق و ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع) در دست گرفت اما ظاهراً اما و اگرها در رابطه با انتخاب شدن حمید سجادی و مشکلاتی که در این مدت در ادارۀ وزارتخانه تحت امرش داشته همچنان پابرجاست.

دریافت ۳ کارت زرد طی ۱۹ ماه!

حمید سجادی در تاریخ سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ پس از دریافت ۱۶۵ رای موافق همراه با ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع به عنوان وزیر ورزش معرفی شد. اما همین وزیر در فاصله کمتر از یک سال به مجلس فراخوانده شد تا اولین کارت زردش را در تاریخ یازدهم مرداد ماه ۱۴۰۱ از نمایندگان مردم دریافت کند. او در ادامه و در تاریخ سیزدهم دی ماه سال ۱۴۰۱ نیز بار دیگر از سوی نماینده اهواز(مجتبی یوسفی) مورد سوال قرار گرفت و باز هم نتوانست نمایندگان را قانع کند و دومین کارت زردش را هم دریافت کرد.

بلاتکلیفی ورزش کشور کمتر از ۲ ماه تا بازیهای آسیایی/ گزینه‌هایی ضعیف‌تر از سجادی در راه وزارت ورزش!؟

سجادی که در این حد فاصل با چالش‌های متفاوتی دست به گریبان بود بار دیگر در تاریخ بیست و نهم خرداد ماه سال جاری از سوی مجلس کارت زرد سوم را هم دریافت کرد!

این بار روح الله نجابت پیرامون علت بی‌عدالتی در توضیح زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور، سوالاتی را مطرح کرد که در نهایت وزیر نتوانست نمایندگان را با پاسخ‌هایش قانع کند تا سومین کارت زرد را هم بگیرد. سه کارت طی ۱۹ ماه!

مشکلات جانبی به ویژه استقلال و پرسپولیس

اما در این مدت مسائل مختلفی هم گریبان وزیر ورزش را گرفته بود. یکی از موضوعات مهم و پر بحث(که به واسطه فوتبالی بودنش بیشتر دیده شد) موضوع مالکیت سرخابی‌ها بود. بحث صدور مجوز حرفه‌ای AFC و خروج ۲ باشگاه از نظارت مستقیم یک ارگان دولتی. ورود سازمان خصوصی سازی و صحبت از حضور وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان مالک جدید باشگاه استقلال، تنش‌های زیادی را در این ارتباط برای ۲ باشگاه قرمز و آبی پایتخت ایجاد کرد.

بلاتکلیفی ورزش کشور کمتر از ۲ ماه تا بازیهای آسیایی/ گزینه‌هایی ضعیف‌تر از سجادی در راه وزارت ورزش!؟

*تغییرات مدیران سرخابی!

تغییرات پرحرف و حدیث پیاپی مدیران، به ویژه در باشگاه استقلال از جمله مواردی بود که در چند نوبت صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد.

*سرپرستان معاونت های وزارتخانه!

یکی دیگر از معضلات این مدت در حوزه ورزش و جوانان معاونت‌های وزارتخانه بود که تقریباً اغلب آنها با سرپرست اداره می شد و سجادی علاقه چندانی برای صدور حکم رسمی انتصاب برای کسی نداشت. افرادی که هنوز هم به همان شکل مشغولند!

*بلاتکلیفی مجامع انتخاباتی فدراسیون ها

مشکل خسته کننده دیگر نیز به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون‌های مختلف بود که البته شاهدیم در طول ماه های اخیر و روزهای گذشته مجامع انتخاباتی چند فدراسیون ظاهراً با عجله برگزار شده است. همه این موارد موجب شد تا در نهایت عملکرد کلی وزارت ورزش بیشتر زیر سوال برود.

نمرۀ پایین کارشناسان به قهرمان خوشنام

در آستانه ۲ ساله شدن حضور حمید سجادی و ریاستش بر وزارت ورزش و جوانان مروری بر اظهار نظرهای اغلب کارشناسان ورزشی مشخص می‌کند او گرچه جزو قهرمانان با اخلاق و خوشنام ورزش ایران در رشته دوومیدانی بوده اما به لحاظ کار عملی در حیطه وزارت ورزش و جوانان آنطور که باید و شاید نمره مطلوبی نمی‌گیرد.

بلاتکلیفی ورزش کشور کمتر از ۲ ماه تا بازیهای آسیایی/ گزینه‌هایی ضعیف‌تر از سجادی در راه وزارت ورزش!؟

استیضاحی که اعلام وصول هم شد اما...

پس از دریافت کارت زرد دوم حمید سجادی از مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش همچنان زیر ذره‌بین نمایندگان مجلس بود تا آنجا که حول و حوش اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۱ موضوع استیضاح حمید سجادی نیز مطرح و در نهایت خبر اعلام وصولش هم منتشر شد. اما در روزهای ابتدایی اسفند و در شرایطی که نمایندگان مجلس خود را آماده استیضاح وزیر ورزش می کردند در یک حادثه دلخراش هلیکوپتر حامل وزیر ورزش (که به منظور افتتاح چندین پروژه ورزشی در سیرجان از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌رفت) بر اثر نقص فنی دچار حادثه شده و سقوط کرد. عدم هوشیاری، خونریزی مغزی و جراحات سنگین سجادی باعث شد تا بحث استیضاحش نیز کم کم به دست فراموشی سپرده شود. او که چند روز اول بعد از سقوط شرایط نگران کننده ای را سپری می کرد سرانجام در تاریخ بیست و دوم اسفند ماه توانست در محل کارش حاضر شده و بار دیگر در آستانه فرا رسیدن سال ۱۴۰۲ زمام امور در وزارتخانه اش را در دست بگیرد.

اولین گمانه‌زنی‌های استعفا

در همان برهه (شب عید) خیلی‌ها گمانه زنی کردند که شاید حمید سجادی به خاطر همین سقوط و شرایط بد جسمانی‌اش از سمت خود استعفا کند اما هرگز چنین حرفی از سوی حمید سجادی مطرح نشد. این در حالی بود که با توجه به کارت‌های زرد قبلی که او از مجلس گرفت و بحث مالکیت سرخابی‌ها، همزمان با حذف استقلال از آسیا این موضوع بیشتر رنگ حقیقت به خود گرفت اما در نهایت آقای وزیر از سمت خود کنار نرفت. ادامه حضور سجادی همراه با انتقادهای شدید موجود هواداران باشگاه استقلال و از سوی دیگر تنش‌های بین سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و دارایی و مسائل مختلف دیگر در بحث کلان ورزش بود تا آنجا که بار دیگر در تاریخ بیست و نهم خرداد ۱۴۰۲ سال جاری وقتی به مجلس رفت تا بار دیگر سوال نجابت نماینده شیراز را پاسخ بدهد نتوانست نماینده‌ها را راضی کند و در نهایت با ۱۴۶ رای مخالف و تنها ۶۳ رای موافق همراه با ۶ رای ممتنع سومین کارت زرد خود را هم از مجلس دریافت کرد تا موضوع عدم توان اداره وزارت ورزش از سوی منتقدان به عملکرد حمید سجادی جدی‌تر از قبل پیگیری شود.

بلاتکلیفی ورزش کشور کمتر از ۲ ماه تا بازیهای آسیایی/ گزینه‌هایی ضعیف‌تر از سجادی در راه وزارت ورزش!؟

کارت چهارم به شایعۀ استعفا انجامید

در هفته های ابتدایی تیر ماه بار دیگر اسم سجادی برای کاندیدا شدن جهت دریافت کارت زرد چهارم مطرح بود. مرور اخبار رسانه‌های سیاسی و ورزشی حاکی از آن است که در تاریخ هفدهم تیرماه برای اولین بار شایعۀ استعفای حمید سجادی در رسانه‌ها منتشر شد. این شایعه بلافاصله از سوی روابط عمومی وزارت ورزش تکذیب شد اما درست ۹ روز بعد در تاریخ بیست و ششم تیر ماه بار دیگر خبر استعفای سجادی از تصدی گری وزارت ورزش توسط خبرنگاران و رسانه‌های مختلف منتشر شد که این بار نیز رسانه رسمی وزارتخانه بلافاصله اقدام به تکذیب آن کرد. تکذیبی همراه با تهدید به شکایت!

سجادی: وضعیت جسمی‌ام را به رییسی گفتم

اما روز دوم مرداد ماه جاری خبرگزاری وابسته به دولت (ایرنا) در خبری اعلام کرد حمید سجادی تاکنون دو بار استعفای خود را تقدیم به رئیس جمهور کرده تا از سمت خود کناره‌گیری کند اما باز هم این موضوع از سوی روابط عمومی وزارتخانه تایید نشد تا اینکه سرانجام حمید سجادی روز سوم مرداد در گفتگو با خبرنگاران موضوع استعفایش را تلویحاً تایید کرد و گفت: «در سه چهار روز گذشته حالم بد بود و عمل جراحی انجام دادم. شرایطم را در گزارشی خدمت رئیس جمهور توضیح دادم و اعلام کردم نیاز به درمان دارم. تصمیم گیری با رئیس جمهور است. فعلا انجام وظیفه می‌کنم و منتظر تصمیم رئیس جمهور هستم».

بلاتکلیفی ورزش کشور کمتر از ۲ ماه تا بازیهای آسیایی/ گزینه‌هایی ضعیف‌تر از سجادی در راه وزارت ورزش!؟

جهرمی: سجادی به استراحت نیاز دارد

امروز(چهارشنبه ۴ مرداد) نیز پس از خروج اعضای هیئت دولت بهادری جهرمی در گفتگو با رسانه‌ها عنوان کرد: «پس از سقوط بالگرد وزیر ورزش، ایشان به دلیل نیاز به استراحت و افزایش طول دوره درمان استعفای خود را تقدیم رئیس محترم جمهور کرده اما هنوز رئیس جمهور تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده است».

هشدار! شروع بازیهای آسیایی نزدیک است

به گزارش مشرق، نکته حائز اهمیت در این بین بحث فاصله کم باقیمانده تا آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو است. بازی‌هایی که قرار است از تاریخ اول مهر ماه در کشور چین با حضور کاروان بزرگ ورزشی کشورمان، اعزامی به آن رقابت‌ها استارت بخورد. با احتساب روزهای باقیمانده تا افتتاحیه (از حالا حدوداً ۲ ماه) تا آن زمان فرصت باقیست اما عجیب اینکه دولت هیچ تصمیمی برای معرفی جایگزین حمید سجادی نگرفته است!

بلاتکلیفی ورزش کشور کمتر از ۲ ماه تا بازیهای آسیایی/ گزینه‌هایی ضعیف‌تر از سجادی در راه وزارت ورزش!؟

بازیهای آسیایی؛ شمشیر دودَم!

قطعا رییس جمهور و همراهانش در دولت می دانند نتایج مثبت یا منفی کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی چه تأثیر مهمی در کارنامه دولتشان خواهد داشت. بازی‌هایی که نتایج خوب و بدش ممکن است همچون شمشیر دودَم یا بدنۀ دولت را زخمی کند یا منتقدان دولت رییسی را از سر راه بردارد! اما باعث تعجب است که به نظر می رسد کمترین دغدغه ای از سوی دولت برای به حرکت درآوردن چرخ ورزش وجود ندارد و حالا در بهبوهه انتقادها به عملکرد وزارت ورزش و جوانان موضوع واردات خودروهای کارکرده در دستور جلسه هیأت دولت قرار می گیرد ولی کسی توجهی به مهمترین رویداد ورزشی آسیا آن هم پس از دوران کرونا ندارد.

گزینه‌های جانشینی قوی نیستند

یادآور می‌شود؛ در این بین رسانه‌های دور و نزدیک به دولت از چندین فرد سیاسی به عنوان گزینه‌ های جانشینی حمید سجادی نام می‌برند که البته با مرور تجربیات ورزشی و سوابق اجرایی شان در امر ورزش، مشخص می کند در صورت واقعیت، شاید اگر حمید سجادی در این سمت باقی بماند قطعاً عملکردی به مراتب بهتر از گزینه‌های جایگزین مطرح شده برای خودش داشه باشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    5 3
    سجادی با انتخاب دوباره تاج*** نشان داد چقدر کفایت دارد
    • جمشید IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      2 3
      یه وزیر زن بزارین
    • وطن پرست DE ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      بعد از اقازاده سالاری٬ به جنسیت سالاری وارد داریم می شیم. یکی بزارید ادم باشه. زن یا مرد بودنش مهم نیست.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    5 4
    با کمال احترام من به آقای رئیس رای دادم و از سر ناچاری چون نامزد بهتری وجود نداشت
    • حاجی از سه راه جوبشور IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      1 4
      عزیزدل بدون تابعیت و شناسنامه ایرانی نمیتوانی رای بدهی. شوخی نکن
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      6 7
      خیلیا هم به آقای رئیسی رأی دادند اما نه از سر ناچاری.چون واقعا" شایسته احراز این منصب بود و هست وعملکرد 2 سال ایشان نشون میده در بسیاری از جهات عملکرد مثبت و رو به پیشرفتی داشته و هرچند خرابیها و آثار سوء ناشی از اقدامات و سیاستهای غلط حسن روحانی و اطرافیانش در طول 8 سال نقش بسیار مهمی در جلوگیر از به ثمر نشستن نتایج مثبت اقدامات دولت سیزدهم داشته است اما قطع به یقین اثرات مثبت سیاستها و برنامه ها و اقدامات آقای رئیسی در میان مدت و طولانی مدت به بار خواهد نشست.
    • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      0 2
      ریس جمهور در مورد بورس باید پاسخگو باشد
  • علی IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    17 0
    تا به کی باید ورزش از بودجه دولتی استفاده کند بیکاری و تورم امان مردم را بریده باشد،جرا ورزش نمیخواهد به درامدزایی فکر کند 300 ملیاردتومان پولی که به استراماچونی دادید خرج ورزش مناطق محروم تهران می کردید
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    2 2
    رئیسی نشون داد خیلی محتاط عمل میکنه خوب نیست
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    5 2
    یه سفره ای پهنه همه دورش نشستن
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    5 3
    دولت رئیسی هم مثل روحانی مفتضحه و مجبوره
  • حاجی از سه راه جوبشور رُم IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 7
    بهترین وزیر ورزش سلطانی بود زمان روحانی کاش دوباره بیاد، حالا تندروها گرچه ایراد میگرفتن طرف اصلا ورزشی نبوده
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    3 2
    یه رپرتاژ اگهی کامل و سفارشی برای سجادی! سجادی صفره برای ورزش یامین پور بهترین گزینه است که ورزش بشه تراز جمهوری اسلامی یا یکی مثل ایشون
  • رضا IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    4 1
    مطمئن باشید که ضعیف تر از باباحمید پرسپولیسی ها در ورزش کشور وجود ندارد.
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    3 2
    وزیر معرفی نکنید شاید این دوره بهتر نتیجه بگیریم.
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 1
    همینه که می بینید
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    6 2
    کل دولت بلاتکلیفه فقط ادای کار کردن رو درمیاره
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      دولت گیج و سردرگم اصلا نمیدونه داره چیکار میکنه،مثلا واسه همین بورس ریئسی به خاندوزی دستور میده بورس شفاف باید بشه خوب این که وظیفه ذاتی اش هست دیگه نیاز به شو نیست
  • حاجی از سه راه جوبشور رُم IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 2
    این وزرات خانه را منحل و بودجه اش را به برجام اختصاص داده شود. ورزش مورد نیاز نیست و لوکس می باشد
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    4 0
    آقای رییسی ‌وزراییکه انتخاب کرده هم مانند خودش هست
  • اسماعیل IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    5 0
    باکمال احترام ورزش مخصوصا فوتبال چرا باید به اقتصاد بیت المال ضرر بزنه آیا همه مردم راضی هستند میلیاردها برای فلان مربی هزینه بشه؟؟
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    3 2
    چرا رئیسی نسبت به عملکرد وزرای خودش اینطور منفعل و بی تفاوت است واقعاً خیلی عجیبه !
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 1
    چون گزینه خیلی مطمئنی برای جایگزینی وزیر فعلی وجود نداره این کار ریسک بزرگیه. لااقل وزیر حاضر گزینه مطلوب خود ورزشی ها بوده و به این لحاظ نمیتونن خیلی شاکی باشن. اما اگر وزیر بعدی نتونه رضایت همه رو جلب کنه که به احتمال زیاد نمیتونه، اونوقت رئیس‌جمهور رو مسئولش می دونن نه مجلس یا حتی معاون اول رو.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    2 1
    عالی، بورس محل عقده گشایی شرکت های دولتی نفتی و بانکی و هلدینگ ها شده است و مشخصا با تصمیمات هیئت دولت با اهرم مردم مقابله می کند . شفافیت و نظارت بر شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی غول جدید زندگی اقتصادی در جمهوری اسلامی است
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 1
    دولت فشل وشعار گنده گو ولی در واقع پهلوان پنبه
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 1
    شرکت های دولتی نفتی و بانکی و هلدینگ ها با کاهش حجم مبنا با اندک پول کلان خون (از نظر سرمایه افراد عادی ، بسیار زیاد) باعث تغیرات ناعاقلانه چهل الی پنچاه درصدی در شرایط نزولی بازار و سپس با افزایش قیمت دلار یا توجه به تورم و ارائه معاملات اختیار باعث نوسان های چند صد درصدی می شوند . این مردانگی نیست این اسلامی نیست این باعث نابودی دین و مراجع می شود این باعث بی اعتمادی به علما و سرداران می شود این بدتر از سرمایه داری است . سرمایه های مردم را در فصل کار و تابستان نابود نکنید به اقتصاد بی رحم و بدتر از سرمایه داری تشویق نشوید
  • بوقچی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    ظریف چطوره؟
    • سید متین محمدی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 1
      به نظر من آقای علی رضا دبیر باید وزير ورزش شوند
  • حامد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    چند ماهه به علت سقوط هلیکوپتر از کار افتاده شده و نمی تونه کار کنه. وزار اموزش و پرورش هم این جوره. ماه ها وزیر نداشت. در نهایت فرد ضعیفی اومد کلی ضربه زد. بعد از مفلوک و شرمنده کردن معلمان در شب عید و داغون کردن وضعیت مدارس دولتی کنار رفت. باز هم طول کشید تا وزیر بعدی بیاد که ضعیف تر از قبلیه و اونم نیونده رفت سفر حج!
  • انقلابی منطقی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    دولت مگه وزیر قوی هم داره!!؟
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    تعطیل کنید این وزارتخانه را . مایه فساد است تا پرورش جسم ...خودمون قول میدم روزی 24ساعت پیاده روی کنیم
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    مهمترین دلیل اشتباه بودن تغییر وزیر ورزش، نزدیکی زمان مسابقات آسیایی است. بنظر من بهتره این موضوع از اولویت های دولت خارج بشه. مجلس میتونه استیضاح کنه و مسئولیت عواقبشم بپذیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس