کاری نکنیم وقتی می‌رویم همه شیرینی پخش کنند/ رفتن سجادی روز بدی را رقم زد

رئیس فدراسیون جودو گفت: سجادی فردی بسیار متین، متواضع و پرکار بود اما شاید کابینه‌اش آسیبی جدی به او زد، امیدواریم دوستان سیاسی این اجازه را بدهند هاشمی خودش اعضای کابینه و معاونت‌هایش را انتخاب کند.

به گزارش مشرق، آرش میراسماعیلی پس از حضور در جلسه تودیع حمید سجادی، وزیر سابق ورزش و جوانان و معارفه کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه، اظهار داشت: باید به سجادی خسته نباشید و خداقوت گفت. این انتخاب اول رئیس جمهور برای وزارت ورزش بحق بود، زیرا سجادی فردی قهرمان، تحصیل‌کرده، ورزشی و... بود. همه ما نیز از این انتخاب حمایت کرده و خوشحال شدیم، اما اکنون متاسف هستیم از این بابت که شاید عملکرد کابینه‌ تحمیلی‌اش خوب نبود.

*آسیب‌ها و جنجال ها در معاونت قهرمانی وزارت باعث موضع گیری مجلس شد

وی افزود: اگر این اتفاق نمی‌افتاد و خودش تصمیم‌گیری می‌کرد شاید اتفاقات خوبی برای سجادی رقم می‌خورد و عملکرد بسیار خوب می‌شد. طبیعی است تنها گزینه تحصیل‌کرده و ورزشی به وزارت ورزش آمد و همه ما خوشحال شدیم، اما گروه‌های مختلف فشارهایی آوردند که شاید کابینه سجادی متعلق به خودش نبود. آسیب و جنجال‌هایی به ویژه در حوزه معاونت قهرمانی وجود داشت که سبب موضع‌گیری مجلس شد.

*امروز هم روز بد و هم روز خوب برای ورزش بود

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: شاید کابینه سجادی نتوانست تعامل خوبی با مجلس داشته باشد و به نوعی این امر سبب شد او سه کارت زرد از مجلس بگیرد. امروز هم روز بدی برای ورزش بود و هم روزی خوب.

*هاشمی استخوان خرد کرده و نامی آشنا برای ورزش است

میراسماعیلی عنوان کرد: از این بابت که همه ما همیشه دوست داریم فردی که در وزارت ورزش حضور دارد، ورزشی باشد. کیومرث هاشمی، انتخاب دوم رئیس جمهور بود. باید از وی تشکر کنیم زیرا خاک ورزش را خورده، استخوان خرد کرده ورزش و نامی آشنا برای ورزش و ورزشکاران است. همه از این انتخاب خوشحال هستیم اما خوشحال‌تر می‌شویم که دوستان عزیز سیاسی، گروه‌ها، جناح‌ها و نهادهای مرتبط اجازه بدهند او با کابینه خودش کار کند و کابینه و معاونت به هاشمی تحمیل نکنند.

*هاشمی خودش اعضای کابینه و معاونت‌هایش را انتخاب کند

وی اضافه کرد: آسیبی که سجادی دید، باید آسیب‌شناسی شود. این آسیب از جانب خودش نبود زیرا سجادی فردی بسیار متین، متواضع و پرکار بود اما شاید کابینه‌اش آسیبی جدی به او زد. امیدواریم دوستان سیاسی این اجازه را بدهند هاشمی خودش اعضای کابینه و معاونت‌هایش را انتخاب کند تا آنها هم کار کنند. فرصت زیادی نداریم. کمتر از 2 ماه دیگر بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم و پس از آن هم المپیک در پیش است. کار بسیار سخت است و فدراسیون‌ها نیاز به حمایت دارند.

*پولادگر حال و روز مساعدی ندارد

رئیس فدراسیون جودو درمورد اینکه در روزهای اخیر بحث رفع تعلیق وی مطرح شد اما امروز پولادگر اعلام کرد از نظر این وزارت‎خانه هنوز پریچهره سرپرست فدراسیون است، گفت: حال پولادگر مقداری خوب نیست و حال و روز مساعدی ندارد. امیدوارم در این روزها مقداری حالش بهتر شود! برای او آرزوی سلامتی دارم. فکر می‌کنم آدم وقتی می‌رود، باید اسم نیکی از خودش به جا بگذارد. برای او پیامک فرستادم. همیشه برای خودم دعا می‌کنم اگر قرار است میزی را ترک کرده یا از جایگاهی بروم، چشمان پشت سر من اشکی باشد نه اینکه چشم‌های دیگران خوشحال باشد و برای این اتفاق شیرینی پخش کنند.

*گردن من از مو باریک تر است

میراسماعیلی تاکید کرد: امیدوارم ما که ادعای دین، دیانت و برخی ریاکاری‌ها را داریم، معتقد به برخی مسائل باشیم و شرایطی پیش نیاوریم که بعدها اگر با یک نفر چشم در چشم شدیم، نتوانیم به او نگاه کنیم. گردن من از او مو باریک‌تر بود. با یک رای قضایی و یک شکایت خصوصی از کار تعلیق شدم . به این رای گردن نهادم. همه دیدند سکوت کردم و در این قضیه مطیع بودم اما با یک دستور اکید قضایی مبنی بر اینکه رفع تعلیق شده و به کار خود بازگردم، آمدم.

*پولادگر بیشتر مواقع عداوت و کینه‌ورزی دارد

وی خاطرنشان کرد: همه دیده‌اند پولادگر بیشتر مواقع عداوت و کینه‌ورزی دارد. همه رفتارهایش را در مجامع مختلف دیده‌ایم. سجادی و جامعه ورزش از ناحیه او ضربه خوردند. پولادگر هنوز هم به تکواندو چشم دارد و این خیلی بد است. برای مقامی که به عنوان معاونت وزارت ورزش باید به یک چشم به همه رشته‌ها نگاه کند، خوب نیست با یک سری قهرمانانی که جایگاه و تخصص‌شان در یک فدراسیون است، بد باشیم. ما خاک ورزش را خورده‌ایم و به آن نچسبیده‌ایم. مدال‌ها، تلاش و زحمات ما به آن صندلی جایگاه می‌دهد. 

*رفتارهای پولادگر با هادی ساعی، دبیر و من را هم دیده اید

رئیس فدراسیون جودو اضافه کرد: این دوستان جایگاه‌شان بر مبنای سفارش است و با سفارش می‌آیند و روی صندلی می‌نشینند. این صندلی را هم دوست دارند. افرادی مثل پولادگر 20 سال در تکواندو بودند اما در روزهای آخر برای جامعه این رشته، پذیرشی نداشتند. باید قبول کنیم یک قهرمان، تحصیلکرده و افتخار ورزش ایران به تکواندو آمده است اما همه رفتارهای پولادگر را با هادی ساعی دیدیم.

*بازگشت من برای پولادگر سخت است

میراسماعیلی عنوان کرد: رفتارهای پولادگر را با علیرضا دبیر، من و سایر قهرمانان هم دیده‌اید. بازگشت من برای او سخت است زیرا همانگونه که برای انتخاب سرپرست فدراسیون جودو  تلاش زیادی کرد، اکنون هم مقاومت زیادی نشان می‌دهد. برای پولادگر آرزوی سلامتی دارم و ان‌شاءالله خداوند شفایش بدهد! از این به بعد هر جایگاهی خواست برود، برایش آرزوی موفقیت دارم.

*برخی اقدامات با تدبیر کیومرث هاشمی حل خواهد شد

وی درپاسخ به این سوال که آیا اقدام پولادگر برای قطع دسترسی‌اش به اتوماسیون فدراسیون جودو و در اختیار پریچهره گذاشتن این سامانه صحت دارد، گفت: این موضوع با تدبیر کیومرث هاشمی قطعا حل خواهد شد. روز گذشته اعضای مجمع به من محبت داشته و 48 نفر از آنها در نامه‌ای رسمی مهر تاییدی بر ریاست مجدد من زدند. مجمع بالاترین رکن هر فدراسیون است و پولادگر و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند به تصمیم مجمع ورود کند. تا الان هم اگر مجامع بین‌المللی ورود نکرده و حساسیتی ایجاد نشده‌اند به این خاطر است که من نخواستم و دوست ندارم چنین اتفاقی بیفتد. امیدوارم پولادگر مقداری به وجدان خودش مراجعه کرده و به آن عمل کند زیرا او نه تنها در مورد من بلکه درمورد خیلی‌های دیگر مغرضانه عمل می‌کند. مقداری حالش خوب نیست و تنها دعایی که برایش داریم، آرزوی سلامتی است.

*روزی رئیس سازمان وقت تربیت بدنی، به پزشک تیم گفت، آقای ساعی حالت چطور است!

رئیس فدراسیون جودو درمورد اینکه آیا صحبتی با کیومرث هاشمی داشته است، توضیح داد: همه جامعه ورزش هاشمی را می‌شناسند و خوبی کار همین است که خودش هم ورزش را می‌شناسد. همه سخنرانی من 2 روز پیش از انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور که ورزشی‌ها را جمع کرده بود، دیدند. از او خواهش کردیم یک فرد ورزشی، تحصیلکرده و قهرمان به وزارت ورزش بیاید. الان هم از او تشکر می‌کنیم زیرا ما در ورزش بودیم. روزی یک نفر رئیس سازمان تربیت بدنی شد که اتفاق خیلی خنده‌داری افتاد. همه بچه‌ها در چمن آکادمی ملی المپیک مشغول تمرین بودیم. این فرد به پزشک تیم گفت آقای ساعی حالت چطور است!

*سجادی رفاقت نکرد

میراسماعیلی تاکید کرد: خود هاشمی همه اتفاقات را رصد کرده و می‌داند. همه ما، معاونان وزارت و جامعه ورزش را می‌شناسد و راحت می‌تواند تصمیم بگیرد. هر تصمیمی هم بگیرد، خوب است هرچند فکر می‌کنم سجادی به نوعی بی‌معرفتی کرد و رفاقت نکرد.

*جودو چهار سال آسیب دید اما پای نظام و آرمان‌های‌مان ایستاد

وی درمورد اختصاص 1+2 سهمیه به فدراسیون جودو در بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: دقایقی دیگر برای صحبت درمورد این موضوع خدمت خسروی‌وفا خواهم رفت. جودو چهار سال آسیب دید اما پای نظام و آرمان‌های‌مان ایستاد. اکنون که باید به این رشته نگاه حمایتی شود  و برای بلند شدن جودو همه دست به دست هم بدهند، می‌بینید معاون وزیر چه سنگ‌اندازی‌هایی می‌کند و سهمیه ما را در کمیته المپیک وقتی من نبوده‌ام از چهار سهمیه آقایان به 2 سهمیه و از 2 سهمیه بانوان به یک سهمیه کاهش داده است. این خوب نیست. 

*خواهش می‌کنم دیگر از داخل سیلی نخوریم

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: از دوستان و عزیزان خواهش می‌کنم در شرایطی که برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های خود، سیلی خورده‌ایم دیگر از داخل سیلی نخوریم. باید حمایت شویم. خوب نیست کمیته المپیک و وزارت ورزش ما را حمایت نکنند. همه باید دست به دست هم بدهند جودو به جایگاه و کار روتین خودش بازگردد.

*بعد از 2 ماه فهمیدم، اردوی تیم ملی تعطیل بوده و کارمندان و اعضا حقوق نگرفته اند

میراسماعیلی ادامه داد: پس از 2 ماه بازگشت، فهمیدم کارمندان فدراسیون، اعضای تیم ملی، کادرفنی من حقوق نگرفتند و اردوی تیم ملی تعطیل بوده است. این به جودو ضربه می‌زند. هرچند باید از پریچهره که برادر عزیز من است و سعی کرد آرامش بیاورد، تشکر کنم اما حمایت نشد. الان هم به نوعی با شخصیتش بازی می‌کنند که اصلا چنین موضوعی را قبول ندارم. خیلی برایش احترام قائل هستم اما در این 2 ماه کارهای جودو شاید به نوعی تعطیل شده و امیدوارم با این رشته‌ها چنین حرکاتی انجام ندهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن پرست DE ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 0
    بهت رانت نمی رسه دیگه؟
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 0
    یکی این باید به خودت بگه
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 0
    خیلی بد هست که هر کی به ریاست یک فدراسیون میرسه با خریدن اعضای مجمع یک حکومت خودمختار تشکیل میده و با خارج ارتباط برقرار می کنه و دیگه کسی در ایران جلودارش نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس