جلیلی: دانشگاهیان نسبت خود با برنامه‌‌شان برای آینده کشور را مشخص کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اساتید و دانشجویان باید نسبت خود با برنامه‌ای که برای آینده کشور دارند مشخص کنند.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه دوره دانشجویی اسلام ناب در جمع دانشجویان گفت: یکی از کارها و تفاوت‌های جامعه ما این است که علاوه بر کار ویژه دولت و نهادهای اجتماعی، تک تک آحاد جامعه هم در دفاع از حق و حرمت انسان وظیفه دارند. حضرت علی (ع) می‌فرماید که جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، مانند آب دهان است در مقابل دریای پر موج. این باید به مرحله عمل برسد و دانشجو و مردم باید در مقابل کژی‌های جامعه بایستند.

وی در ادامه گفت: بسیار مهم است حرکتی که انجام می‌شود صحیح، دقیق و مبتنی بر اسلام ناب باشد.

جلیلی تاکید کرد: بحث این است که ما حرکت را مطابق فرمایش امام (ره) و آقا دنبال کرده‌ایم. باید اولاً مبنا را بشناسیم و سپس امتداد آن مبنا را در عمل و ساحت سیاست، زندگی و... پیش ببریم.

وی اضافه کرد: همین جلسات و مباحث با این هدف باید باشند که بدانیم این مبانی را چگونه امتداد دهیم و در عرصه‌های مختلف به عمل برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان گفت: این جمع‌ها را مغتنم بدانید. آن سیمرغی که می‌آید و مشکلات را حل کند همین شماها هستید.

وی اضافه کرد: انقلاب به قله اهدافش نگاه می‌کند و برای رسیدن به این قله به سیمرغی نیاز دارد که این سیمرغ شمایید.

جلیلی گفت: چگونه می‌شود به آینده امیدوار بود؟ وقتی برنامه‌ای وجود دارد و یک هدفی وجود دارد. حال باید دانشجویان و اساتید نسبت خود را با این برنامه که هدف آینده کشور است مشخص کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس