کد خبر 1514876
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
واکنش مسکو به حمله اوکراین به نفتکش روسی

روسیه با محکوم کردن حمله اوکراین به یک کشتی غیرنظامی در «تنگه کرچ»، اعلام کرده که پاسخ این حمله کی‌یف را خواهد داد.

به گزارش مشرق، روسیه روز شنبه اعلام کرد که حمله اوکراین به یک کشتی غیر نظامی در «تنگه کرچ» را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری «سانا» وزارت خارجه روسیه حمله نیروهای اوکراین به یک کشتی غیرنظامی در تنگه کرچ را محکوم کرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «هیچ توجیهی برای چنین اقدامات وحشیانه‌ای از سوی اوکراین وجود ندارد و عاملان آن ناگزیر مجازات خواهند شد».

بر اساس این گزارش، مقام‌های روس روز شنبه اعلام کردند که در پی حمله شهپادی (شناور هدایت پذیر از راه دور) ارتش اوکراین به نفتکش روسی در منطقه پل «کریمه»، صدای انفجارهایی در نزدیکی این پل که کریمه را به روسیه متصل می‌کند، شنیده شد.

مرکز خدمات نجات دریایی روسیه در بندر تجاری «نووراسییسک» دریای سیاه اعلام کرد که قایق‌های یدک‌کش برای کمک به نفتکش روسیه که دچار آسیب‌هایی شده بود و قادر به ادامه فعالیت نبود، به منطقه اعزام شد.

در واکنش به این حمله، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین طی نشست خبری در کرملین گفت: «تمام پهپادهای به‌کار رفته در حمله به مسکو نابود شد و اقدامات تلافی‌جویانه در حال انجام است. عملیات نظامی ویژه هم ادامه دارد و به اهداف خود می‌رسد».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را با سودای پیوستن به ناتو از دست داده و باوجود سیل کمک‌های نظامی غرب بازهم یارای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه را ندارد، بارها گفته است که پل کریمه را هدف نظامی قانونی می‌داند.

زاخاروا افزود: «روسیه به شدت این حمله تروریستی را محکوم می‌کند. اینگونه حملات نه تنها خدمه غیرنظامی را تهدید به مرگ می‌کند، بلکه تهدید فاجعه زیست‌محیطی در مقیاس بزرگ را نیز به همراه دارد.»

وی گفت: «رژیم اوکرابن که از سوی کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی محکوم نشده است، فعالانه از روش‌های تروریستی جدید این بار در دریای سیاه استفاده می‌کند.»

نیروی هوایی اوکراین شنبه شب به وقت تهران از حمله روسیه با موشک‌های «کینژال» به نقاطی از خاک این کشور از جمله «کی‌یف» خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس