به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ژئوپلیتیک رسانه، یکی از پست های خود را به موضوع فیلم باربی و این که مفهوم پدر و مادر شدن زن و مرد را نشانه گرفتهاست اختصاص داد و متن زیر را منتشر کرد:
طبق خلاصه نظر سردبیر نشریه The Post Millennial لیبی امونز در مورد فیلم بارب، فیلم باربی که با تبلیغات گسترده در حال اکران در سینماهای جهان است، نقدهای زیادی دربر داشته و خلاف انتظار بسیاری از منتقدان ظاهر شده است.
باربی در زمانی نهچندان دور باوجود تمام استانداردهای غلطی که درباره اندام القا میکرد، عروسکی بود برای تمرین مادری و اقناع غریزه مادرانگی در وجود دختربچهها. امّا در این فیلم، دقیقاً همین مفهوم دستکاری شده است؛ "بیارزش دانستن مادرانگی و مفهوم آن.
فیلم باربی؛ زن موفق و آگاه را زنی تنها معرفی میکند، بدون دوست، فرزند و حتی بدون همسر. و تأکید تمام فیلم بر این اصل است که تمایلات فطری زنانه، و حتی عشق، باعث ضعف و عقبماندگی است و نادیدهگرفتن این مسائل باعث رشد و موفقیت زن است!
حتی پارتنر شخصیت باربی در فیلم، شخصیتی کاملاً ناکارآمد و اضافی معرفی شده است.( در واقع تنها مردیست که در دنیای باربی عاشق اوست ولی جز یک شخصیت بیدست و پا هیچ جایگاهی در دنیای باربیها ندارد.)
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.