کد خبر 1515189
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
خط لوله انتقال نفت روسیه به آلمان قطع شد

شرکت اپراتور خط لوله لهستان امروز از قطع شدن انتقال نفت روسیه به آلمان بر اثر افت فشار خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت «پرن» اپراتور خط لوله لهستان امروز یکشنبه اعلام کرد که یکی از خطوط لوله نفت «دروژبا» در جهت آلمان به دلیل نشت در لهستان قطع شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، این شرکت با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: عصر روز شنبه سامانه‌های «پرن» افت فشار خط لوله دروژبا را شناسایی کردند.

گزارش این رسانه حاکیست: حادثه در منطقه «خودچ» در یکی از ۲ خط لوله غربی که نفت از طریق آن وارد آلمان می‌ شود مشخص شده است.

پمپاژ خط لوله آسیب‌ دیده بلافاصله متوقف شده؛ اما خط دوم لوله بدون تغییر کار می کند.

شرکت اپراتور خط لوله لهستان در این باره اضافه کرد که حادثه جاری هیچ تهدیدی برای سلامت و زندگی ساکنان محلی ایجاد نمی کند.

شرکت مذکور در حال بررسی دلیل وقوع این حادثه است.

در سپتامبر سال ۲۰۲۲، انفجارهای زیر آب در ۳ رشته از ۴ رشته خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد تحقیقات جداگانه ای را در مورد این حادثه آغاز کردند.

در ۸ فوریه، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی برنده جایزه پولیتزر گزارشی منتشر کرد که می‌ گوید غواصان نیروی دریایی ایالات متحده مواد منفجره را برای از بین بردن خطوط لوله نورد استریم در جریان تمرین‌ های ناتو بالتوپس در تابستان ۲۰۲۲ کار گذاشته بودند. طبق گفته نروژ ۳ ماه بعد این بمب‌ ها فعال شدند. در حالی که دولت آمریکا دخالت خود در خرابکاری خطوط لوله روسیه را رد کرده است، اما روسیه خواستار تحقیقات آزاد در این زمینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    درود بی پایان بر ارتش شکست ناپذیر اوکراین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس