کد خبر 1514809
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
رهگیری پهپاد آمریکایی توسط جنگنده سوخو-30 روسیه

یک پهپاد MQ-۹A آمریکایی پس از آنکه بر فراز دریای سیاه به مرزهای روسیه نزدیک شده بود، توسط جنگنده سوخو-۳۰ روسیه رهگیری و مجبور به تغییر مسیر شد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز شنبه خبر داد که یک جنگنده سوخو-۳۰ نیروی هوایی روسیه یک پهپاد آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده و مانع از نقض حریم هوایی روسیه توسط این پهپاد شد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، پس از شناسایی یک پهپاد MQ-۹A نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه، یک جنگند سوخو-۳۰ روسیه برای مقابله با آن به هوا برخواست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از نزدیک شدن جنگنده روسیه، پهپاد آمریکایی مسیر خود را تغییر داده و مخالف مسیر قبلی خود به پرواز ادامه داد.

تنش بین روسیه و آمریکا بر فراز دریای سیاه چندین سال است که ادامه دارد. موضوع اصلی اختلاف، برخوردهای مکرر هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در منطقه است. ایالات متحده روسیه را به انجام مانورهای ناامن و غیرحرفه ای متهم می کند، در حالی که روسیه آمریکا را به نقض حریم هوایی خود متهم می کند.

در آوریل ۲۰۱۴ روسیه در پی برگزاری یک همه‌پرسی شبه‌جریزه کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد که منجر به افزایش تنش بین روسیه و غرب شد. ایالات متحده و متحدان این کشور در ناتو با افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله استقرار هواپیماهای جنگی به کشورهای بالتیک پاسخ دادند.

از آن زمان تاکنون حوادث متعددی بین هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در منطقه رخ داده است. در ژوئن ۲۰۱۷، یک جت جنگنده روسی سوخو-۲۷ یک هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد و تنها در فاصله پنج فوتی هواپیمای آمریکایی قرار داشت.

در نوامبر ۲۰۱۸، یک سوخو-۲۷ روسی نیز یک هواپیمای جاسوسی EP-۳ Aries ایالات متحده را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد و دوباره تنها در فاصله چند متری هواپیمای ایالات متحده قرار گرفت.

این حوادث نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اشتباه محاسباتی یا تصادفی که می‌تواند به درگیری بزرگ‌تر بین روسیه و ایالات متحده تبدیل شود، افزایش داده است. هر دو طرف خواستار گفتگو و ارتباط بیشتر برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    36 2
    شعار هر بهائی مثل من، درورد بر هر اوکراینی. در محل استراح بیت العدل خود را بسته ام و تا پیروزی قطعی اوکراین بیرون نخواهم آند و از اینجا دعا میکنم💛💙☠💀
  • عمیر IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    30 67
    هر 100 تا کامنت در طرفداری از اوکراین جونم، یک هزارم بیت کوین میگیرم. شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی☠💛💙💀
  • عمیر IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    23 2
    شعار هر #کوکائینی درود بر #اوکراینی☠💙💛💀
  • از شهرستان سراب IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    31 1
    دزدان هوایی کارائیب رهگیری شده و شاهد نتایج فشار بر گدایان قوم لوط(=آمریکا) خواهیم بود. بیش بادا عزیزان گلم🇷🇺🇷🇺🇷🇺
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    27 2
    بفرما هواپیمای قوم لوط رهگیری شد___پس تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه چه میکنید؟ وظیفه تات جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید و انجام نخواهید داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس