مسکو: رسانه‌های آمریکایی زوال ذهنی بایدن را نادیده می‌گیرند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رسانه‌های آمریکایی این واقعیت را که توانایی ذهنی رئیس‌جمهور ایالات متحده رو به وخامت است، نادیده می‌گیرند.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رسانه‌های آمریکایی واقعیت وضعیت رو به وخامت توانایی ذهنی جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده را نادیده می‌گیرند.

این دیپلمات ارشد روس در مصحبه اختصاصی با شبکه روسی «راشا تودی» گفت: بایدن در حضورهای عمومی به برخی سوالات واکنش مناسبی نشان نمی‌دهد. یا اصلاً به آنچه به او گفته می‌شود یا از او پرسیده می‌شود، واکنش نشان نمی‌دهد. او درباره کسانی که مقابلش هستند، گیج می‌شود.

موضوع سلامتی بایدن را مصاحبه‌کننده مطرح کرد و گفت بایدن برخی با برخی مشکلات مواجه است که احتملاً به سن زیاد او مرتبط است، زاخارووا ارتباط این موضوع با سن را رد کرد و گفت «یک مرد در سنین سالمندی می‌تواند معقول باشد و یک مرد جوان و متناسب به لحاظ جسمانی می‌تواند کندذهن باشد.

وی ضمن تایید تجربه سیاسی بالای بایدن در ۸۰ سالگی، اما گفت افراد دور و بر او باید به دقت اعمال او را در بین جمع مدیریت کنند و وضعی ممکن است حتی در یک موقعیت خصوصی جدی‌تر باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «متاسفانه، برای مردم پیش می‌آید. اما وقتی رهبر ایالات متحده...یک فرد مرده را در بین حضار می‌ببیند ترسناک است». او ظاهراً به رویدادی در اواخر سپتامبر اشاره می‌کرد که بایدن در یک سخنرانی پرسید «جکی والروسکی» عضو فوت شده کنگره کجاست. این در حالی بود که این قانونگذار آمریکایی ماه قبل از آن در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داده بود.

حامیان بایدن تردیدها درباره آمادگی ذهنی او برای تصدی ریاست‌جمهوری در دور دوم که او اعلام نامزدی کرده را رد می‌کنند. بایدن در صورت پیروزی در پایان دو دور ریاست‌جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد. زاخارووا در اشاره به این افراد گفت: باید با خودشان درباره وضعیت صادق باشند و دستکم از صحبت درباره آن نترسند.

رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا همچنان بزرگ‌ترین امید دموکرات‌ها در انتخابات آتی مقابل جمهوری‌خواهان است اما شرایط جسمی و ذهنی وی به عامل نگرانی در بین برخی اعضای این حزب تبدیل شده است.

از آغاز ریاست‌جمهوری، لغزش‌های کلامی و رفتاری این سیاستمدار کهنه‌کار که از آن به گاف‌ تعبیر می‌شود، شتاب بیشتری گرفت و در مارس ۲۰۲۱ دو ماه بعد از ورود به کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا سه بار هنگام بالا رفتن از پله‌های «ایر فورس وان» (هواپیمای مخصوص ریاست‌جمهوری آمریکا) زمین خورد.

گاف‌های جو بایدن بارها باعث تمسخر او در فضای مجازی شده و در عین حال خوراک تغذیه‌ای خوبی برای جمهوری‌خواهان به رهبری دونالد ترامپ فراهم کرده که می‌خواهند از آن به نفع خود استفاده سیاسی کنند. ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ که با لقب «جوی خواب‌آلود» بایدن را صدا می‌کرد، گفته بود «این آدم نمی‌داند کجاست. نمی‌داند زنده است (یا مرده)».

«دیلی سیگنال» وب‌سایت خبری محافظه‌کار آمریکایی ۲۰ ژوئیه در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد حتی متحدان رسانه‌ای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نهایت به وخامت اوضاع او اذعان می‌کنند. این وبسایت به گزارش «پالتیکو» استناد کرده که در آن به برخی تغییرات در عادات بایدن متناسب با سن او پرداخته شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    امریکایی ها اگه خودشون زوال عقل نداشتن این دیوانه رئیس جمهورشون نبود!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    مثل رسانه های روسیه که زوال عقلی پوتین رو نادیده می گیرن
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    سرکار خانم زاخارووا، چه انتظاری از یک مشت یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش دارینا!! اینها همشون دائم سیگاری بدست تو عالم هپروتن اصلا نمیفهمن اون بایدن بود با اسپارتاکوس دست می‌داد یا پسر شجاع با بن لادن!! خخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس