مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد

مراسم اقامه عزای سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران شهیدش، به میزبانی رئیس جمهور و با حضور جمعی از مردم و مسئولان، در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.  

به گزارش مشرق، شب گذشته (چهارشنبه ۴ مرداد) هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی (ع) مراسم اقامه عزای سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش، به میزبانی آیت الله رئیسی و با حضور جمعی از مردم و مسئولان در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

آیین سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا هم‌زمان با شب تاسوعای حسینی، همچون سال‌های گذشته، به میزبانی دکتر سید ابراهیم رئیسی و با حضور تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور، جمع کثیری از کارکنان و مدیران نهاد ریاست جمهوری و گروهی‌هایی از مردم در مسجد سلمان فارسی برگزار شد.

در نخستین شب اقامه عزای حسینی در نهاد ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی به ذکر فضائل امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت و یاران باوفای ایشان پرداخت و حاضران با مداحی سید مجید بنی‌فاطمه به سینه‌زنی پرداختند.

گفتنی است مراسم مشابهی نیز ظهر دیروز (چهارشنبه) در همین مکان (مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری) با حضور رئیس جمهور برگزار شده بود که آیت الله رئیسی در این مراسم شناخت صحیح فلسفه قیام امام حسین (ع) و عاشورا را رمز ماندگاری این حرکت عظیم در طول تاریخ عنوان و تصریح کرد: آنچه در عاشورای سال ۶۱ هجری از سوی امام حسین (ع) به نیت جهل‌زدایی، فسادستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و در مسیر اصلاح امت صورت گرفت، درباره مسائل جهان امروز نیز دلالت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولیت‌های امروز امانات الهی در دستان ما هستند، تصریح کرد: یکی از شئونات مهم مسئولیت‌پذیری عبور نکردن از کنار مسائل بدون چاره‌اندیشی است.

رئیسی با اشاره به اینکه در نگاه عموم مردم نهاد ریاست جمهوری در رأس دیگر سازمان‌های اجرایی کشور است، تصریح کرد: صداقت، پاکی، تقوای الهی، رویکرد جهادی و تحولی و گره‌گشایی، انتظارات به‌حق مردم از این نهاد است که باید تلاش کنیم در این راستا و در انجام وظایف خود کارنامه درخشانی به‌جا بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس