واکنش باشگاه استقلال به صدور مجوز حرفه‌ای پرسپولیس/ چرا فقط به باشگاه رقیب نگاه ملی می‌شود؟

یک مقام آگاه در باشگاه استقلال به کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور مدیران باشگاه‌ها برگزار شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «بسیاری از باشگاه‌ها بدهی‌هایشان را دادند، ولی دیر پرداخت کردند و نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند. یکی از این باشگاه‌ها استقلال بود. با مسئولان استقلال در این رابطه جلسه‌ای داشتیم و امکان دارد امروز هم نشستی برگزار کنیم. باشگاه استقلال ازجمله باشگاه‌هایی است که راغب هستیم مراحل مجوز حرفه‌ای را پشت‌سر بگذارد و مطمئنم سال آینده مجوز خواهد گرفت.» این درحالی است که استقلال به همین دلیل یعنی صادر نشدن مجوز حرفه‌ای خود از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دو فصل اخیر محروم شده تا این موضوع حسرت بزرگی را بر دل هواداران این باشگاه بگذارد.

از سوی دیگر آصفی، عضو سابق هیات‌مدیره استقلال که در کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای مسئولیت دارد هفته گذشته در مراسم سومین کارگاه قوانین رسانه‌ای در این خصوص اعلام کرده بود: «اگر تلاش ارکان فدراسیون و دوستان کمیته بدوی نبود، پرسپولیس هم از حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شد. در روزی که آخرین فرصت برای ارسال تیم‌ها به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، ساعت ۱۲ شب پرسپولیس از تعلیق درآمد آن هم درست در شب آخر که فرصت بیشتر نبود.»

مشکلات صدور مجوز حرفه‌ای

اتفاقی که هواداران استقلال را بدبین کرده و باعث شده تا آنها به سیاست یک بام و دو هوا در فدراسیون فوتبال انتقاد کنند. بر همین اساس و به بهانه صحبت‌های اخیر مهدی تاج، یک مقام آگاه در باشگاه استقلال درباره اینکه چقدر این احتمال وجود دارد که این باشگاه برای فصل آینده با حل مشکلات موجود بتواند، مجوز حرفه‌ای باشگاهی برای حضور در آسیا را کسب کند گفت: «درباره مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال اولین موضوعی که در این خصوص مهم و تاثیرگذار است و همیشه برایمان مساله‌ساز بوده این بوده که باید منابع مالی‌مان متناسب با مخارجی که داریم باشد. یعنی ما باید پول داشته باشیم که طلب بازیکنان‌مان را بدهیم و تا قبل از مهلت مشخص طبق قرارداد با آنها تسویه‌حساب کنیم و سایر بدهی‌ها را پرداخت کنیم. باید پول داشته باشیم تا ورزشگاه آزادی به ما قرارداد مورد نیاز را بدهد. باید پول داشته باشیم که بدهی‌های مالیاتی را پرداخت کنیم. بنابراین مباحث مالی مهم‌ترین مساله و بسیار تعیین‌کننده به‌شمار می‌رود. بعد از آن وارد سایر شاخصه‌های دیگر می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

صدرنشینی تراکتور، دومی پرسپولیس، مردودی استقلال و غیبت سپاهان در جدول بودجه‌ای

به‌طور مثال در بحث زیرساخت‌ها اگر ناظران afc برای بازدید به ایران بیایند بعد از بازدید از ورزشگاه آزادی شاید در نوشتن معیارهای خود تجدیدنظر کنند. پس باید درخصوص این ورزشگاه نیز فکری اساسی شود. بحث مالکیت هم مطرح است. در حالی گفته‌اند که مالکیت استقلال با وزارت اقتصاد و دارایی است اما عملا می‌بینیم که هنوز وزارت ورزش برایش تصمیم‌گیری می‌کند و هنوز همه‌کاره باشگاه وزارت ورزش است. البته این یک بحث کلان است و دست باشگاه و مدیران نیست و باید ببینیم در رده‌های بالای وزارت در این خصوص چه تصمیمی گرفته می‌شود. ما الان خیلی چیزهای ساده و پیش پا افتاده را نداریم. مثلا الان باید مدیرعامل و هیات‌مدیره جدید استقلال ثبت روزنامه رسمی شده باشند که هنوز این اتفاق نیفتاده است. سازمان لیگ مدام از ما می‌خواهد این مدارک را ارسال کنیم اما هنوز ثبتی صورت نگرفته است. همچنین بورسی شدن شرکت استقلال یک‌سری الزامات را برای باشگاه به‌وجود آورده که در راه ثبت روزنامه رسمی گویا این امر تاثیرگذار واقع شده است. نمی‌دانیم این کار را باید باشگاه انجام بدهد یا وزارت اقتصاد و دارایی یا حتی خصوصی‌سازی، اما در هر صورت باید این کار هرچه سریع‌تر انجام شود؛ چراکه همه این مسائل در صدور مجوز حرفه‌ای شاخصه‌هایی مهم و تاثیرگذار به‌شمار می‌روند.»

برنامه‌های ما رد شد اما برای رقیب را پذیرفتند

وی ادامه داد: «در هر صورت شرایط بسیار سخت است اما ما مطمئن هستیم که پرسپولیس هم با ارفاق مجوز حرفه‌ای را دریافت کرده و نباید به این موضوع اصلا شک کرد. قطع به یقین بدانید که شرایط پرسپولیسی‌ها هم مثل ماست، البته نه به بدی ما اما مسلما تراز آنها هم منفی بوده و صورت‌های مالی‌شان زیان‌ده هستند. به‌طور مثال پیش از این گفته بودند شرکت‌های زیان‌ده باید در این خصوص توضیح بدهند که چه برنامه‌هایی دارند و مسلما برنامه‌هایی مشابه به یکدیگر را ما برای afc ارسال کردیم. این درحالی است که دلایل آنها قبول شده و دلایل ما رد شده است. مگر چنین چیزی می‌شود؟ آقای آصفی به این موضوع اشاره کردند که اگر تلاش ارکان فدراسیون و دوستان کمیته بدوی نبود، پرسپولیس هم از حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شد. شک نکنید ارکان فدراسیون به پرسپولیس کمک کردند تا مجوز حرفه‌ای را بگیرد و در آسیا باشد. هر دو تیم از باشگاه‌های پرطرفدار ایران هستند. نمی‌دانم چرا به یک تیم نگاه ملی می‌شود و به یکی دیگر اصلا توجهی ندارند، برای من هم جای سوال است. نمی‌دانم مشکل از اسم استقلال است یا چیز دیگری، واقعا خبر ندارم.»

فتح‌الله‌زاده چک را امضا نکرد تا آزادی را معرفی کنیم

این مقام آگاه درباره دلایل انتخاب ورزشگاه فولادشهر به‌جای ورزشگاه آزادی برای مسابقات آسیایی استقلال گفت: «ما در تهران هستیم و باید ورزشگاه‌مان را در تهران معرفی کنیم، اما در ثانیه آخر به یک باره اعلام کردند با ذوب‌آهن قرارداد امضا کنیم تا فولادشهر را معرفی کنیم. این در حالی است که ما برای بستن قرارداد با ورزشگاه آزادی چک هم داده بودیم، اما فتح‌الله‌زاده این چک که دو امضایی بود را درحالی که یک عضو هیات‌مدیره آن را امضا کرده بود، امضا نکرد تا کار به انتخاب ورزشگاه فولادشهر بکشد. همان زمان به‌خاطر همین امضا نتوانستیم ورزشگاه آزادی را معرفی کنیم و یکی از مواردی که باعث شد تا مدارک ما را رد کنند همین ورزشگاهی بود که معرفی کردیم اما آزادی درنهایت مجوز لازم را گرفت.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 2
    چرت نگو اون موقعی که صد میلیارد بیشتر خرج کردید صدا تون درنمیومد
  • هه IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 1
    پس یعنی همکاری شد تا در دقیقه نود مجوز صادر شود من بعنوان استقلالی خوشحالم که مشکل پرسپولیس حل شد ای کاش برای استقلال هم این اتفاق می افتاد البته استقلال تیم حکومتیه قطعا نباید مشکلاتش حل بشه!!!!!! پرسپولیس مردمیه ولی حکومت باید مشکلشو حل کنه!!!!!!
    • علی محمدی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      واقعا چقدر پر رو هستید ۱۳۰۰ میلیارد تومان رو هاپولی کردید قراردادهای نجومی بستید و به زمین و زمان بدهکارید اونوقت مقصر پرسپولیسه نه کیسه کش
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 2
    همین سیاستهای غلط چون حسادت و بدجنسی و لد ذاتی گردانندگان استقلال باعث گردیده به این روز بیفتند در حالیکه حسینی زاده تمایل داشت به استقلال بیاید حضرات با چندین میلیارد اضافه لسراغ خالدی پرسپولیس رفتند واو به تراکتور رفت حالا هم بجای تصفیه حساب با طلبکاران مدعی هستند چرا پرسپولیس حرفه ای شناخته شده استقلال نه بابا دست ازبدذاتی وحیادت بردارید ولفکراستقلاا لاشید
  • رضا IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    3 2
    بالاخره پرسپولیس تیم سوگلی وزارت ورزش و باباحمیدشون، آقا مهدی تاج، آقا خدادادافشاریان و 50 هزار هوادار است. اما استقلال بجز خدا و 85 میلیون هوادار ایرانی چیز دیگری ندارد!!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 2
    لعنت خدا بر کسانیکه برای استقلال کبیر سنگ اندازی می کنند.
  • پرسپولیس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 0
    پس کار کار خودیه یعنی فتح اله بنگی تیش به ریشه استقلال زده پول رو که وزارت واریز کرده نداده سودش چند برابر شده اونوقت میکن به پرسپولیس نگاه ملی شده آقایون پولو خوردن ندادن به باشگاه رقیب چه ربطی داره خشک مغزها یکم فک کنین درموعد مقرر پول پرداخت نشده مجوز نگرفتن تمام
  • وحید IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 2
    زیرا پرسپولیس ستاره های ملی داشته و خواهند داشت و بازیکنان پرسپولیس افتخار آفرین برای تیم ملی بوده اند و خواهند بود. پرسپولیسی ها تیم ملی را به جام های جهانی برده اند و خواهند برد.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 2
    آزادی رو برای لنگ گذاشته بودن کنار، مطمئنا نباید امضا میکرده!
  • محمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 2
    چرا ندادن ..برای اینکه هزاروسیصد میلیارد تو پرسپولیس هاپولی نشد ولیوان ابروش برای اینکه تو پرسپولیس به بازیکنی که پونصد میلیون هم نمی ارزه سی میلیارد تمدن برای اینکه مدیر عامل این تیم به چک رو سه بار با تیم حساب نمیکنه
  • جاسم الهویدی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    پولهای آسیایی پرسپولیس کجا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس