اذعان واشنگتن به حضور رسمی نظامیان آمریکایی در اوکراین

یک مقام امنیتی ارشد کاخ سفید می‌گوید با اینکه نظامیان آمریکایی در اوکراین حضور دارند اما به هیچ وجه در جنگ با روسیه مشارکتی ندارند.

به گزارش مشرق، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه جمعه به حضور رسمی نظامیان آمریکایی در اوکراین اذعان کرد.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید، برای گریختن از واکنش مسکو به این اعتراف، مدعی شد با اینکه نظامیان آمریکایی در اوکراین حضور دارند اما به هیچ وجه در جنگ با روسیه مشارکتی ندارند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت: «نیروی نظامی آمریکا در اوکراین حضور دارد اما در درگیری‌ها شرکت نمی‌کنند و از عملیات همکاران محلی (نظامیان اوکراینی) نیز پشتیبانی نمی‌کنند».

این مقام آمریکایی بعد از مواجه‌شدن با اصرار خبرنگار درباره کوچکترین مشارکت نظامیان این کشور در جنگ اوکراین با روسیه، ادعا کرد: «من به شما اطمینان می‌دهم که هیچ یک از آنها در عملیات نظامی شرکت نکرده یا در میدان نبرد به همراه سربازان اوکراینی حضور ندارند».

طبق این گزارش، کربی ادامه داد: «رئیس جمهور [جو بایدن] به صراحت گفته است که نیروهای آمریکایی در اوکراین نخواهند جنگید. آنها این کار را نکرده و نخواهند کرد».

وی مجدداً تأکید کرد که خدمه نظامی آمریکا در اوکراین برای محافظت از سفارت واشنگتن در کی‌یف حضور داشته، در دفتر وابسته نظامی کار می‌کنند و در آنجا ممیزی تجهیزات دفاعی را انجام می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شمعون از سه راه جوبشور رُم IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    چه خوب. ارباب و غلام در کنار هم سقط می شوند. خخخ
  • عمیر IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    شماها هم اگر طعم کوکائین اوکراینی را چشیده بودندی، مثل من طرفدارش شد کرتاهه، ملگ بل روشیه، درود شد با اوگیراین💙💛🤧
  • عمیر IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    بابای من هم در آنجا حضور داشت و به دست روسیه کشته بید. نه برای جنگ بلکه تجارت کوکائین. درود بر اوگیراین
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    مایه شرمندگی است کهنه سربازان بازنشسته ارباب در انجا باشند و شما هنوز نشسته***وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    خیلی هم عالی!! پس از این تعداد کشته های سربازهای اوکراینی کوکائینی چند درصدشون یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش مزدور هستند، خوب خدارو شکر، خبر خوبی بود!!!
    • از شهرستان سراب IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      0 0
      درود بر شما. خوب گفتید
    • نادر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      امروز یه عکس از وزیر دفاع روسیه با رهبر کره شمالی توی روزنامه ها زده بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس