کد خبر 1513867
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
سرنگون شدن پهپاد متجاوز اوکراین بر فراز «سواستوپل»

فرماندار شبه جزیره کریمه از سرنگون شدن پهپاد متجاوز اوکراینی توسط پدافند روسیه مستقر در منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید تقابل پهپادی اوکراین با روسیه، مقامات روسیه غروب سه شنبه به وقت تهران از سرنگون شدن یک پهپاد منتجاوز اوکراینی بر فراز بندر «سواستوپل» خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» «میخائیل رازوژایف» فرماندار کریمه گفت که یک پهپاد اوکراین بر فراز منطقه‌ای از سواستوپل، در شبه جزیره کریمه که محل استقرار ناوگان دریایی دریای سیاه این کشور است، توسط پدافند روسیه سرنگون کرد. رازوژایف از سرنگون شدن این پهپاد در علفزارهای منطقه و آتش سوزی خبر داد. ارتش اوکراین از آغاز جنگ از پهپادهای مختلف جنگی و انتحاری علیه اهداف نظامی و غیرنظامی روسیه استفاده کرده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه پهپاد اوکراینی طی حمله به دو کشتی نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه در ۳۴۰ کیلومتری جنوب غربی سواستوپل منهدم شدند.

در ادامه تقابل نیروهای روسیه و اوکراین، پهپادهای انتحاری روسیه روز یکشنبه اهدافی را در خاک اوکراین مورد اصابت قرار دارند. طی این ماموریت موفق، یگان هوا فضای روسیه با چهار فروند پهپاد کامیکازه به اهداف اوکراین در استان «خارکی‌یف» حمله کردند.

سرنگون شدن پهپاد متجاوز اوکراین بر فراز «سواستوپل»

در تحولی دیگر، یک مقام ارشد نظامی روسیه گفت که جدیدترین سامانه جنگال برای دفاع مقابل حملات پهپادی طراحی و ساخته شده و در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین در حال آزمایش شدن است. به گفته این مقام نظامی روسیه، سامانه جنگال «ساپفیر» در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین مورد آزمایش قرار گرفته است.

این سامانه برای محافظت از تاسیسات برابر انواع هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده و به محض شناسایی یک هدف و شناسایی آن به عنوان متخاصم، به طور خودکار و بسته به خطری که برای تاسیسات وجود دارد سامانه‌های الکترونیکی پهپاد دشمن را از کار می اندازد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس