کد خبر 1513806
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

به گزارش مشرق، یکی از کاربران توئیتری در رشته توئیتی پیرامون موضوع جنگ میان دو کشور روسیه و اوکراین مطلبی را با عنوان زلنسکی؛ قهرمان یا خائن؟ را منتشر کرد:

نمیدانم؛ ولی اگر مردم اوکراین یک بار دیگر فرصت این را می یافتند تا برای مملکت خود تصمیم بگیرند، شاید زلنسکی و امثال زلنسکی را به شکلی فجیع اعدام میکردند.

کمدینی که کاخ سفید او را بر سرنوشت یک ملت مسلط ساخت تا اینگونه آتش به خرمنشان بیافکند!

مثال زلنسکی مثال فرد احمقی است که خانه خود را به آتش میکشد و پس از آن تلاش میکند قهرمانانه با حریق مبارزه کند، که البته موفق هم نمیشود.

امروز وقتی این دلقک را احمق خطاب میکنیم، آمریکا پرستان ایرانی ما را حامی روسها معرفی میکنند و میگویند زلنسکی احمق نیست، بلکه قهرمانی است که برای کشورش میجنگد!

ما اگر قرار بود چشم و گوش بسته از روسها حمایت کنیم و حق مردم اوکراین را نادیده بگیریم، حاکمیت روسیه بر کریمه و لوهانسک و دونستک را به رسمیت میشناختیم.

نقد ما بعنوان یک ایرانی که ناظر جنگ اوکراین است، به دو بخش تقسیم میشود: یکی حماقت دولت اوکراین و ولودیمیر زلنسکی که عملا مجری طرح ویرانگر آمریکایی شده، مملکت خود را خراب، و مردمش را آواره و مجروح و هلاک کرده است؛ و دیگری سلطه طلبی آمریکا و غرب که کوشیدند با عضو کردن اوکراین در ناتو، به گسترش این سازمان به سمت شرق و بیخ گوش روسیه، این کشور را به مرور محاصره و تضعیف نمایند!

این در حالی است که بر اساس توافق های قبلی قرار نبود چنین اتفاقی بیفتد، اما همگان دیدند که نقض عهد صورت گرفت و روسها مجبور شدند در اقدامی پیشدستاته از خود دفاع کنند؛ موضوعی که غرب و غربگرایان امروز آن را تجاوز به اوکراین میدانند و اگر ما بگوییم زلنسکی حماقت کرده که بازیچه آمریکا شده، خواهند گفت شما حامی تجاوز ارتش پوتین به اوکراین هستید. خب اگر واقعیت ها را نمیفهمید و برای فهمش تلاش هم نمیکنید ما چه گناهی کرده ایم؟ گناه ما چیست که شما غرب گرایان آمریکا پرست همیشه در تحلیل هایتان دچار اشتباهید و به درهای بسته میخورید؟!

بگذریم اما روسیه بر اساس کدام منطق دست به اقدام پیشدستانه زد؟ آیا اساسا حمله پیشدستانه وجهه قانونی دارد؟!

پاسخ این است که منشور ملل متحد بندی بنام دفاع مشروع دارد که کشورها در شرایط خاص میتوانند با برخی از روش ها از خود دفاع کنند، اما در هیچ کجای آن حمله پیشدستانه نیامده است!

در این زمینه دیشب مطلبی به قلم جواد ظریف و فرد دیگری بنام محمد آهنی امینه در یکی از سایت های تحقیقاتی دانشگاه آزاد خواندم که در آن، مطلب فوق تایید شده و آمده بود دفاع مشروع پیشدستانه اولین بار از صندوقچه نظری آمریکایی ها پس از ۱۱ سپتامبر بیرون آمده است!

وقتی آمریکا به خود حق میدهد خلاف مقررات بین المللی عمل کند و با خلق یک اصطلاح جدیدِ غیرقانونی تحت عنوان دفاع پیشدستانه به عراق و افغانستان حمله نماید، چطور انتظار دارید روسیه در حالی که خطر همین آمریکا را بیخ گوش خود حس میکند دست به این کار نزند؟!

زلنسکی میتوانست جلوی این جنگ خانمانسوز را بگیرد؛ روسیه هم قرار نبود به اوکراین حمله کند، اما سرسپردگی دلقک اوکراینی به آمریکا و اجرای مو به موی دستورات کاخ سفید سبب شد تا مملکت خود را ویران و تحت اشغال ببیند، حال آنکه آمریکا و ناتو نیز، دیگر قادر نیستند کاری را از پیش ببرند!

او از طریق بازی در زمین آمریکا و اصرارش بر ادامه این روند بزرگترین خیانت را در حق اوکراینی ها کرد؛ حماقت زلنسکی میلیونها نفر را آواره و بی خانمان کرد؛ ده ها شهر را ویران ساخت؛ ۲۰ درصد خاک اوکراین را به تصرف روسها در آورد، هزاران مرد جان باختند، هزاران زن بیوه شدند، هزاران کودک یتیم گشتند، و جمعیت اوکراین به نصف رسید!

چنین فردی آیا احمق نیست؟

او اگر احمق نیست پس چیست؟

فراتر از احمق فردی که منافع قدرتها را بر مصالح کشور و مردم خود ارجح میداند، حتی میتواند خائن تلقی شود.

امروز اوکراین بعنوان یک کشور ویران حاصل عملکرد رئیس جمهوری بی اراده و دلقک است که خود در نابودی کشورش بیشترین سهم را دارد.

زلنسکی؛ قهرمان یا خائن؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    7 2
    زلنسکی بین ناتو و اوکراین ناتو راانتخاب کرد وگرنه کشوراوکراین که عاری ازبمباتم وسلاح بازدارنده مثل باران های نقطه زن ومتحداستراتژیکی بود نباید محل ازمایشگاههای بزرگ تهدیدات روس گرایان دراوکراین وتحریکات راکتی به مرزهای روسیه واولتیماتوم های مکرررسانه ای برای به هماوردطلبیدن روسیه میشد
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      0 0
      زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ سوار شده و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!!!!!!!
  • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    14 6
    احسنت یک تحلیل زیبا و جامع
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      0 0
      زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ سوار شده و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    6 9
    وقتی روسیه به عنوان یک ابر قدرت نتونه برای همسایگانش نقطه قابلاتکاو باعث پیشرفت باشه. و بازور بخواد کشور های اطرافش رو در مستعمره خود نگه دارد معلومه که هر کشور آزاد و مردم آزادی خواهش متمایل به کشورهای مرفه و پیشرفته تر شوند
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      5 0
      قابلیت اتکا فقط وقتی بود که اوکراینیهای نازی روس تبارها رو کشتار میکردن!
  • حاجی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    6 11
    ایشون قهرمان درمقابل متجاوز وحشی مقاومت میکنه شما ازروسیه حمایت کن یعنی ازمتجاوز مطمین یه روزی مرگ سراغت میاد و حساب وکتاب باخداست دینتو نفروش
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      2 0
      نه میفهمی،‌ نه میخوای بفهمی و نه قابلیت فهمیدن رو داری. درست عین باقی غربگراها
  • حاجی از سه راه جوبشور IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    9 2
    خوب معلوم است، خائن آنهم از ابله ترین نوع دقیقا مثل صدام که کشورش را با زیاده خواهی ویران کرد، بازم صدام منقلی نبود
  • یزدان IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    7 2
    وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید
  • عمیر IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    7 2
    شعار هر #کوکائینی درود بر #اوکراینی☠💙💛💀
  • حاجی از سه راه جوبشور IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    6 2
    روسیه با حمله پیش دستانه که طبق منشور ملل متحد حق مسلم اوست، برنامه آمریکا و ناتو برای حمله به روسیه با جلوداری اوکراین اشغالی را خنثی کرد چنانچه خود دبیرکل حیله گر ناتو صراحتا اعتراف کرد سالها اوکراین را تسلیح و آماده برای حمله به خاک روسیه کرده بودیم. #درود بر روسیه🇷🇺
  • عمیر IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    6 9
    خواستیم یچی بگیم دیدیم کنار اسمش یه چیزی زده که روسگدا بودنشو اثبات میکنه وقتی که زلنسکی و شیربچه های اوکراینی دارن تروریست های روسی رو عقب میرونن بشین پشت کیبورد و از قهرمان مقاومت انتقاد کن 😂😂😂😂😂
  • رضا IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    8 3
    تحلیل خوبیه
  • عمیر IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    5 22
    پوتین : یک رفیق یا گرگ در جلد گوسفند ؟ روسگدا بیشتر گریه کن
  • عمیر IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    7 10
    زلنسکی میرزمد ، ساندیسی میلرزد !
  • عمیر IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    2 10
    جنگ جنگ تا پیروزی اوکراین بزن جای دیروزی 💛💙
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    5 2
    یک احمق بیشعور مانند برخی مسئولین خودمون است.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    5 0
    احمق نیس.اخمخه.اگه یه ذره باسیاست تر عمل میکرد میتونست جنگ نشه.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    4 1
    دلقک
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 1
    درستی موضع ایران در جنگ اوکراین فقط عدم تائید استقلال 4 منطقه الحاق شده به روسیه نیست بلکه رعایت احترام به همسایه نیز هست.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    7 1
    درستی موضع ایران در جنگ اوکراین فقط عدم تائید استقلال 4 منطقه الحاق شده به روسیه نیست بلکه رعایت احترام به همسایه نیز هست. در اسلام احترام زیادی برای همسایه ها وجود دارد و کسی که بدون توجه به حقوق همسایه بیاید و با دشمن خونی این همسایه یعنی آمریکا همنوا شده و علیه همسایه اش کار کند معلوم است که احمق است ! آن هم همسایه ای قدرتمند.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    7 2
    اگر افغانستان هم بازسازی شود ولی بازسازی اوکراین غیر ممکن است و خسارتها آنقدر سنگین است که حتی غرب هم نمی تواند آن را تامین کند. غرب فقط برای جنگ با روسیه به جنازه اوکراین کمک می کند نه برای چیز دیگری مثل بازسازی ! آن هم با این همه خسارت سنگین !
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 2
    غرب فقط برای جنگ با روسیه به جنازه اوکراین کمک می کند نه برای چیز دیگری مثل بازسازی ! آن هم با این همه خسارت سنگین !
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    5 1
    درستی موضع ایران در جنگ اوکراین فقط عدم تائید استقلال 4 منطقه الحاق شده به روسیه نیست بلکه رعایت احترام به همسایه نیز هست. در اسلام احترام زیادی برای همسایه ها وجود دارد و کسی که بدون توجه به حقوق همسایه بیاید و با دشمن خونی این همسایه یعنی آمریکا همنوا شده و علیه همسایه اش کار کند معلوم است که احمق است ! آن هم همسایه ای قدرتمند. نتیجه اصلی و تاریخی این حمایت نیز این است که من بعد هیچکدام از کشورهای اروپای شرقی با طناب آمریکا به چاه نرفته و اوکراین و زلنسکی تبدیل به درس عبرت مهم و بزرگی برای همه دنیا شده و خواهد شد. تازه این فقط یک شکست ساده و احمقانه نیست بلکه نابودی رسمی یک کشور است و اصلا دیگر اوکراینی وجود ندارد که بخواهد مثلا ضد حمله کند و پیروز شود ! اوکراین برای همیشه نابود شده نه اراضی قبلی خود را دارد نه جمعیت قبلی و نه زیر ساختهای قبلی. اگر افغانستان هم بازسازی شود ولی بازسازی اوکراین غیر ممکن است و خسارتها آنقدر سنگین است که حتی غرب هم نمی تواند آن را تامین کند. غرب فقط برای جنگ با روسیه به جنازه اوکراین کمک می کند نه برای چیز دیگری مثل بازسازی ! آن هم با این همه خسارت سنگین !
  • سید IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 2
    کسانی از ایران میخواهند با روسیه بجنگند مثل زلنسکی ایران و هم مثل اکراین بیچاره کنن
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    5 4
    زلنسکی خائن مثل فریدون
  • شسم IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 0
    گور بابای امریکا و روسیه و زلنسکی
  • علیجانی ابراهیمی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 8
    ازنظر ملتها قهرمان
    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      4 0
      عزیزجون ملت‌ها با اینستاگرام فرق دارن! انگار همه طرفداران زلنسکی واقعا منقلی هستن
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 2
    زلنسکی یک عامل نفوذی خائن به اوکراین، که دستور داشته اوکراین را با روسیه سرشاخ کند
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    5 2
    بهتره بگین دلقک ! مردک از پوشک پوشیدن جلوی دوربین تلویزیون شده رییس‌جمهور اوکراین .... از همونجا میشد فاتحه اون کشور رو خواند ....
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    7 8
    من احمق تر از این عبدالرحیم انصاری سراغ ندارم
  • ساس IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 4
    دقیق بود انتشار جهانی آن پس از ویراست
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 9
    گناه شما شرق گداهای بدبخت اینه که همونطور که زلنسکی سرنوشت کشورش رو به آمریکا گره زده و مردم کشورش رو بیچاره سرنوشت کشور ایران رو سپردید دست پوتین
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 0
    اخه زلنسکی باید بمیره کل دنیا باهاشن ولی داره 2 سال میشه پوتین رو شکست نداده بابا بی عرصه تر از این مگه داریم
  • SE ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 5
    زلنسکی یه قهرمان پوتین یه شاخ شکسته و بازنده!
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 0
    زلنسکی دلقک که با دخالت آمریکا به ریاست جمهوری رسید. و از ریشه مشکل دارد چگونه می تواند قهرمان باشد. بلکه عصاره ی بلاهت است. شاید هم یک خنگ شبیه ارباب بایدن.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 4
    چرت نگو. روسها همیشه تاریخ دنبال کشورگشایی بودن. روسها وطنشون اطراف مسکو بود چه جوری نصف قاره آسیا رو گرفتن. با نسل کشی.
  • عباس IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    6 0
    زلنسکی اصلا هیچکاره ست بدبخت. عروسک خیمه شب بازی امریکاست
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 4
    همین سوال رو میشه از خودتون پرسید کسایی که خرمشهر رو آزاد کردن قهرمان هستند یا خائن
  • مهدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 1
    سخن حق
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    زلینسگی احمق اگر فرار دست گدایی برای سلاح جنگی از غرب دراز شود بهتر نبود این دست برای آبادانی کشور به سوی روسیه دراز میشد
  • مهدی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    میخوام ببینم این غرب گدایان غرب پرست که دم از شجاعت و درایت این مردک دلقک صهیونیست زلنسکی میکردند و میگفتن امریکا تمام بودجه اش رو اختصاص داده به اوکراین الان کجاهستند اون موقع که میگفتن اوکراین برنده اس کجاهستند گفتم خدمت شما این جنگ با پیروزی روسیه تمام میشود ارتش سرخ با دست خالی پیاده نظام برلین رو فتح کرد این جنگ حماس و اسرائیل رو بنظرم امریکا و ناتو عمدا راه انداختند که از دست دلقک اوکراینی خلاص شوند خخخخ اوکراین نابود شد امریکا باید بین اسرائیل که دروازه های مقاومتش هستند و سد محکم بین مسلمانان و اروپائیان و امریکا هست و اوکراین یکی رو انتخاب کنه اگر اسرائیل رو رها کنه نظریه ایران اثبات میشه که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو بشه اگه اوکراین رو رها کنه دیگه هیچ کشوری به امریکا اعتماد نمی کنه اگه هردو کشور رو باهم بچسبه فشار چین رو چکار باید بکنه که قراره در اینده با تایوان جنگی رو شروع کنه تازه امریکا باید تا قبل از انتخابات جنگ اوکراین رو به پایان برسونه وگرنه جنگ به داخل خاک امریکا سرایت می کنه پیرمرد آلزایمری حیله گر امریکا باید بین بد اسرائیل و بدتر اوکراین یکی رو انتخاب کنه راه دیگه ای پیش رو این آلزایمری حیله گر نبوده و نیست اگه بخواد حد وسط رو بگیره فاتحه امریکا رو باید مثل شوروی بخوانیم و امریکا تجزیه خواهد شد تمام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس